Koupil, namontoval a vyjel. Oproti původním pedálům celkem znatelný rozdíl ve snadném nacvaknuti.
Upínací mechanismus nevystupuje takovým způsobem z těla jako třeba u Shimana, takže je snadnější najit při nastupovaní do pedálu
kufrem polohu
SPD mechanismu. Vypínaní je na nejslabší předpětí pružin až příliš snadné, ale chvíle otáčeni příslušným šroubem a vše je jak chci.
Snadnost nastupování přitom zůstala zachována. A bahno? Žádný problém. I blátem úplně obalená tretra a pedál si s spolu dobře rozumí.
Co dodat, revoluce se nekoná, vše funguje jako dříve, jen jsme o pár gramu lehčí a nacvaknuti je opět o něco snadnější.
Ale teď už k samotné konstrukci. Crmo osa na které se otáčí nerez tělo. Ložiska jsou jakýsi hybrid mezi kónusy a průmysly.
Vůle by šla seřizovat zřejmě pomoci desetinkových podložek. Jako u jiných ultralight pedálů i zde najdeme horší utěsnění ložisek.
Nastupovaní a vystupovaní i v blátě zcela bezproblémové. Ukazatele předpětí zámku usnadní nastavení. Pedál je velice nízký takže
nejen že přispává k výbornému přenosu sily, ale je navíc velmi těžké s ním škrtnout o pařez, kámen apod. jelikož vystupuje z
tretry jen nepatrně. Kompatibilitu s ostatními
SPD považuji za bezproblémovou – zkoušeno s Shimano 520, 540,
Ritchey V3 COMP,
Ritchey V2 WCS a dalšími. Váha 275g odpovídá - váženo na digitální vaze.
Kufry spolu se šrouby váží dalších 54g.
Základní údaje:
Hmotnost páru pedálů: | | 275g |
Hmotnost kufrů: | | 54g |
Osa: | | CrMo ocel, utahovaná inbusem z vnitřní strany kliky |
Tělo: | | nerez |
Ložiska: | | kuličková a válečková ložiska |
Indikace předpětí pružiny: | | ANO |
K ložiskům – nikdy jsem je nečistil, používám prachovku jako maznici – nacpu vazelínou a zašroubuji. Špinavá vazelína vyleze na druhé straně. To dělám jednou za dva měsíce a je klid.
Pro a proti:
Pro: | | |
| + | vynikající hmotnos |
| + | odolnost |
| + | design? |
| + | snadné nacvaknutí v blátě |
Proti: | | |
| - | utěsnění ložisek |
| - | horší demontáž pedálu inbusem |
| - | cena? |
Co dodat? V4 Pro jsou zajímavou alternativou ke
šlehačům, mají podobnou váhu a cenu a přitom si zachováte plnou kompatibilitu s
SPD pedály
na jiných kolech. Za víc než rok používaní jsem na nich najel pres 8000km bez jakýchkoli problémů. Údržba se skládala z plnění vazelínou,
jinak jsem o nich za celou dobu používaní nevěděl. A tak to má být.