??? |
Rodriguez, 31.05.2004 18:19:00 |
Nechci zvažovat technickou kvalitu a odbornost článku,ale myslím, že pro 90% čtenářů je tento článek poněkud mimo mísu..Nevím četl sem si to několikrát, ale zkrátka nevidím žádný přínost..... |
Odpověz na tento názor
2x??? |
pit, 02.06.2004 13:37:00 |
No....ked nie je o com pisat, tak sa pisu taketo absurdity. Asi tolko k uvedenemu clanku. |
Odpověz na tento názor
! |
zirafon, 08.06.2004 13:49:00 |
pre mna je to celkom zaujimavy clanok..po rozdieli medzi with.. a metrickym zavitom som uz isty cas patral. i ked som necakal, ze nan narazim na bikerskom serveri. |
Odpověz na tento názor
srouby na kotouc |
JJ, 08.06.2004 16:37:00 |
Nevite jaky rozmery maj srouby na kotouc? Mel by to byt M6, ale jaky stoupani?? |
Odpověz na tento názor
|
Re: srouby na kotouc |
JS, 10.09.2006 3:26:00 |
|
Označení M před číslem znamená, že jde o běžný metrický závit. U průměru 6 mm by mělo být stoupání 1,5 mm. JS. |
Odpověz na tento názor
|
Re: srouby na kotouc |
strýc Pepin, 01.04.2017 15:14:00 |
|
No to určitě. U M6 je stoupání 1mm. U M10 je 1,5mm. |
Odpověz na tento názor
|
Re: srouby na kotouc |
strýc Pepin, 01.04.2017 15:18:00 |
|
Blbost : M6 má odjakživa stoupání 1mm. Stoupání 1,5mm má M10. Tak tu nešíř bludy když víš h..... |
Odpověz na tento názor
LR |
David, 17.06.2004 11:40:00 |
spis by mne zajimalo, kde vsude se setkam s levym zavitem |
Odpověz na tento názor
|
Re: LR |
Seiner, 26.07.2004 20:30:00 |
|
Na běžném kole v podstatě pouze na levém pedálu a na jedné straně středového složení. A je dobrým zvykem, pokud to tvar hlavy šroubu nebo tvar matice umožňuje, součást s levým závitem označovat. Drážkou přes šestihran, kruhovým výstupkem nebo zápichem na čele hlavy, nebo třeba vroubkováním na válcové části osy pedálu u místě pro klíč |
Odpověz na tento názor
K článku i odezvě... |
J.Čech, 30.08.2004 10:47:00 |
Jestli je tu někdo mimo,tak ti dva inteligenti,kteří opravdu netuší o čem je řeč.Kdo trochu dělá do bajků,ten autora velebí,protože každý nemá normu k dispozici a v tabulkách je o kolech houby.Já osobně už jsem tento výběr kopíroval aspoň dvaceti kolegům.
Autorovi dík,super nápad!Pro nás,co neběžíme pro každou volovinu do krámu je tato tabulka k nezaplacení.
S pozdravem Jara Č.
|
Odpověz na tento názor
z |
Sony, 18.01.2005 9:42:00 |
Já myslím že závity v Al se mi zdají dost špatné,protože se často opotřebují a nedají se dobře opravit např. ve středové trubce je velice jemný závit tudíž lehce zničitelný. Nebo šrouby v představci pokud se často šroubují taky je rychle opetřebovaný. |
Odpověz na tento názor
|
Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu |
Vlad, 10.06.2006 3:34:00 |
|
Zavit na na ramu a nemusi byt ani aluminiovy se nebude tak rychle opotrebovavat pokud ho radne pred montazi namazes , nejlepsi je a to mam vyzkouseny kvalitni waterproof vazelina do lozisek na kola , rocne najezdim asi 15 tisic km a mam taky dve kola s hlinikovym ramem ..... |
Odpověz na tento názor
|
Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu |
JS, 10.09.2006 3:34:00 |
|
Ŕozhodně nejlepší na závity je grafitová vazelina, tzv. Molyka. Nejen že usnadňuje montáž, ale i demontáž, zejména s dlouhodobým časovým odstupem a zejména po zimním provozu! Na rozdíl od ostatních vazelin, které se časem vyplaví, tato obsahuje částečky grafitu, který nedovolí materiálu zoxidovat a navzájem se spojit. A o to jde prvořadě.
P. S.: Rámy jsou vždy duralové, hliník se nepoužívá (byť je na rámu nápis ALUMINIUM)! JS. |
Odpověz na tento názor
|
Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu |
Jirka MARTINEK, 12.10.2007 19:05:00 |
|
Problémy nastávají u všech závitů ,důležitá je sterilní čistota při montáži a možnost přeměřit u nového rámu závit kalibrem .Často se k nám do Čech dostanou rámy a různé součástky se závity které jsou vyrobeny TOTÁLNĚ mimo výrobní toleranci (zmetky které jsou nepoužitelné) a v případě montáže může dojít k poškození vnitřního závitu v rámu i ostatních součástek.
