Proč vlastně chtít bezdušové pláště na silnici? Důvodů je hned několik. Jednak absence duše snižuje valivý odpor a při dlouhém prudkém sjezdu nehrozí exploze duše v důsledku přehřátí. Dále pak při malém defektu dojde jen k pozvolnému úniku vzduchu a při aplikaci tmelu defekt ani nezaznamenáte. Pokud už dojde ke katastrofálnímu průrazu s velkým rychlým únikem vzduchu, pak konstrukce patek udrží plášť na ráfku a umožní bezpečné zastavení. Při aplikaci tmelu typu Notubes pak nehrozí pomalé defekty. Další nespornou výhodou je možnost jít na nižší tlak a tím zvýšit pohodlí.
UST systém se skládá z kompatibilního ráfku a pláště. Samostatně dostupný ráfek je nyní pouze Notubes Alpha 340. U zapletených kol je situace podstatně veselejší. Fulcrum respektive Campagolo má u vyšších modelů zapletenců svůj two way fit, který umožňuje montáž jak pláště s duší tak UST pláště. American Classic vyrábí pro rok 2012 jeden model kol jako UST (při použití pásky). Mavic o UST oficiálně mlčí, ale kola se jako UST použít dají. Dále pak disponuje UST koly Shimano a Corima.
Relativně omezená je i dostupnost UST plášťů. Hutchinson vyrábí v UST verzi Fusion, Atom a Intensive. Bontrager pak má Bontrager R4 Road Tubeless, Maxxis své Padrone a Specialized S-WORKS Turbo Tubeless Tire.
Nechal jsem zaplést kola na nábojích American Classic, výplet 1.8mm vpředu radiálně 28 drátů a vzadu 32 dvakrát křížených drátů. Ráfky jsem zvolil Notubes Alpha 340 vylepené páskou Notubes a použil ventilky CaffeLatex. Pláště jsem volil snadno dostupné Hutchinson Fusion 3. Foukám na 100 a 110PSI (přední a zadní) a vážím 77kg.