Bajk.cz
SPD Richey V3 COMP 17.10.2003, Vitvar Tomáš - šéfredaktor, Recenze a testy

Když jsem na jaře laboroval jaké SPD místo dosluhujících V2 Comp, padly mně do oka V3 Comp. Nakonec jsem je po delším rozhodování koupil a opravdu toho nelituji, posudte sami v recenzi ...

Už první pohled napoví, že se prakticky jedná o kopie Shimano 959 se všemi výhodami, ale za podstatně nižší cenu. Firma Ritchey dle mého názoru udělala velmi dobře, když koupila patent a na jeho základě vyvinula sérii V3, protože se zase posunula o kus dál a přitom tento systém není jen výsadou těch nejdražších pedálů jako u Shimana. Pokud se tedy rozhodujete pro SPD a důležitým parametrem je pro Vás také cena, pak se jistě zastavíte i u těchto.


Ritchey V3 COMP Ritchey V3 PRO Ritchey V3 WCS



Hlavní výhody tohoto systému jsou asi jasné. Je prakticky nemožné pedál zalepit bahnem do té míry, že nejde našlápnout. Bahno je totiž při našlápnutí vytlačováno skrz pedál na druhou stranu, kde v lepším případě vypadne a vy horším se celý proces opakuje. Při bližším zkoumání pedálu zjistíte, že pro lehčí vypínání a našlápnutí je zámek pokryt vrstvou teflonu, který se sice v inkriminovaných místech styku kufru s mechanismem rychle ošoupe, přesto ale plní dobře svou funkci, protože ty části, které jsou v kontaktu s kufrem jen při našlapávání, zůstávají prakticky netknuty. Co se týče kompatibility kufrů s jinými pedály, tak s Ritchey V2 Pro a s několika Shimano jsem nezaznamenal žádný problém.

Ritchey V3 COMP v realu(63 kb)


Legenda:

Černé šipky naznačují místa, kde dochází k odření laku při běžném používání.
Červená šipka ukazuji na nezafrézované čelo výlisku, pod kterým doléhá těsnění ložiska.


Pokud budete dále pedály zkoumat, zarazí vás asi několik věcí. Předně hodně mizerné zpracování výlisku těla pedálu v místě styku s gumovým těsněním vnitřního ložiska, kde se prostě s nějakým zafrézováním nikdo nezatěžoval. Na funkci těsnění to sice vliv nemá, ale vypadá to docela podivně. Další věc je (a kterou v prodejně jen těžko zjistíte), že pokud chcete seřídit kónusy, tak mezi kónusem a pojistnou maticí není žádná podložka, která by usnadňovala seřizování, takže si musíte kónus podržet třeba vzepřeným šroubovákem a pak teprve dotáhnout pojistnou matici. Jinak se co se týče dílenského zpracování nedá pedálům nic vytknout. Těsnění těsní, prachovky drží kde mají a povrchová úprava je na dobré úrovni.


Za jízdy:


Moje dojmy jsou veskrze pozitivní. Na těchto SPD mám od jara najeto cca 5000 km, přičemž schytaly pěknou řádku ran a naproti tomu údržba se omezila jen na dotažení kónusu u pravého pedálu a promazání obou. Našlápnutí i vypnutí je opravdu snadné a i v blátě a při úplně bahnem obalených tretrách se dá našlápnout bez problémů.


Pozitiva:

1.Skvělý poměr cena/výkon
2.Odolnost - pedály schytaly mnoho ran od kamenú a pařezů a několikrát sloužily při pádu jako pluh a to vše beze známek poškození
3.Prachovky - drží kde mají a přitom je možno je bez problému demontovat
4.Našlápnutí za jakýchkoli podmínek
5.Bezproblémová kompatibilita kufrů


Negativa:

1.Mizerné dílenské zpracování těla pedálu v místě těsnění
2.Podivné řešení kónusu z hlediska údržby


Konečný verdikt:

Až na drobné nedostatky ve zpracování se pedálům nedá prakticky nic vytknout. Za své peníze dostanete kvalitní výrobek, který se minimálně funkcí vyrovná podstatně dražším kouskům. Vytčené nedostatky jsou vcelku banální a na jízdu vliv nemají, takže se jednoznačně pozitiva převažují. Barva přece nejezdí ;^)



Copyright 2024 Bajk.cz, www.bajk.cz