Bajk.cz
Sport Prague Jaro 2002 - druhý díl 12.03.2002, Dědák Pavel, Zprávy a novinky

Druhý díl o Sport Prague. Dnes se vloudíme pod slupku značkám Rock Machine a Trek.

Rock Machine tento rok startuje pod novým vedením z Anglie, což v širším měřítku bude znamenat lepší zajištění pro celou Evropu, větší kapitál pro možné investice a konečně také menší možnost nového bankrotu značky.

Změny: Na rok 2002 se Rock Machine přesměroval na vidlice DNM, které vládnou ve spodních patrech nabídky. Ve vyšších nadále působí stálice Marzocchi.

Hned z počátku nás zaujal model Adrenaline 3000, určený pro maratóny. Nezaujal nás ale ani tak typický plovoucí střed, jako spíše výbava. Na běžně dostupném rámu, byly namontovány některé novinky pro rok 2002. Jednalo se například o nové brzdy Magura Marta. To naopak zcela nekorespondovalo s popiskou, kde byly uvedeny Julie. Také vidlice, která je sériově Marzocchi Bomber MXC Air, byla zde zaměněna pro design a váhu za Rock Shox Sid SL. Ani o bezdušových pláštích se popiska nezmiňovala, zde to byla značka Maxxis. Takže první dojem byl takový, že Rock Machine láká na něco, co nedává, ale podíváme se na další modely.




Adrenaline 7000. Vrchol nabídky. Na tomto bajku již bylo vše v nejlepším pořádku. Rám Adrenaline 7000 skvěle doplňovala vidlice Marzocchi Shiver DC, stejně tak brzdy Magura Gustav M. Mezi další lahůdky, zastoupené na tomto stroji patří kola Mavic DeeMax, pohon Shimano XTR (kliky, řazení, přehazovačka, kazeta) a zajisté také Fizik Atlas DH, na kterém se určitě nemusí bát sedět ani ten nejdrsnější sjezdař. Celé pak barevně sladěno do posledního komponentu.







Poslední Rock Machine, o kterém bych se chtěl zmínit, je Quake. Bajk s dvěma klasickými rámovými trojúhelníky, vidlicí DNM AO, patřící tento rok mezi žhavé novinky, a levnější verzí brzd Hayes HFX Comp, které ale určitě také svou práci odvedou. Zbytek se odehrává na poli značek Shimano, Truvativ a Hardware. Celkově je Quake stavěn na hodně tvrdé zacházení, čemuž také odpovídá jeho zařazení do Core Serie.








Trek. Synonymem pro Trek je Lance Armstrong. Jeho pohnutý životní příběh stojí za povšimnutí a rovněž také kola od Treku. Ty jsou designově dotaženy do krajností a i geometrie je léty prověřena. Za příklad stojí Tour de France, kterou Lance vyhrál již několikrát.
Pokud vám to peněženka dovolí, již se nebudete moci vymlouvat na špatný stroj, nevhodnou geometrii apod. Ano, správně jste pochopili - od teď to bude jenom Vy a matka příroda v jednom ringu. Ano, správně jste pochopili. V běžném prodeji jsou závodní stroje USPS teamu. Stačí zaplatit.





Takový byl na stánku bohužel pouze jeden. Byl to rám Trek 5900 USPS, který je k nerozpoznání od toho, na kterém jezdí Lance. Není divu, že tento rám patří do světové špičky, vždyť parametry ho tam jasně tlačí. Podívejme se na něj tedy ostřejším zrakem. Hmotnost rámu je 1030g, k němu dodávaná rovná vidlice má 348g, cena „pouhých" 89 990 Kč. Co víc si můžete přát?







Poslední stroj, o kterém bych se nyní chtěl zmínit, je Trek 9.8. Vyráběn je pomocí technologie OCLV, tzn. rám je tvořen 65% karbonových vláken a 35% pojiva. Následným vakuováním dochází ke snížení konečného procenta vzduchových bublin v rámu až pod 1%.
Parametry jsou podobně jako u minulého modelu velmi působivé. Hmotnost 1360g u 17,5“, cena 49 990 Kč za rám. Na tomto rámu jezdil a vítězil například Trawis Brown (vyhrál v roce 1999 Severoamerický pohár Norba).







Na konec ještě jedna taková perlička. Když kolem stánku Treku prolétala vzducholoď od Authora, vrazila do lešení, které Trek obléhalo a zaklenula se vrtulkou do něj. Že by vřava konkurenčního boje už i silnějšími zbraněmi?


Copyright 2024 Bajk.cz, www.bajk.cz