Dnes jsme si připravili takové porovnání dvou modelů shodné ceny a váhy, přesto jsou tyto dva bajky zcela jiné. Tak se na ně podívejme… Author SECTOR
Tento bajk nabízí rám „Ritchey Nitanium cromoly“ ve velikostech: 16“, 17“, 19“, 21“. Hlavové složení Ritchey Fuzzy logic v rámu pevně drží odpruženou vidlici Rock Shox Judy SL. Středové složení Shimano UN-52 třímá kliky Ritchey V.1 Pro, na převodnících se napočítáme 44-32-22 zubů. Přesmykač byl zvolen Shimano LX. Měnič Shimano XT bude určitě přesně přehazovat řetěz Shimano HG 72 po devítizubé kazetě Shimano HG-50. Řazením Shimano LX využijete všech 27 rychlostí. Páčky Shimano LX pomohou brzdit brzdama Ritchey Logic Pro V. V nábojích Ritchey Pro jsou zapletená černými nerezovými dráty ráfky Ritchey Pro a Ritchey Pro OCR. Nášlapnými pedály Ritchey Logic Comp V.2 lze zdárně pohánět zadní plášť Ritchey Speedmax Omega Kevlar 26“ x 1.95“. Bajka povede přední plášť Ritchey Speedmax Alfa 26“ x 1,95“. Představec Ritchey Comp drží řidítka taktéž Ritchey. Bajka je možno držet za gripy (držátka) Ritchey TGV. Nástavce jsou Ritchey Logic WCS. Sedlo Ritchey Wing Comp je umístěno v sedlovce Ritchey Comp. Podsedlový šroub je od Authora. Sečteno a podtrženo, bajk váží 12 kilogramů. Jeho cena, která činí 37 990 Kč určitě není přemrštěná.
Author INSTINCT
Jeho rám Columbus Zonal Dural je také nabízen ve velikostech 16“, 17“, 19“, 21“. Vidlici Rock Shox Judy XC v rámu drží hlavové složení Ritchey Zero Logic Comp. Kliky Shimano LX s počty zubů 44-32-22 jsou našroubovány do středu Shimano ES-50. Řetězem Shimano HG-73 přehazovačka Shimano XT přehazovat po devítizubé kazetě Shimano HG-50. Přesmykač Shimano LX by neměl zklamat. 27 převodů nám pomohou využít páčky Shimano LX. Do nábojů Author Disc II jsou našroubovány mechanické kotoučové brzdy Hayes, kterými brzdí brzdové páčky Tektro M-1.1. Kola mají nerez černé paprsky, které jsou zapleteny do ráfků Ritchey Rock Pro OCR. Zadní i přední pneu jsou Panaracer Fire XC Pro 26“ x 1.8“. V pohonu jsou nášlapné pedály Author na místě. Řidítka i představec jsou od Kore. Potěší nástavce Author Ergobar. Na řidítkách jsou gripy (držátka) Author dual density. V rámu drží sedlovku Ritchey Comp objímka Author se šroubem dural RU. Sedlo je Author Azoto. Dohromady 12 kilogramů a cena činí 37 990 Kč.
Připomeňme jen, že rám od Sectora je ocelový, tudíž bude mít daleko lepší tlumící schopnosti, než hliník, bude trvanlivější a lépe opravitelný, když např. praskne, je možno ho svařit. Rám od Instincta je hliníkový, bude lehčí, ale tlumící schopnosti nebudou tak velké, jako u oceli. Když rám praskne, je prakticky nemožné jej opravit. Oprava by stejně stála asi více, než nový rám. Oba bajky mají komponenty pěkně dobrané, jde poznat, že pro tvrdší pojetí XC, lehčí freeride bude spíše Instinct, Sector se bude hodit čistě na XC.
Tyto bajky jsou zcela odlišné svými komponenty, ale váha i cena jsou ve stejné hladině. Tady se tato volba dvou odlišných bajků ukázala být na místě. Výrobce se chtěl zřejmě trefit do co největší skupiny bajkerů. Cena, vzhledem ke komponentovému vybavení, u obou, je více než příjemná. Další poznatky by ukázala až jízda v praxi. Stačí si vybrat…