Clanek |
Lubos, 18.02.2004 17:18:00 |
"rychloupínák je už jen jakási pojistka proti vypadnutí"
no to by som velmi netvrdil |
Odpověz na tento názor
|
Re: Clanek |
Tomas Vitvar (autor clanku), 18.02.2004 17:31:00 |
|
A proc smim li se ptat? |
Odpověz na tento názor
|
Re: Clanek |
Honza, 23.02.2004 15:23:00 |
|
Protože např. na zadním náboji dostává při záběru osa docela velkou sílu, a aby se nehnula, musí podržet rychloupínák, ale když se přetáhne, změní se vůle na kónusech, je třeba trochu s tím počítat při seřizování kónusů a rychloupínák přitahovat s citem. Alespoň tak to řeším já. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Clanek |
Tomas Vitvar (autor clanku), 23.02.2004 20:29:00 |
|
Mne treba drzi zadni kolo naprosto bez problemu i bez rychloupinaku, ale asi zalezi na provedeni patek. Myslim, ze vetsina ramu by s tim nemela mit problem. Nemyslim samozrejme patky puvodne urcene pro osu s maticemi nebo pro letme uchyceni. Tou citovanou vetou ze clanku jsem chtel hlavne naznacit, ze nic se nema prehanet. Na vlastni oci jsem totiz videl, jak nejaky borec utahoval rychloupinak tak, ze na nej nasadil nejakou trubku a pres takovou paku to pak utahoval ... Jinak tak jak to popisujes to taky urcite delat jde a asi proste zalezi na vyrobci. Na jednom kole, ktere jsem mel nez mi ho ukradli jsem to resil stejne a vse fungoval k me plne spokojenosti, jen bylo treba pocitat se zmenou pri utazenem rychloupinaku. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Clanek |
lubos, 14.03.2004 23:34:00 |
|
Aha, no utahovat upinak trubkou, to uz je docela ujety :-) |
Odpověz na tento názor
Zkuste toto |
Vilém, 13.04.2004 22:59:00 |
Po zniceni nekolika konusu pretazenim je nyni serizuju tak, ze na stranu kde je konus napevno dotazen dam matku M12 (podlozky atd)na druhou stranu kde serizuji konus dam podlozku take, ale s mensi dirou, ktera nejde nasadit na osu, ale pouze prostrcit rychloupinakem. Upinak dotahnu tak, jako kdyz mam kolo v patkach. Teprve potom, s dotazenym upinakem ,seridim vuli. Po povoleni upinaku ma sice osa vakl, ale kdyz se nasadi do patek, mam jistotu, ze nejsou konusy pretazeny. Treba to nekomu pomuze. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Zkuste toto |
Honza, 30.09.2014 9:26:00 |
|
Osa by měla mít před nasazením jemný ale znatelný "vakl", vůli. Po dotažení rychloupínáku se osa mírně prohne a dojde tak ke snížení této vůle. Pokud by tam vůle nebyla dojde po utažení rychloupínáku k přetažení, zkrácení životnosti, případně se utažené kolo neprotáčí volně.
Správný postup je namontovat kolo a utáhnout rychloupínák, zjistit zde se nevrklá a není v konusech vůle. Pak kolo sejmout a zkonrolovat zda je v konusech mírná vůle. Tj. vůle musí zmizet právě po utažení rychloupínáku. Pokud není mírná vůle u sejmutého kola, je ložisko příliš utažené a je nutné mírně povolit (cca 1/16 otočky) a celou pakárnu zopakovat.
Práce je rychlejší, pokud se celé seřizování provádí přímo na ose s utaženým rychloupínákem. Na sejmuté kolo se nasadí rychloupínák a podloží se distanční podložkou (několik podložek, ideální je 10 klíč-nahrazují jako rozpěrka tloušťku rámu kola). Koncová matka rychloupínáku se musí opírat o osu, ne o kontramatku konusu! Páka upínáku +klíč či podložky dejte z té strany kola, která je již utažena a kde nepracujete. Tento postup nelze dělat ve svěráku, rychloupínák překáží, montáž se musí provádět na klíně, stranou s pastorky dolů.