Mareček |
Odpověz na tento názor
|
Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu |
JS, 29.09.2016 0:59:00 |
|
Právě z tohoto důvodu, aby závit byl přesný, se závity před montáří nepřeměřují, ale preventivně prořezávají. A to bez ohledu na původ. Např. taková JOKO kola nebyla z Číny, ale jejich kvalita mohla té pověstné čínské směle konkurovat. Sterilní čistota? Nejsme u lékaře, ale pravda, starý závit by měl být odmaštěn, např. benzínem. |
Odpověz na tento názor
|
Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu |
JS, 29.09.2016 1:01:00 |
|
Právě z tohoto důvodu, aby závit byl přesný, se závity před montáří nepřeměřují, ale preventivně prořezávají. A to bez ohledu na původ. Např. taková JOKO kola nebyla z Číny, ale jejich kvalita mohla té pověstné čínské směle konkurovat. Sterilní čistota? Nejsme u lékaře, ale pravda, starý závit by měl být odmaštěn, např. benzínem. |
Odpověz na tento názor
|
Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu |
JS, 29.09.2016 1:02:00 |
|
Právě z tohoto důvodu, aby závit byl přesný, se závity před montáří nepřeměřují, ale preventivně prořezávají. A to bez ohledu na původ. Např. taková JOKO kola nebyla z Číny, ale jejich kvalita mohla té pověstné čínské směle konkurovat. Sterilní čistota? Nejsme u lékaře, ale pravda, starý závit by měl být odmaštěn, např. benzínem. |
Odpověz na tento názor
|
Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu |
JS, 29.09.2016 1:20:00 |
|
Právě z tohoto důvodu, aby závit byl přesný, se závity před montáří nepřeměřují, ale preventivně prořezávají. A to bez ohledu na původ. Např. taková JOKO kola nebyla z Číny, ale jejich kvalita mohla té pověstné čínské směle konkurovat. Sterilní čistota? Nejsme u lékaře, ale pravda, starý závit by měl být odmaštěn, např. benzínem. |
Odpověz na tento názor
|
Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu |
JS, 29.09.2016 1:11:00 |
|
Namazání je sice důležité, ale problém s rychlým "opotřebením" je jinde. Ono "opotřebení" je v podstatě chyba "mechanika", který špatně dotáhl (či spíš nedotáhl) misky a ty se při šlapání uvolní a pohybují, až pod tlakem při šlapání zničí, strhnou závit.
A pravdou je, že duralové závity jsou měkčí a proto odejdou dřív, proto je důležité: před montáží závit vždy proříznout, pak namazat oba protilehlé závity (i na miskách) a pořádně (odborně) dotáhnout. Pak se závity "neopotřebují".
|
Odpověz na tento názor
|
Re: z |
JS, 29.09.2016 1:16:00 |
|
"Opotřebení" vzniká hlavně neodbornou montáží, nedodržením dotahovacích momentů, přetažením, nedotažením. Od toho jsou servisy, aby dodržely předepsané hodnoty, pak se nic "neopotřebuje". |
Odpověz na tento názor
článek |
Petr, 16.06.2009 8:14:00 |
Je to přesně tak, takovouto tabulku jsem hledal hodně dlouho. Potřebuji tento závit vyrobit a nikde jsem se nemohl dopátrat rozměrů závitu. Naměřené parametry nesouhlasily ani s metrickým ani s witworthem o trubkovém nemluvě. Proto tento článek oceňuji. Zavrhnout jej můžou jen lidé, kteří si vše nechávají opravit v servisu a strojařina jim nic neříká. |
Odpověz na tento názor
|
Re: článek |
mc_boris, 18.10.2009 22:23:00 |
|
Myslím, že W. závit má také jiné stoupání, nejenom jiný vrcholový úhel. |
Odpověz na tento názor
Je to mnohem složitější |
FT, 24.06.2010 8:14:00 |
Autor o závitech moc neví. Jediným přínosem článku je tabulka závitů dle ČSN 01 4045. Tradiční označení všech palcových závitů pojmem "withworth" je hloupost, závit Withworthův je pouze jeden z mnoha. Závity na kolech vychází z normy BSC (British Standart Cycle) původně používané firmou BSA. Více o palcových závitech lze najít třeba zde: http://www.britishfasteners.com/threads/bsc.html |
Odpověz na tento názor
Závity na ventilcích |
Mirek, 10.09.2013 12:33:00 |
Na ventillu duše není Whitworth, ale další fajnovost s označením 5V1 (podle ČSN 014084)
|
Odpověz na tento názor
Závity na kole |
, 22.10.2015 13:35:00 |
|
Odpověz na tento názor
Závity na kole |
Jaroslav Holý, 22.10.2015 13:35:00 |
Moc děkuji autorovi článku. Měl jsem jednu osu zadního náboje kola se závitem 9,5x24 ,která měla stržené konce závitu, protože tam někdo z neznalosti násilím našrouboval normální samojistnou matici M 10. Koupil jsem v odborném obchodě novou osu a byl jsem překvapen, že na ni nelze našroubovat součástky z původní osy. Když jsem si přečetl článek, zjistil jsem, že nová osa má závit 9,5x26 a bylo po záhadě. Když si představíte, jak malý rozdíl ve stoupání představuje 24/26 závitů na jeden palec tak jsem rád, že jsem tam součástky nenašrouboval násilím, což by při malé výšce matic nebyl velký problém. Ještě jednou díky. |
Odpověz na tento názor
Auto ventilek |
Tonda, 22.01.2021 19:58:00 |
Dobrý den. Můžete mi prosím poradit, rozmer závitníku i závitového očka na vnější závit autoventilku? Děkuji Tonda |
Odpověz na tento názor
|
|
|
Aktuální recenze | |
Reelight SL100 Flash |
|
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
|
všechny recenze |
Stáhněte si z Bajku | |
BAZAR aktuálně | |
23.10.2024 - poptávka
|
22.10.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
19.08.2024 - poptávka
|
19.08.2024 - poptávka
|
18.07.2024 - poptávka
|
18.07.2024 - poptávka
|
|