Dnes jsme si pro vás připravili malý testík slickových pneumatik. Maxxis Wormdrive jsou pneumatiky určeny pro terén typu lesní cesta, šotolinu, cesty. Jsou určeny na závody, což dokazuje i váha.Pláště s drátěnou patkou váží 470 gramů, s kevlarovou ještě o 40 g méně. Šířka je 44 milimetrů. Doporučený tlak je od 2,5 do 4,5 atm. Boční stěny jsou extrémně tenké, taktéž běhoun. Člověk by řekl, že těch zmiňovaných maximálních 4,5 atm. přece nemohou vydržet. Zdání klame, vydržely.
Pláště jsou ze středně tvrdé gumy, nejsou totiž tak měkké, že by se v zatáčce zdálo, že ujíždějí do boku, ale ne zas tak tvrdé, že by se vzorek nějákým způsobem utrhl.Vzorek je hodně nízký, na běhounu jsou umístěny drobné čtverečky.Boční výstupky jsou spíše hranaté, připomínající tvarem blesk. Testováno na předním i zadním kole. Najel jsem na nich přibližne 3000 km. Tu lehkost poznáte už při montáži. Do ráfku sednou hned a není třeba nijak jinak usazovat plášť Vzhled je celkem fajn, výborně dotváří agresivitu, ale taky nějakým způsobem lehkost kola.
A jaké se ukázaly vlastně být?
Na cestě jsou jako doma. Člověk na nich má pocit lehkosti a jistoty. Při šlápnutí jedou svižně vpřed. Při tlaku nad 4 atm. překvapí, že jsou ještě shopny nějáké rázy pohltit, jen to s tím tlakem nepřehánět. Já je nejčastěji vozím nafoukané na 3,6 až 3,8 atm. tohle se mi zdá optimální a to vážím 77 kg. Sjíždějí se celkem pomalu a ani po 3000 km vzorek stále ještě nechybí. V terénu se chovají překvapivě dobře. Na velkých kamenech, při přílišném tlaku nepříjemně odskakují do boků, žádná velká legrace. Teď vás překvapím, v písku se nezastavíte na místě, ale jedete i když je to k neuvěření, zaberou i tam. Na mokrých, či vlhkých kořenech je to čistá sebevražda o mechu ani nemluvě (doporučuji těm, kterým se nedaří podřezat, utopit apod.) Na sníh jsou absolutně nevhodné. Raději na zimu obujte něco s hrubším vzorkem.
Technické plusy:
tlumící schopnosti
nemají skoro žádný odpor, prakticky letí po cestě.
malé opotřebení.
vzhled
Technické mínusy:
před jízdou na malých ostrých kamíncích doporučuji trochu podhustit, protože fungují jako sklo.
plášť se lehce nařízne a tyto poškození by mohly v budoucnu způsobit defekt.
neskutečné klouzání v bahně a to i na tenké vrstvě.
při ustavičném přehazování pláštů za jiné a zpátky se trochu jakoby protáhly patky, samozřejmě jen malinko.
Verdikt:
U Maxxisu určitě všichni ví, co dělají a je to poznat. Na cestu perfekt, do terénu ujdou. Jsem s nimi spokojen.