Druhý díl o Sport Prague. Dnes se vloudíme pod slupku značkám Rock Machine a Trek. Rock
Machine tento rok startuje pod novým vedením z Anglie, což v
širším měřítku bude znamenat lepší zajištění pro celou Evropu, větší
kapitál pro možné investice a konečně také menší možnost nového
bankrotu značky.
Změny: Na rok 2002 se Rock Machine
přesměroval na vidlice DNM, které vládnou ve spodních patrech
nabídky. Ve vyšších nadále působí stálice Marzocchi.
Hned z počátku nás zaujal
model Adrenaline 3000, určený pro maratóny. Nezaujal nás ale ani tak
typický plovoucí střed, jako spíše výbava. Na běžně dostupném rámu,
byly namontovány některé novinky pro rok 2002. Jednalo se například
o nové brzdy Magura Marta. To naopak zcela nekorespondovalo s
popiskou, kde byly uvedeny Julie. Také vidlice, která je sériově
Marzocchi Bomber MXC Air, byla zde zaměněna pro design a váhu za
Rock Shox Sid SL. Ani o bezdušových pláštích se popiska nezmiňovala,
zde to byla značka Maxxis. Takže první dojem byl takový, že Rock
Machine láká na něco, co nedává, ale podíváme se na další modely.
Adrenaline 7000. Vrchol nabídky. Na tomto bajku již bylo
vše v nejlepším pořádku. Rám Adrenaline 7000 skvěle doplňovala
vidlice Marzocchi Shiver DC, stejně tak brzdy Magura Gustav M. Mezi
další lahůdky, zastoupené na tomto stroji patří kola Mavic DeeMax,
pohon Shimano XTR (kliky, řazení, přehazovačka, kazeta) a zajisté
také Fizik Atlas DH, na kterém se určitě nemusí bát sedět ani ten
nejdrsnější sjezdař. Celé pak barevně sladěno do posledního
komponentu.
Poslední Rock Machine, o kterém bych
se chtěl zmínit, je Quake. Bajk s dvěma klasickými rámovými
trojúhelníky, vidlicí DNM AO, patřící tento rok mezi žhavé novinky, a
levnější verzí brzd Hayes HFX Comp, které ale určitě také svou práci
odvedou. Zbytek se odehrává na poli značek Shimano, Truvativ a Hardware.
Celkově je Quake stavěn na hodně tvrdé zacházení, čemuž také
odpovídá jeho zařazení do Core
Serie.
Trek.
Synonymem pro Trek je Lance Armstrong. Jeho pohnutý životní příběh
stojí za povšimnutí a rovněž také kola od Treku. Ty jsou designově
dotaženy do krajností a i geometrie je léty prověřena. Za příklad
stojí Tour de France, kterou Lance vyhrál již několikrát. Pokud
vám to peněženka dovolí, již se nebudete moci vymlouvat na špatný
stroj, nevhodnou geometrii apod. Ano, správně jste pochopili - od teď to bude jenom Vy a matka
příroda v jednom ringu. Ano, správně jste pochopili. V běžném
prodeji jsou závodní stroje USPS teamu. Stačí zaplatit.
Takový byl na stánku bohužel pouze jeden. Byl
to rám Trek 5900 USPS, který je k nerozpoznání od toho, na kterém
jezdí Lance. Není divu, že tento rám patří do světové špičky, vždyť
parametry ho tam jasně tlačí. Podívejme se na něj tedy ostřejším
zrakem. Hmotnost rámu je 1030g, k němu dodávaná rovná vidlice má
348g, cena „pouhých" 89 990 Kč. Co víc si můžete přát?
Poslední stroj, o kterém bych se nyní chtěl zmínit, je
Trek 9.8. Vyráběn je pomocí technologie OCLV, tzn. rám je
tvořen 65% karbonových vláken a 35% pojiva. Následným vakuováním
dochází ke snížení konečného procenta vzduchových bublin v rámu až
pod 1%. Parametry jsou podobně jako u minulého modelu velmi
působivé. Hmotnost 1360g u 17,5“, cena 49 990 Kč za rám. Na tomto
rámu jezdil a vítězil například Trawis Brown (vyhrál v roce 1999
Severoamerický pohár Norba).
Na
konec ještě jedna taková perlička. Když kolem stánku Treku prolétala
vzducholoď od Authora, vrazila do lešení, které Trek obléhalo a
zaklenula se vrtulkou do něj. Že by vřava konkurenčního boje už i
silnějšími zbraněmi?