Bajk.cz home
  HLEDEJ     
podrobné vyhledávání  
Klikni a popovídej si s přáteli!


  Zpět do článku Přidej vlastní názor


Hybat radsi horizontalne Marine, 03.05.2002 19:38:00
Jen bych podotknul, ze smer od kola ke kolu je horizontalni a ne vertikalni.
Odpověz na tento názor


Re: Hybat radsi horizontalne Libor Nesvadba, 03.05.2002 22:05:00
Jasne, ze je to tak. Omlouvam se, ale smer nekterych pohybu mi dela problemy. Snad se priste polepsim. Zdravi Libor.
Odpověz na tento názor


Dylka retezu? Rene Krosnicka, 10.05.2002 18:35:00
Uff, tak ted sem z toho jelen. Kdyz srovnam tenhle clanek s tim co se pise ve druhym dilu clanku "Retezy od A do Z", tak by me zajimalo jak to vlastne je.

V clanku o retezech pise autor toto: "Ideální délku nového řetězu určíme tak, že nasadíme řetěz na největší převodník a nejmenší pastorek, řetěz provlékneme přehazovačkou a délku určíme tak, aby kladky přehazovačky byly kolmo k zemi. "

Tady v clanku o prehazovace se pise toto: "Délka řetězu by měla být taková, aby při zařazení nejmenšího převodníku a nejmenšího pastorku bylo vodítko přehazovačky přibližně vodorovně."

Jak to teda je?
Odpověz na tento názor


Re: Dylka retezu? Lubos, 17.05.2002 15:39:00
To je v poradku, v jenom pripade jde na nejvetsi prevodnik, ten druhy na nejmensi.
Odpověz na tento názor


Re: Dylka retezu? Rene Krosnicka, 17.05.2002 16:01:00
Jo jo to sem prave myslel ze je rozpor. Ale ted sem si az vsim, ze v prvnim pripade ma bejt vodito kladkama kolmo k zemi (cili vlastne svisle) a v druhym vodorovne. Takze, sem pako neb sem tu vodorovnost v druhym pripade nejak automaticky bral taky jako kolmy k zemi.
Odpověz na tento názor


Re: Dylka retezu? roman simunek, 11.11.2016 13:47:00
Retezy sem kupoval mnohokrat a maji nektere znacky az 124 clanku (sram) a na normalni prevod se musi skratit i o6 -8zubu .pozor protoze uz nove retezy maji uz rychlospojku tak je to clanek navic.ja nastavuji delku opacne protoze na velky tac mam42 zubu a vzadu 36 na kazete .pokud by sem to delal mala versus mala jak je popsano tady (v mem pripade 22 z. Na12) tak by sem po prvnim zarazeni velkeho tacu a vetsiho kola na kazete prvdepodobne zlomil patku na prehazovacce! Mala mala prevod radit je stejne blbost tak at maretez vuli.je to i ekonomicke pro pruzinu na prehazovace protoze mala mala prevod davam kdyz moje bike odpociva a retez je hezky vyveseny aprehazovacka de facto slozena na doraz.
Odpověz na tento názor


Re: Dylka retezu? roman simunek, 11.11.2016 13:49:00
Retezy sem kupoval mnohokrat a maji nektere znacky az 124 clanku (sram) a na normalni prevod se musi skratit i o6 -8zubu .pozor protoze uz nove retezy maji uz rychlospojku tak je to clanek navic.ja nastavuji delku opacne protoze na velky tac mam42 zubu a vzadu 36 na kazete .pokud by sem to delal mala versus mala jak je popsano tady (v mem pripade 22 z. Na12) tak by sem po prvnim zarazeni velkeho tacu a vetsiho kola na kazete prvdepodobne zlomil patku na prehazovacce! Mala mala prevod radit je stejne blbost tak at maretez vuli.je to i ekonomicke pro pruzinu na prehazovace protoze mala mala prevod davam kdyz moje bike odpociva a retez je hezky vyveseny aprehazovacka de facto slozena na doraz.
Odpověz na tento názor