Konus povolte a pak mírně utahujte o 1/16 otočky (nebo méně). Otočku kontrolujte podle úhlu který svírá klíč s rukojetí 10 distančního klíče na spodní straně.
Vůli kontrolujte vždy až po pevném dotažení kontramatky.
Rychloupínák se utáhne asi takovou silou jakou se utahuje na kole. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Zkuste toto |
Honza, 30.09.2014 9:26:00 |
|
Osa by měla mít před nasazením jemný ale znatelný "vakl", vůli. Po dotažení rychloupínáku se osa mírně prohne a dojde tak ke snížení této vůle. Pokud by tam vůle nebyla dojde po utažení rychloupínáku k přetažení, zkrácení životnosti, případně se utažené kolo neprotáčí volně.
Správný postup je namontovat kolo a utáhnout rychloupínák, zjistit zde se nevrklá a není v konusech vůle. Pak kolo sejmout a zkonrolovat zda je v konusech mírná vůle. Tj. vůle musí zmizet právě po utažení rychloupínáku. Pokud není mírná vůle u sejmutého kola, je ložisko příliš utažené a je nutné mírně povolit (cca 1/16 otočky) a celou pakárnu zopakovat.
Práce je rychlejší, pokud se celé seřizování provádí přímo na ose s utaženým rychloupínákem. Na sejmuté kolo se nasadí rychloupínák a podloží se distanční podložkou (několik podložek, ideální je 10 klíč-nahrazují jako rozpěrka tloušťku rámu kola). Koncová matka rychloupínáku se musí opírat o osu, ne o kontramatku konusu! Páka upínáku +klíč či podložky dejte z té strany kola, která je již utažena a kde nepracujete. Tento postup nelze dělat ve svěráku, rychloupínák překáží, montáž se musí provádět na klíně, stranou s pastorky dolů.
Konus povolte a pak mírně utahujte o 1/16 otočky (nebo méně). Otočku kontrolujte podle úhlu který svírá klíč s rukojetí 10 distančního klíče na spodní straně.
Vůli kontrolujte vždy až po pevném dotažení kontramatky.
Rychloupínák se utáhne asi takovou silou jakou se utahuje na kole. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Zkuste toto |
Honza, 30.09.2014 9:26:00 |
|
Osa by měla mít před nasazením jemný ale znatelný "vakl", vůli. Po dotažení rychloupínáku se osa mírně prohne a dojde tak ke snížení této vůle. Pokud by tam vůle nebyla dojde po utažení rychloupínáku k přetažení, zkrácení životnosti, případně se utažené kolo neprotáčí volně.
Správný postup je namontovat kolo a utáhnout rychloupínák, zjistit zde se nevrklá a není v konusech vůle. Pak kolo sejmout a zkonrolovat zda je v konusech mírná vůle. Tj. vůle musí zmizet právě po utažení rychloupínáku. Pokud není mírná vůle u sejmutého kola, je ložisko příliš utažené a je nutné mírně povolit (cca 1/16 otočky) a celou pakárnu zopakovat.
Práce je rychlejší, pokud se celé seřizování provádí přímo na ose s utaženým rychloupínákem. Na sejmuté kolo se nasadí rychloupínák a podloží se distanční podložkou (několik podložek, ideální je 10 klíč-nahrazují jako rozpěrka tloušťku rámu kola). Koncová matka rychloupínáku se musí opírat o osu, ne o kontramatku konusu! Páka upínáku +klíč či podložky dejte z té strany kola, která je již utažena a kde nepracujete. Tento postup nelze dělat ve svěráku, rychloupínák překáží, montáž se musí provádět na klíně, stranou s pastorky dolů.
Konus povolte a pak mírně utahujte o 1/16 otočky (nebo méně). Otočku kontrolujte podle úhlu který svírá klíč s rukojetí 10 distančního klíče na spodní straně.
Vůli kontrolujte vždy až po pevném dotažení kontramatky.
