merka |
hurmikak, 08.06.2005 9:56:00 |
mam merku a ta ma viac ako jeden zub. kedy mam menit retaz? ked zapadne posledny zub? |
Odpověz na tento názor
|
Re: merka |
B0B0, 08.06.2005 11:28:00 |
|
mam dojem, ze je lepsie retaz vymenit skor ako prepadne mierka az na doraz. prave pre dovody, ktore uviedol autor clanku. idealne by bolo asi menit medzi sebou sadu niekolkych retazi po odjazdeni cojaviem 100-200 km. retaze sa postupne, v malych davkach prisposobuju zubom. potom vyhodit retaze aj kazetu/pilu a kupit nove. len je to dost otravne stale kazdu chvilu menit retaz a sledovat odjazdene kilometre. |
Odpověz na tento názor
|
Re: merka |
guma, 09.06.2005 9:35:00 |
|
To je řešení vhodné jedině pro řetězové úchyly. |
Odpověz na tento názor
|
Re: merka |
ikrysa, 30.04.2008 9:40:00 |
|
:-)))) |
Odpověz na tento názor
|
Re: merka |
Hanz, 16.06.2005 3:11:00 |
|
Jses blb! |
Odpověz na tento názor
|
Re: merka |
JK, 10.05.2012 12:26:00 |
|
Sorry, ale blb jsi jedine ty! Tohle je vcelku fundovany clanek. Me se libi a skutencne to tak je! |
Odpověz na tento názor
|
Re: merka |
Rumler, 08.10.2006 13:28:00 |
|
To bych měnil řetěz dvakrát za týden. |
Odpověz na tento názor
|
Re: merka |
Tom, 11.05.2010 12:30:00 |
|
si kup nejaky kvalitnejsi :)) |
Odpověz na tento názor
|
Re: merka |
Tom, 11.05.2010 12:30:00 |
|
si kup nejaky kvalitnejsi :)) |
Odpověz na tento názor
|
Re: merka |
Tom, 11.05.2010 12:31:00 |
|
kup kvalitnejsi :)) |
Odpověz na tento názor
|
Re: merka |
, 04.07.2007 20:56:00 |
|
|
Odpověz na tento názor
|
Re: merka |
Václav, 22.05.2010 17:11:00 |
|
Nojo, ale kdo to má platit? 200km mám najeto za tři až pět dnů.. :( |
Odpověz na tento názor
|
Re: merka |
Michal, 11.09.2012 20:16:00 |
|
kde jsi přišel na to že se mění řetěz po 200 km??? taky záleží jestli je to horský, crossový, nebo silniční kolo. U každýho se řetěz opotřebovává jinak.... každopádně tahle diskuze pod jinak hodnotným článkem je výplach strašnejch sraček |
Odpověz na tento názor
|
Re: merka |
Vaclav, 22.05.2010 17:11:00 |
|
Nojo, ale kdo to má platit? 200km mám najeto za tři až pět dnů.. :( |
Odpověz na tento názor
|
Re: merka |
Jester, 09.06.2005 11:20:00 |
|
Na 3. zubu - jestli mas merku se ctyrmi zuby. |
Odpověz na tento názor
Výměna kazety |
Kohout Pavel, 08.06.2005 15:08:00 |
Neni jednodušší, než vyměnit kazetu na které střílí nový řetěz, nasadit znovu ten starý a kazetu prostě "dojet"?
Znám spoustu lidí, co točí stále dokola 4-5 řetězů a kazetu mění až je úplně nadranc.
Při životnosti dnešních devítkových řetězů (cca 1000 až 1500 km) je to jediná možnost, jak udržet provozní náklady v únosné výši.
PK |
Odpověz na tento názor
|
Re: Výměna kazety |
zirecek, 09.06.2005 15:43:00 |
|
Taky znam hodne lidi, co toci 5 retezu po 500km a pak vymeni vse komplet. Ja osobne menim retez jak se ma menit, pripada mi to jednodussi... - hlavne skrz prevodniky, bo je nechcu menit "prilis" casto. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Výměna kazety |
milan, 10.06.2005 18:30:00 |
|
Ty brďo po pěti stech lilometrech?To mám měnit řetěz tak často jako ponožky? Lidi vy jste se zbláznili a souhlasím z názorem že je to pro řetězové maniaky :-)Milan |
Odpověz na tento názor
|
Re: Výměna kazety |
David, 11.06.2005 9:08:00 |
|
Jo s tvým názorem souhlasím není to špatný nápad. Z praxe vím, že to samé se dělá na motorových pilách kde se řeší obdobné problémy. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Výměna kazety |
ChainChanger , 12.06.2005 13:08:00 |
|
a co ty zubaty kola vepředu ?
sjeta kazeta => novej retez rychlejc do kopru => rychlejší destrukce táců...
točit 5 řetězů bude vopruz i s rychlospojkou.... |
Odpověz na tento názor
|
Re: Výměna kazety |
Kohout Pavel, 16.06.2005 8:58:00 |
|
Zas takovej opruz to neni.