Re: Dylka retezu? roman simunek, 11.11.2016 13:49:00
Retezy sem kupoval mnohokrat a maji nektere znacky az 124 clanku (sram) a na normalni prevod se musi skratit i o6 -8zubu .pozor protoze uz nove retezy maji uz rychlospojku tak je to clanek navic.ja nastavuji delku opacne protoze na velky tac mam42 zubu a vzadu 36 na kazete .pokud by sem to delal mala versus mala jak je popsano tady (v mem pripade 22 z. Na12) tak by sem po prvnim zarazeni velkeho tacu a vetsiho kola na kazete prvdepodobne zlomil patku na prehazovacce! Mala mala prevod radit je stejne blbost tak at maretez vuli.je to i ekonomicke pro pruzinu na prehazovace protoze mala mala prevod davam kdyz moje bike odpociva a retez je hezky vyveseny aprehazovacka de facto slozena na doraz.
Odpověz na tento názor


Re: Dylka retezu? roman simunek, 11.11.2016 13:53:00
Retezy sem kupoval mnohokrat a maji nektere znacky az 124 clanku (sram) a na normalni prevod se musi skratit i o6 -8zubu .pozor protoze uz nove retezy maji uz rychlospojku tak je to clanek navic.ja nastavuji delku opacne protoze na velky tac mam42 zubu a vzadu 36 na kazete .pokud by sem to delal mala versus mala jak je popsano tady (v mem pripade 22 z. Na12) tak by sem po prvnim zarazeni velkeho tacu a vetsiho kola na kazete prvdepodobne zlomil patku na prehazovacce! Mala mala prevod radit je stejne blbost tak at maretez vuli.je to i ekonomicke pro pruzinu na prehazovace protoze mala mala prevod davam kdyz moje bike odpociva a retez je hezky vyveseny aprehazovacka de facto slozena na doraz.
Odpověz na tento názor


Re: Dylka retezu? roman simunek, 11.11.2016 13:55:00
Retezy sem kupoval mnohokrat a maji nektere znacky az 124 clanku (sram) a na normalni prevod se musi skratit i o6 -8zubu .pozor protoze uz nove retezy maji uz rychlospojku tak je to clanek navic.ja nastavuji delku opacne protoze na velky tac mam42 zubu a vzadu 36 na kazete .pokud by sem to delal mala versus mala jak je popsano tady (v mem pripade 22 z. Na12) tak by sem po prvnim zarazeni velkeho tacu a vetsiho kola na kazete prvdepodobne zlomil patku na prehazovacce! Mala mala prevod radit je stejne blbost tak at maretez vuli.je to i ekonomicke pro pruzinu na prehazovace protoze mala mala prevod davam kdyz moje bike odpociva a retez je hezky vyveseny aprehazovacka de facto slozena na doraz.
Odpověz na tento názor


Re: Dylka retezu? roman simunek, 11.11.2016 13:55:00
Retezy sem kupoval mnohokrat a maji nektere znacky az 124 clanku (sram) a na normalni prevod se musi skratit i o6 -8zubu .pozor protoze uz nove retezy maji uz rychlospojku tak je to clanek navic.ja nastavuji delku opacne protoze na velky tac mam42 zubu a vzadu 36 na kazete .pokud by sem to delal mala versus mala jak je popsano tady (v mem pripade 22 z. Na12) tak by sem po prvnim zarazeni velkeho tacu a vetsiho kola na kazete prvdepodobne zlomil patku na prehazovacce! Mala mala prevod radit je stejne blbost tak at maretez vuli.je to i ekonomicke pro pruzinu na prehazovace protoze mala mala prevod davam kdyz moje bike odpociva a retez je hezky vyveseny aprehazovacka de facto slozena na doraz.
Odpověz na tento názor


Re: Dylka retezu? roman simunek, 11.11.2016 13:55:00
Retezy sem kupoval mnohokrat a maji nektere znacky az 124 clanku (sram) a na normalni prevod se musi skratit i o6 -8zubu .pozor protoze uz nove retezy maji uz rychlospojku tak je to clanek navic.ja nastavuji delku opacne protoze na velky tac mam42 zubu a vzadu 36 na kazete .pokud by sem to delal mala versus mala jak je popsano tady (v mem pripade 22 z. Na12) tak by sem po prvnim zarazeni velkeho tacu a vetsiho kola na kazete prvdepodobne zlomil patku na prehazovacce! Mala mala prevod radit je stejne blbost tak at maretez vuli.je to i ekonomicke pro pruzinu na prehazovace protoze mala mala prevod davam kdyz moje bike odpociva a retez je hezky vyveseny aprehazovacka de facto slozena na doraz.
Odpověz na tento názor


