Balení, montáž:
Pláště jsme obdrželi jako jedni z prvních přímo z továrny bez jakéhokoli balení. Co
se týče nazouvání, tak ani na ráfcích Mavic X517
ani zapletených Crossmaxech XL (určeno pro bezdušovky) nebyl problém. Plášť jsem
nazul bez použití montpák, nafouknul na maximální tlak a mohl vyrazit. Ještě předtím jsem oba zvážil a dostal 515 a 530 gramů, což je slušné. Žádné házení
na ráfku a následné rovnání se nekonalo.
Testovací sestava:
1. jezdec - Tomáš Vitvar |
Pláště: | | Rubena Charybdis Racing-Pro127, střední tvrdost směsi |
Ráfky: | | Mavic 517 nebo Mavic Crossmax XL |
Duše: | | Schwalbe ultralight |
Kolo: | | XC hardtail, vpředu 80mm zdvihu olej/vzduch (Duke SL) |
2. jezdec - Sváťa Fořt |
Pláště: | | Rubena Charybdis Racing-Pro127, střední tvrdost směsi |
Ráfky: | | Mavic Crossland |
Duše: | | Rubena |
Kolo: | | XC hardtail, vpředu 80mm zdvihu olej/vzduch/pružina (Scareb) |
Jízda a dlouhodobé zkušenosti:
Jelikož už máme pláště k dispozici dlouhou dobu,tak jsme s nimi jezdili na sněhu,
ledu, mokru, suchém podkladu, kamenitém a skalnatém povrchu a dalších, včetně asfaltu.
Jaké tedy jsou Charybdisy? Jedním slovem dost specializované, tam kam patří jsou perfektní,
tam kam ne nestojí za moc. Ideální použití je do mokra, kdy je hodně bahna, nebo i za sucha
ale na kratší trať, kde nevadí vyšší valivý odpor, ale jde maximálně o adhezi, tedy třeba
nějaké hodně rychlé XC. Vzhledem k šířce nejsou moc pohodlné, ale na druhou stranu je s nim
kolo, na rozdíl od některých "balónů", velmi ovladatelné. Vzorek se doslova zakusuje do
podkladu a dají se vyjet kopce, na kterých si s jiným obutím neškrtnete. Na druhou stranu
je na asfaltu dost nepříjemný valivý odpor a vibrace od hrubého dezénu, které se přenáší do
řidítek. V náklonu v zatáčkách se guma chová předvídatelně, neustřeluje a přechod do smyku je
pozvolný s dostatečným předchozím varováním. Nakonec musím dodat, že tyto pláště jsou vynikající
co se týče odolnosti proti defektům. Najezdili jsme dost kilometrů přes kamení, skály, kameny
vysypané brody a na pláštích není nikde ani náznak po proříznutí.
Komentář Sváti Fořta:
Je pravdou, že mají velký valivý odpor a na asfalt se nehodí. Pokud ale vezmu lesní, polní, štěrkové
a kamenité cesty chovají se skvěle a to i za sucha. Díky šířce mi naopak přišli pohodlné. Také jsem
se s nimi cítil bezpečně a jistě.
Pro a proti:
Pro: | | |
| + | vynikající záběr, někdy až neuvěřitelně dobrý |
| + | odolnost proti defektu - proříznutí |
| + | předvídatelné chování na všech površích |
| + | snadné nasazování - bez montpák |
Proti: | | |
| - | poměr objem/váha |
| - | valivý odpor |
| - | cena |
Závěr:
Nakonec nezbývá než znovu zopakovat co jsem psal v odstavci o jízdních vlastnostech.
Rubena Charybdis Racing-Pro127 je guma bez záludností, vynikající adhezí a odolností proti defektům. Kde nevadí vyšší
valivý odpor a jde především o adhezi je Rubena Charybdis Racing-Pro127 ideální volba. XC závody a kratší technické
maratony jsou přesně to co mám na mysli.
Komentář Sváti Fořta:
Myslím, že třeba pro Malevil nebo maratony na blátě se přesně hodí. Také pro ty co jsou vyznavači
jízdy v členitém terénu (prostě si za blbnout) a chtějí plášť, který je nezradí.
Za zapůjčení plášťů do testu děkujeme společnosti
Souvisejísí články a zajímavé odkazy:
Autoři článku: Tomáš Vitvar a Svatopluk Fořt
|