Pokud vymenis retez vcas (radeji drive nez dosahne kritickeho opotrebeni), tak to na prevodniky ani kazetu nema zasadni vliv. A vcasnou vymenou a opakovanym pouzitim retezu dosahnes rovnomernejsiho opotrebeni kazety, retezu i prevodniku nez kdyz to jedes "nadoraz".
Prevodnik se stejne trochu ojede i kdyz na nem beha neopotrebovany retez. |
Odpověz na tento názor
rozměry |
Ivo, 27.06.2005 21:52:00 |
mám měrku, která je oboustranná a každá strana má trošku jinačí rozměr... poradí mi někdo, kterej rozměr patří na mtb řetězy?
|
Odpověz na tento názor
|
Re: rozměry |
Nikola, 15.12.2009 21:49:00 |
|
Na měrce jsou indikátory opotřebení 0,75% a 1% .Při tomto opotřebení by se měl řetěz vyměnit. |
Odpověz na tento názor
Delka |
lubos, 29.06.2005 10:45:00 |
Mam na dvou retezech SRAM7 delku 133.3 a radi to naprosto bez problemu , nic nestrili (samozrejme, nemuzu uz dat novej retez, ale to nevadi pac mam tyhle dva a jeste jeden o neco malinko kratsi) a vypada , ze to vydrzi dalsich peknych par stovek km. Preskymac Shimano, prehazka/razeni SRAM. Najeto na 3 retezich (plus jedna asi 500km) jedne kazete , Deore 2002 kliky (nemenil jsem zadnou placku) asi tak 8tisic km, prevazne teren, casto blato a taky v zime a snehu. |
Odpověz na tento názor
Strilejici retez |
Bufer, 04.07.2005 10:07:00 |
Poradte nekdo. Mam nasledujici problem: po vymene retezu za novy tento zacal strilet - cekal jsem to a protoze retez uz nebyl menen dlouho tak jsem vymenil i kazetu. Pri silnejsim slapnuti vsak retez porad strili - a dost neprijemne. Nekdy se na tezsi prevod ani nerozjedu. Ten retez je shimano UG - muez to byt problem? Kazeta je Sram 7-kolecko. Vymenil jsem i naboj, prehazovacku a prevodniky - porad to same - uz jsem zoufaly :( |
Odpověz na tento názor
|
Re: Strilejici retez |
PRD, 05.07.2005 0:45:00 |
|
vyměň hlavně řetěz za nějakej jinej ..... |
Odpověz na tento názor
|
Re: Strilejici retez |
anthonin, 11.07.2005 18:23:00 |
|
Mně střílel nový řetěz, když jsem ho měl špatně spojený a neohýbal se dobře ve spoji. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Strilejici retez |
d, 18.07.2005 12:10:00 |
|
Pokud novy retez preskakuje na nove kazete, zkus jeste zkontrolovat spravnou delku retezu (prerad na nejmensi pastorek a nejmensi prevodnik, raminko retezu musi byt ve vodorovne poloze) |
Odpověz na tento názor
|
Re: Strilejici retez |
Mirec, 22.07.2005 10:55:00 |
|
Skontroluj opotrebenie prevodníkov a strieľa ti to na všetkých prevodníkoch alebo iba na strednom. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Strilejici retez |
Laďa, 09.12.2008 16:54:00 |
|
Řetěz zůstává držet na zubech předního tácu. Akorát to taky řeším. |
Odpověz na tento názor
.))) |
Bezi, 01.03.2006 11:41:00 |
Měnil jsem řetěz až po cca 5000 - 8000 km, když začal blbnout. (než mi někdo prozradil, že by se řetěz měl měnit dříve, než úplně odejde). Nedokážu si představit, že bych řetěz měnil každý týden. To přeskakování cca 200 prvních km potvrzuji. Považuji ideální výměnu jednou za sezónu nebo za cca 5000 km. Ale jezdím 80% po silnicích. |
Odpověz na tento názor
Výměna kazety? |
Hadislav, 24.05.2006 7:02:00 |
Když jsem posledně měnil řetěz, tak mě začal přeskakovat. Chtěl jsem koupit nové pastorky, ale jenom ty co mi stříleli. Na devítikolo jsem jednotlivý pastorky nesehnal, tak jsem zkusil jinou metodu. Stačí rozebrat kazetu a kulatým pilníkem upravit zuby pastorků, který přeskakují. |
Odpověz na tento názor
řetěz-kazeta-kazeta-řetěz |
Brian, 26.08.2006 21:46:00 |
Ahoj, mám takovej zajímavej dotaz;