Re: Dylka retezu? roman simunek, 11.11.2016 13:55:00
Retezy sem kupoval mnohokrat a maji nektere znacky az 124 clanku (sram) a na normalni prevod se musi skratit i o6 -8zubu .pozor protoze uz nove retezy maji uz rychlospojku tak je to clanek navic.ja nastavuji delku opacne protoze na velky tac mam42 zubu a vzadu 36 na kazete .pokud by sem to delal mala versus mala jak je popsano tady (v mem pripade 22 z. Na12) tak by sem po prvnim zarazeni velkeho tacu a vetsiho kola na kazete prvdepodobne zlomil patku na prehazovacce! Mala mala prevod radit je stejne blbost tak at maretez vuli.je to i ekonomicke pro pruzinu na prehazovace protoze mala mala prevod davam kdyz moje bike odpociva a retez je hezky vyveseny aprehazovacka de facto slozena na doraz.
Odpověz na tento názor


Re: Dylka retezu? roman simunek, 11.11.2016 13:55:00
Retezy sem kupoval mnohokrat a maji nektere znacky az 124 clanku (sram) a na normalni prevod se musi skratit i o6 -8zubu .pozor protoze uz nove retezy maji uz rychlospojku tak je to clanek navic.ja nastavuji delku opacne protoze na velky tac mam42 zubu a vzadu 36 na kazete .pokud by sem to delal mala versus mala jak je popsano tady (v mem pripade 22 z. Na12) tak by sem po prvnim zarazeni velkeho tacu a vetsiho kola na kazete prvdepodobne zlomil patku na prehazovacce! Mala mala prevod radit je stejne blbost tak at maretez vuli.je to i ekonomicke pro pruzinu na prehazovace protoze mala mala prevod davam kdyz moje bike odpociva a retez je hezky vyveseny aprehazovacka de facto slozena na doraz.
Odpověz na tento názor


Re: Dylka retezu? , 03.02.2003 10:40:00
Odpověz na tento názor


Urob si sám Dandy, 28.11.2002 12:09:00
Pokud máte na přehazovačce vůli, lze si pomoci i jinak. vzhledem k tomu, že kolečka na kladce přehazovačky mají vůli už z výroby, osvědčil se mi následující způsob: mám přehazovačku Deore. Zhruba po 11000km se mi vytvořila vůle cca 1cm. Koupil jsem nejlevnější kolečka jaké jsem sehnal, cca 25 Kč. Zbrousil jsem pouzdra pilníčkem na nehty, tak aby se kolečko volně točilo, ale aby neuhýbalo do stran. Od té doby mám najeto dalších asi 8000 bez sebemenších problémů
Odpověz na tento názor


Urob si sám Dandy, 28.11.2002 12:09:00
Pokud máte na přehazovačce vůli, lze si pomoci i jinak. vzhledem k tomu, že kolečka na kladce přehazovačky mají vůli už z výroby, osvědčil se mi následující způsob: mám přehazovačku Deore. Zhruba po 11000km se mi vytvořila vůle cca 1cm. Koupil jsem nejlevnější kolečka jaké jsem sehnal, cca 25 Kč. Zbrousil jsem pouzdra pilníčkem na nehty, tak aby se kolečko volně točilo, ale aby neuhýbalo do stran. Od té doby mám najeto dalších asi 8000 bez sebemenších problémů
Odpověz na tento názor


Délka řetězu jinak Franta, 24.08.2006 10:29:00
Osobně se mi osvědčilo toto - řetěz musí jít přehodit vzadu na největší pastorek, když je zrovna vpředu také na největším převodníku. V této poloze je přehazka i řetěz nejvíce napnutá, ale nesmí být přešponovaná. A to je pro mě ta správná délka. Potom zkontroluji, zda při poloze malý převodník-nejmenší pastorek nejsou kladky přehazky tak přetočené, že by řetěz drhnul sám o sebe, nebo že by řetěz byl prověšený bez jakéhokoliv napnutí. To by se mohlo asi stát jen u extrémního rozsahu převodů - u běžných kol jsem se s tím nesetkal. Vždycky když jsem určil přijatelné maximální napětí v poloze velký-velký, tak to bylo přijatelné i v poloze malý-malý (ačkoliv s přihlédnutím, že tato poloha není zrovna moc používaná). Jiná možnost je porovnat počet článků (nikoliv délku) se starým řetězem, který fungoval dobře.
Odpověz na tento názor


