SPD Richey V3 COMP
Když jsem na jaře laboroval jaké SPD místo dosluhujících V2 Comp, padly mně do oka V3 Comp. Nakonec jsem je po delším rozhodování koupil a opravdu toho nelituji, posudte sami v recenzi ... |
Už první pohled napoví, že se prakticky jedná o kopie Shimano 959 se všemi výhodami,
ale za podstatně nižší cenu. Firma Ritchey dle mého názoru udělala velmi dobře,
když koupila patent a na jeho základě vyvinula sérii V3, protože se zase posunula
o kus dál a přitom tento systém není jen výsadou těch nejdražších pedálů jako u Shimana.
Pokud se tedy rozhodujete pro SPD a důležitým parametrem je pro Vás také cena,
pak se jistě zastavíte i u těchto.
Hlavní výhody tohoto systému jsou asi jasné. Je prakticky nemožné pedál zalepit bahnem do té míry,
že nejde našlápnout. Bahno je totiž při našlápnutí vytlačováno skrz pedál na druhou
stranu, kde v lepším případě vypadne a vy horším se celý proces opakuje.
Při bližším zkoumání pedálu zjistíte, že pro lehčí vypínání a našlápnutí je
zámek pokryt vrstvou teflonu, který se sice v inkriminovaných místech styku kufru
s mechanismem rychle ošoupe, přesto ale plní dobře svou funkci, protože ty části,
které jsou v kontaktu s kufrem jen při našlapávání, zůstávají prakticky netknuty.
Co se týče kompatibility kufrů s jinými pedály, tak s Ritchey V2 Pro a s několika
Shimano jsem nezaznamenal žádný problém.
Legenda:
Černé šipky naznačují místa, kde dochází k odření laku při běžném používání.
Červená šipka ukazuji na nezafrézované čelo výlisku, pod kterým doléhá těsnění ložiska.
Pokud budete dále pedály zkoumat, zarazí vás asi několik věcí. Předně hodně mizerné
zpracování výlisku těla pedálu v místě styku s gumovým těsněním vnitřního ložiska,
kde se prostě s nějakým zafrézováním nikdo nezatěžoval. Na funkci těsnění to sice
vliv nemá, ale vypadá to docela podivně. Další věc je (a kterou v prodejně jen těžko
zjistíte), že pokud chcete seřídit kónusy, tak mezi kónusem a pojistnou maticí není
žádná podložka, která by usnadňovala seřizování, takže si musíte kónus podržet třeba
vzepřeným šroubovákem a pak teprve dotáhnout pojistnou matici.
Jinak se co se týče dílenského zpracování nedá pedálům nic vytknout. Těsnění těsní,
prachovky drží kde mají a povrchová úprava je na dobré úrovni.
Za jízdy:
Moje dojmy jsou veskrze pozitivní. Na těchto SPD mám od jara najeto cca 5000 km,
přičemž schytaly pěknou řádku ran a naproti tomu údržba se omezila jen na dotažení
kónusu u pravého pedálu a promazání obou.
Našlápnutí i vypnutí je opravdu snadné a i v blátě a při úplně bahnem obalených
tretrách se dá našlápnout bez problémů.
Pozitiva:
1. | Skvělý poměr cena/výkon |
2. | Odolnost - pedály schytaly mnoho ran od kamenú a pařezů a několikrát sloužily při pádu jako pluh a to vše beze známek poškození |
3. | Prachovky - drží kde mají a přitom je možno je bez problému demontovat |
4. | Našlápnutí za jakýchkoli podmínek |
5. | Bezproblémová kompatibilita kufrů |
Negativa:
1. | Mizerné dílenské zpracování těla pedálu v místě těsnění |
2. | Podivné řešení kónusu z hlediska údržby |
Konečný verdikt:
Až na drobné nedostatky ve zpracování se pedálům nedá prakticky nic vytknout.
Za své peníze dostanete kvalitní výrobek, který se minimálně funkcí vyrovná
podstatně dražším kouskům. Vytčené nedostatky jsou vcelku banální a na jízdu
vliv nemají, takže se jednoznačně pozitiva převažují. Barva přece nejezdí ;^)
|
|
|
|
Aktuální recenze | |
Reelight SL100 Flash |
|
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
|
všechny recenze |
Stáhněte si z Bajku | |
BAZAR aktuálně | |
23.10.2024 - poptávka
|
22.10.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
19.08.2024 - poptávka
|
19.08.2024 - poptávka
|
18.07.2024 - poptávka
|
18.07.2024 - poptávka
|
|