pozdě sem vyměnil řetěza a s novým řetězem to chvilku vypadalo, že sem to ještě stih na poslední chvíli, nicméně při závodě si párkrát zastřílel. Tak řešim jak dál. A chci se zeptat, jestliže špatnej řetěz ničí kazetu, je to i obráceně?, že načatá kazeta rychleji nějakým způsobem opotřebovává (roztahuje) řetěz??? |
Odpověz na tento názor
Jak to dělám já |
Aleš Mádl, 12.01.2007 1:39:00 |
To je všechno pravda. Ale po několika letech jezdění a placení dílů, jsem dospěl jsem k jinému řešení. Jezdím jednu kazetu a řetěz do mrtě. Začne skákat a do háje s oběma. Ani zpočátku nic nepřezkakuje a mám dalších 4-5tis. km pokoj. Podle měrky jsem měl řetěz v háji asi po 1000km. Je to možná prasárna, ale pro mne nejpřijatelnější. Možná se více opotřebovávají poklice, ale na těch mi to nikdy nepřezkočilo. A to na nich mám přez 40tis.km. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Jak to dělám já |
Li, 14.04.2007 14:55:00 |
|
Dobře Ty! Budu o tom uvažovat. Taky se mi zdá, že měním řetěz skoro furt. Teď i kazetu. To jsem si ale zavinil sám prohozením jedné podložky v nábě - nevšim jsem si toho dotáh kazetu a pak jsem zjistil, že už jí nepovolím - podložka doléhá na matici kazety a tak tam nejde zasunout klíč- asi budu do matice nuset vybrousit zářezy na povolení stranovým kíčem :-(. Ať žijou lamy! A to jsem k tomu měl otevřenej nákres od shimana jak to má bejt složený! |
Odpověz na tento názor
|
Re: Jak to dělám já |
vitas, 19.04.2007 0:34:00 |
|
Po 2200km měrka propadla, tak jsem vyměnil řetěz. Střílel...Vyměnil jsem i kazetu ( měla povolený stahovací šroub- zase střílel). Ne na nejmenším kolečku ale na 5-8. Párkrát se mi navinul na převodník-mezi největší a prostřední.Vyměnil jsem převodník ( truvativ za Shimano-ocel-je asi úzký) . Opět se párkrat navinul-skoro infarkt. Dal jsem pryč rychlospojku SRAM a je pokoj...Nevím na jak dlouho...Asi budu měnit 3 řetězy po 75 % ojetí a pak i kazetu. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Jak to dělám já |
glassmoon, 02.05.2007 14:13:00 |
|
zalezi to od ceny komponentov
pokial jazdim alivio alebo nieco take tak je vhodnejsie to vymenit kazdu sezonu za nove komplet cca 2000sk (kluky, retaz, kazeta)
samozrejme pokial mam lx/xt/xtr tak tam uz to take easy nie je |
Odpověz na tento názor
|
Re: Jak to dělám já |
taso, 04.02.2008 20:26:00 |
|
ja na liberte som retas este nemenil ale kazetu budem muset |
Odpověz na tento názor
|
Re: Jak to dělám já |
Biker, 27.05.2008 14:14:00 |
|
Dělám to taky tak, tímto způsobem jsem prodloužil bezůdržbovos kolat na 5 let. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Jak to dělám já |
Michal, 11.09.2012 20:21:00 |
|
ty seš taky poklice |
Odpověz na tento názor
Střílející řetěz |
mařenka, 02.05.2009 7:40:00 |
Po výměně mi řetěz střílel, tak jsem si nechala seřídit přehazovačku a přesmykač a pomohlo. |
Odpověz na tento názor
řetěz střílí? |
kralik, 30.05.2009 10:18:00 |
Pro ty, kterým "střílí řětěz" jedna malá rada. Než namontujete nový řetěz, tak ho nejdřív vyperte a namažte normálním mazivem, protože to "lepidlo" s kterým ho koupíte je na H.... :) |
Odpověz na tento názor
Retez jedine do mrtva |
Dejv, 05.06.2009 18:02:00 |
Dneska, po peti letech provozu a 12tis km, jsem si nechal vymenit retez (+kolecka, no mozna bude nutny i tac). Ten retez teda vypadal dost hrozne (valecky vule snad 1 mm na cepech) ale i presto mi retez nepreskakoval (snad jen jedenkrat). Musim narovinu rict, ze jsem byl docela dost prekvapenej kdyz mi v kramu rekli ze bych mel retez mel menit po cca 1000km - to mi prijde dost malo.