Re: Délka řetězu jinak JS, 10.09.2006 5:54:00
Rozhodně bych se starým řetězem délku neporovnával. Když pominu natažení (a to může být i několik článků), pak se stává, že starý řetěz montoval takymechanik a dal řetěz v plné délce z výroby. Proto nejlepší osvědčený způsob je malý vzadu i vpředu, aby řetěz o sebe netřel a toť vše. Velký/velký měřit netřeba, vždy vyjde! JS.
Odpověz na tento názor


Re: Délka řetězu jinak Franta, 10.09.2006 15:18:00
Ano, v zásadě souhlasím. Ale já jsem psal výhradně o počtu článků v řetězu, který dobře fungoval, nikoliv o jeho délce. A velký-velký myslím že je také dobře vyzkoušet, protože se může stát, že se zjistí, že je řetěz ještě trochu volný s rezervou a že by bylo dobré přeci jen dva články ubrat. Akorát napnutý řetěz pak má menší šanci spadnout na hrbolatém terénu (rozkmitáním při současném řazení).
Odpověz na tento názor


Závislost délky středové osy a řezení Franta, 10.09.2006 15:36:00
Myslím, že to je dost nediskutovaná oblast. Osobně je první, na co se podívám, v jaké rovině se zařezává velký převodník do roviny např. 8-mi kolečka. Jde o to, že většina výrobců používá osy spíše delší a předpokládá, že uživatel bude řadit dle ideálního systému (pro každý převodník určitá skupina pastorků). V praxi běžný cyklista nechává vpředu trvale na jednom oblíbeném převodníku a vzadu to háže od nejmenšího do největšího pastorku a diví se: proč padá řetěz při zpětném našlápnutí, proč řetěz v krajních polohách drhne v přesmykadle, proč vrní ap. Proto se na to dívám očima uživatele: Který převodník budeš používat převážně až trvale? Jezdíš spíše prudké kopce, nebo závodíš s kamarády ve sjezdech? Dřeš to na "těžko" nebo jedeš "lehký" převod? A podle toho to seřizuji, protože ideální seřízení neexistuje, lze volit jen optimální kompromis pro konkrétního jezdce. A podle toho také postupuji zejména při výměně středové osy. Většině lidí to nastavím tak, aby měli velký převodník proti prostřednímu pastorku - to mám většinou největší úspěch. Kluci, co dost závodí, naopak střední převodník proti prostřednímu pastorku. Bohužel jsem zjistil, že u koupených kol je v drtivé většině velký převodník v rovině s nejmenším pastorekm, a to běžným uživatelům rozhodně nevyhovuje. Také je třeba zmínit problematiku střední polohy přesmykadla, která má někdy střední-nižší i střední-vyšší polohu (lidi to dost mate) a nebo jen jednu střední (a pak to vždy bude někde drhnout v krajním vychýlení řezězu u 7mi a více) a nebo - což považuji za nejlepší, je páčka přesmykadla bez indexů a nastavím si přesmykadlo vždy tak, aby řetěz nedrhnul. Ale celá tato problematika je obsáhlá a znovu připomínám, jeden z rozhodujících a opomíjených faktorů pro pohodlné užívání převodů, je délka středové osy, resp. poloha převodníku vůči pastorku. Ovšem leckdy jsem kvůli přesmykadlu musel při hodně krátké ose trochu "vykousnout" boční lem blatníku zadního kola, nebo nastane problém, když je mizerný přesmykač a nedokáže pak shodit řetěz na nejmenší převodník (to je jen výjimečně).
Odpověz na tento názor


