Co je na tom divneho? |
Jirka, 05.11.2002 22:13:00 |
Nejak nechapu o cem ten clanek vlastne je. Na jednu stranu autor beduje ze je draho, na druhou stranu rika ze nobl kolo prece nemuze mit kazdy. Tak kde je problem?
Kdo chce plecku za par slupek, ma moznost si ji koupit v Tescu se vsim co k tomu patri. Marze na tehle vecech rozhodne nijak premrsteny nejsou. Kdo chce znackovy a je ochoten zaplatit nekolik desitek % ceny navic za logo na ramu, ma tu moznost taky. Takovy zakaznik stejne neni vetsinou schopen kvalitu/vhodnost prislusneho kola posoudit a nakupuje tak, ze si vybere oblibenou znacku kterou si pamatuje z reklamy, urci cenu kterou je ochoten zaplatit a proste dostane model odpovidajici zvolene cene. Jakou kvalitu v danem pripade za svy penize dostane mi prijde irrelevantni. Je to podobne jako znama situace s Mercedesem za asi 700 tisic s horsimi jizdnimi vlastnostmi, nez ma trabant. Nikomu to nevadi, stejne se to proda a netreba litovat toho, kdo si to koupi, ma presne co chtel, t.j. hvezdu na chladici za dostatecne velky penize. Ze si dovozce znackovyho kola chce drzet image a nepripusti aby to za par slupek prodaval kdejakej trhovec je taky pochopitelny. Vicemene tim (aspon teoreticky) zajistuje prostor k dobremu fungovani maloobchodu a vetsi podpore zakaznika. Ze to v praxi je mnohdy jinak je taky pravda, ale to uz neni o cenach, ale o solidnosti prodejce.
Pak existuje skupina lidi, co o tom neco vedi a kolo si postavi/nechaji postavit a kde jde o kvalitu a cenu komponentu. Tam uz je to spornejsi, nicmene dokud si si ceny drzi kazdy dovozce jen u svych vyrobku, nevidel bych az takovy problem. Problem by byl az se na cenach domluvi treba dovozci Campy a Shimana (nebo jinych primo ekvivalentnich veci) mezi sebou. Az toto by byl opravdu problem. Jestli se to deje skutecne nevim, z clanku to nevyplyva.
Dalsi neoddiskutovatelna vec je, ze existuji prodejci co maji ceny jeste znatelne vyssi, nez ty vysoke, vetsinou aniz by to vyvazovala kvalita sluzeb, mnohdy spis naopak. Nicmene i tito (aspon v Praze) vypadaji celkem spokojene a dvere se u nich netrhnou, takze to s tou cenou nebude az tak kriticke. Ostatne jak uz jsem uvadel na prikladu Campy a Shimana dokud nejde cenova dohoda trhem napric, nic se nedeje a cenu stejne urcuje zakaznik, pokud ovsem chce.
S auty to funguje (az na to ze si je clovek nepostavi ze soucastek) uplne stejne, system diktovanych cen, slev danych dovozcem a individualnich slev prodejce jednotlivym zakaznikum. Auta jsou sice draha, ale ze by prostredi nebylo trzni se mi nezda. Dost casto tu pada i srovnani s vyvojem na trhu pocitacu. Tam je prave videt ze to neni jen o cene a prave ti co nabizeli jen dobrou cenu, uz dnes vesmes neexistuji a ti co prodavali jen znacku uz mnohdy take ne.
|
Odpověď na zvolený názor
|
|
|
Aktuální recenze | |
Reelight SL100 Flash |
|
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
|
všechny recenze |
Stáhněte si z Bajku | |
BAZAR aktuálně | |
24.11.2024 - poptávka
|
24.11.2024 - poptávka
|
23.10.2024 - poptávka
|
22.10.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
19.08.2024 - poptávka
|
19.08.2024 - poptávka
|
|