Asi je to tak opravdu lepsi dojet vsechno do mrtva a vymenit zaraz. Jen teda dodam ze nemam MTB ale kros. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Retez jedine do mrtva |
Michal, 25.09.2011 18:32:00 |
|
Mé staré horské kolo má řetěz i kolečka už 20tis km. Řetěz vypadá hrozně, ale pořád bez větších problémů funguje...
|
Odpověz na tento názor
|
Re: Retez jedine do mrtva |
Michal, 11.09.2012 20:10:00 |
|
Pokud budeš jezdit na tak jak ty řikáš mrtvým řetězu, bude řetěz špatně řadit, ale co hůř, hrozí přetržení řetězu. Kros- myslíš krosový kolo??? tam vydrží řetěz o mnoho déle než na horským kole, samozdřejmně záleží jak se o řetěz staráš. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Retez jedine do mrtva |
Michal, 11.09.2012 20:10:00 |
|
Pokud budeš jezdit na tak jak ty řikáš mrtvým řetězu, bude řetěz špatně řadit, ale co hůř, hrozí přetržení řetězu. Kros- myslíš krosový kolo??? tam vydrží řetěz o mnoho déle než na horským kole, samozdřejmně záleží jak se o řetěz staráš. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Retez jedine do mrtva |
Miloš, 30.08.2016 10:56:00 |
|
Jezdím už asi 30 let starého dobrého Favorita s původním řetězem i původním pětikolečkem + dvojtácem. Najeto min. 60 000 km (spíš ale 90, možná i přes 100), převážně po nekvalitních okreskách, sem tam i lehoučký terén, bláto- nebláto, déšt-nedéšt, mráz-nemráz... jen občas mažu - a vše stále běhá jak po másle. Že by tedy ty nové pseudovymoženosti od "renomovaných" značek obsahovaly kurvítka, či samy byly kurvítky? :)
Mimochodem, ještě že se nedá číst za jízdy - to "samozdřejmně" by mě spolehlivě dostalo ze sedla, takhle se jen válím pod židlí :D :D :D |
Odpověz na tento názor
|
Re: Retez jedine do mrtva |
Miloš, 30.08.2016 10:56:00 |
|
Jezdím už asi 30 let starého dobrého Favorita s původním řetězem i původním pětikolečkem + dvojtácem. Najeto min. 60 000 km (spíš ale 90, možná i přes 100), převážně po nekvalitních okreskách, sem tam i lehoučký terén, bláto- nebláto, déšt-nedéšt, mráz-nemráz... jen občas mažu - a vše stále běhá jak po másle. Že by tedy ty nové pseudovymoženosti od "renomovaných" značek obsahovaly kurvítka, či samy byly kurvítky? :)
Mimochodem, ještě že se nedá číst za jízdy - to "samozdřejmně" by mě spolehlivě dostalo ze sedla, takhle se jen válím pod židlí :D :D :D |
Odpověz na tento názor
|
Re: Retez jedine do mrtva |
Miloš, 30.08.2016 10:56:00 |
|
Jezdím už asi 30 let starého dobrého Favorita s původním řetězem i původním pětikolečkem + dvojtácem. Najeto min. 60 000 km (spíš ale 90, možná i přes 100), převážně po nekvalitních okreskách, sem tam i lehoučký terén, bláto- nebláto, déšt-nedéšt, mráz-nemráz... jen občas mažu - a vše stále běhá jak po másle. Že by tedy ty nové pseudovymoženosti od "renomovaných" značek obsahovaly kurvítka, či samy byly kurvítky? :)
Mimochodem, ještě že se nedá číst za jízdy - to "samozdřejmně" by mě spolehlivě dostalo ze sedla, takhle se jen válím pod židlí :D :D :D |
Odpověz na tento názor
|
Re: Retez jedine do mrtva |
Hernando Cortéz, 24.10.2018 22:42:00 |
|
Přesně takhle to dělám i já. Až tedy na tom posledním výletě jsem myslel, že nedojedu, neustále a to i po rovině mi to přeskakovalo. To jsem vyřešil sehnáním extra tenkého řetězu pro desetikolečka a narval jsem to na to moje kolo taky do mrtva, že mi málem praskla přehazovačka jak byl krátký,ale neskákolo to. Pak tenro praskl a a již jsem ho nespojil a musel koupit nový řetěz, který tedy se protáčel tak, že nešlo se vůbec rozjet. |
Odpověz na tento názor
re:merka |
vaclav, 22.05.2010 17:12:00 |
Nojo, ale kdo to má pořád platit? Jámám 200km najeto za tři až pět dnů..:( |
Odpověz na tento názor
Good |
ondra, 25.06.2017 12:24:00 |
Hezky clanek. |
Odpověz na tento názor
|
|
|
Aktuální recenze | |
Reelight SL100 Flash |
|
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
|
všechny recenze |
Stáhněte si z Bajku | |
BAZAR aktuálně | |
23.10.2024 - poptávka
|
22.10.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
19.08.2024 - poptávka
|
19.08.2024 - poptávka
|
18.07.2024 - poptávka
|
18.07.2024 - poptávka
|
|