Re: Závislost délky středové osy a řezení JS, 10.09.2006 21:58:00
Rozhodně nemohu souhlasit s nastavením řazení dle jezdce! Vždy to musí být technicky dokonalé a cyklista se musí přizpůsobit zákonům funkčnosti, mechaniky a fyziky. A pokud ne, pak musí počítat s problémy: hlučným chodem řetězu, rychlým opotřebením i špatnou funkčnosti řazení. (Je to obdoba, jako když jeden "mechanik" centroval kola dle křivého rámu, n. dle nastavení brzd! Kolo musí být na střed a dle něj se musí rám i brzdy vyrovnat!) Že se občas musí ustřihnout blatník, je běžné a ne vždy za to může krátká osa. Ano, přesmyk jde seřídit s kratší i delší osou, ale pak bývají problematické krajní převody. A většinou je nutné to tak nechat (když už to výrobce kola, příp. sám uživatel, či i servis tak namontovali), protože uživatel nebývá ochoten platit za novou osu a práci navíc. A co se týka obtížného seřizování s polohovací páčkou, to bývá skoro vždy nevhodným přesmykem. Nelze jakýkoli přesmyk dát na polohovací páčku! (Dtto se šaltrem.) Prostě i přesmyk musí být polohovací. Což nejsou např. TY05, 10, 15, 18, 22. Ano, fungují, ale omezeně a s problémy. Pochopitelně, že se bavím o kategorii Tourney, u střední a vyšší třídy jsou tyto problémy jen s přesmyky po havárce, či po hrubém zacházení (ČD) a pak je to na výměnu. JS.
Odpověz na tento názor


Re: Závislost délky středové osy a řezení Franta, 12.09.2006 7:04:00
Z tvojí reakce mám trochu pocit, že jsi můj příspěvek přečetl nepozorně. To tvé přirovnávání s centrováním kola podle křivé kostry mi přijde trochu jako bys měl vyšší tlak krve vždy, pokud někdo dělá něco jinak, než to děláš ty. Když ti přijde s kolem do servisu někdo, kdo jezdí rekreačně a v životě nebude používat převody tak, aby střídavě v používal přehazovačku i přesmykač, ale nechá řetěz na jediném převodníku a háže jen vzdadu, až teprve když mu to nestačí, tak se uvolí použít přesmykadlo (to je u rekreačních jezdců a žen dost neoblíbené), tak považuji jedině za správné, takového uživatele na správné používání nejdříve upozornit, a pak mu to seřídit ideálně na způsob jeho jízdy. A to zásadně ovlivní délka středové osy u převodníků. Ostatní seřízení je rutina, nic na tom není, ale když je nevhodná délka osy, třeba tak, že je v linii velký převodník a malý pastorek, a přitom jezdec používá tvrdošíjně právě velký převodník a převážně nepoužívá nejmenší pastorek, a přitom se diví proč mu to na vyšší převody divně vrní ap. - pak jedině správné je - kratší středova osa. Spokojenost byla u klientů vždy převeliká - a to je snad účel, nebo snad ne? To jsem tím chtěl říci, jinak já samozřejmě vím, jak to výrobci a konstruktéři mysleli, jenže život si žádá kompromisy.
Odpověz na tento názor


Patka přehazky Honza, 25.04.2007 11:42:00
První věc, kterou mi v servisu kontrolovali je správně narovnaná patka přehazky. Ta může být ohnutá (pouhým okem nerozeznatelné) a další seřízení je pak problematické. Takže seřízení je nutno začít touto kontrolou.
Odpověz na tento názor


je to super caca, 14.07.2008 12:00:00
je to super
Odpověz na tento názor


BAJK NEWS
   Zprávy a novinky
   Ze sportu
   Recenze a testy
   Rady a nápady
   Cestopisy
   Zábava
   Volná tvorba
   Trasy
   PR články
DOPORUČUJEME
   Bajkárna
   Bazar
   Blog
   Fotogalerie
   Download
   Závody
   Prodejci
   Odkazy
   Slovník
BAJK OSOBNĚ
   Kontakt
   Redakční team
   Reklama na Bajku
   Nabízíme práci
BAJK e-mailem
 
zapište svůj e-mail a nechte si zasílat pravidelně čerstvé zprávy z Bajk.cz
IKONKA PRO VÁS
SPŘÁTELENÉ WEBY
Bazar a inzerce - KupNet.cz
Jízdní kola, cyklistický obchod
Vyhlídkové lety balonem na Karlštejnsku
Jízdní kola Scott, cyklo e-shop
Aktuální recenze
Reelight SL100 Flash
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
  všechny recenze


Stáhněte si z Bajku
Katalog Shimano 2006 - silnice
Katalog silničních komponentů a komponentl pro city/komfort kola.
  ostatní download

BAZAR aktuálně
23.10.2024 - poptávka
22.10.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
19.08.2024 - poptávka
19.08.2024 - poptávka
18.07.2024 - poptávka
18.07.2024 - poptávka
   Copyright 2024 - Bajk.cz, design and programming by FRKAL