Rychloupínák se utáhne asi takovou silou jakou se utahuje na kole. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Zkuste toto |
Honza, 30.09.2014 9:36:00 |
|
Osa by měla mít před nasazením jemný ale znatelný "vakl", vůli. Po dotažení rychloupínáku se osa mírně prohne a dojde tak ke snížení této vůle. Pokud by tam vůle nebyla dojde po utažení rychloupínáku k přetažení, zkrácení životnosti, případně se utažené kolo neprotáčí volně.
Správný postup je namontovat kolo a utáhnout rychloupínák, zjistit zde se nevrklá a není v konusech vůle. Pak kolo sejmout a zkonrolovat zda je v konusech mírná vůle. Tj. vůle musí zmizet právě po utažení rychloupínáku. Pokud není mírná vůle u sejmutého kola, je ložisko příliš utažené a je nutné mírně povolit (cca 1/16 otočky) a celou pakárnu zopakovat.
Práce je rychlejší, pokud se celé seřizování provádí přímo na ose s utaženým rychloupínákem. Na sejmuté kolo se nasadí rychloupínák a podloží se distanční podložkou (několik podložek, matka M12 či 10 klíč-fungují jako rozpěrka a nahrazují tloušťku rámu kola). Koncová matka rychloupínáku se musí opírat o osu, ne o kontramatku konusu! Páka upínáku +klíč či podložky dejte z té strany kola, která je již utažena a kde nepracujete. Tento postup nelze dělat ve svěráku, rychloupínák překáží, montáž se musí provádět na klíně, stranou s pastorky dolů.
Konus povolte a pak mírně utahujte o 1/16 otočky (nebo méně). Otočku kontrolujte podle úhlu který svírá klíč s rukojetí 10 distančního klíče na spodní straně.
Vůli kontrolujte vždy až po pevném dotažení kontramatky.
Rychloupínák se utáhne asi takovou silou jakou se utahuje na kole. |
Odpověz na tento názor
|
Re: Zkuste toto |
Honza, 30.09.2014 9:43:00 |
|
Osa by měla mít před nasazením jemný ale znatelný "vakl", vůli. Po dotažení rychloupínáku se osa mírně prohne a dojde tak ke snížení této vůle. Pokud by tam vůle nebyla dojde po utažení rychloupínáku k přetažení, zkrácení životnosti, případně se utažené kolo neprotáčí volně.
Správný postup je namontovat kolo a utáhnout rychloupínák, zjistit zde se nevrklá a není v konusech vůle. Pak kolo sejmout a zkonrolovat zda je v konusech mírná vůle. Tj. vůle musí zmizet právě po utažení rychloupínáku. Pokud není mírná vůle u sejmutého kola, je ložisko příliš utažené a je nutné mírně povolit (cca 1/16 otočky) a celou pakárnu zopakovat.
Práce je rychlejší, pokud se celé seřizování provádí přímo na ose s utaženým rychloupínákem. Na sejmuté kolo se nasadí rychloupínák a podloží se distanční podložkou (několik podložek, matka M12 či 10 klíč-fungují jako rozpěrka a nahrazují tloušťku rámu kola). Koncová matka rychloupínáku se musí opírat o osu, ne o kontramatku konusu! Páka upínáku +klíč či podložky dejte z té strany kola, která je již utažena a kde nepracujete. Tento postup nelze dělat ve svěráku, rychloupínák překáží, montáž se musí provádět na klíně, stranou s pastorky dolů.
Konus povolte a pak mírně utahujte o 1/16 otočky (nebo méně). Otočku kontrolujte podle úhlu který svírá klíč s rukojetí 10 distančního klíče na spodní straně.
Vůli kontrolujte vždy až po pevném dotažení kontramatky.
Rychloupínák se utáhne asi takovou silou jakou se utahuje na kole. |
Odpověz na tento názor
konusy... |
jl, 01.08.2004 22:24:00 |
velmi pekny clanok,jednoduchy a zrozumitelny.Zaujala ma veta o rozhadzani kolesa na stred.Ja som sa dva dni trapil s nabojom a ani tak som ho poriadne nevycentroval.Poradte,prosim,sposob ako na to.Dakujem. |
Odpověz na tento názor
|
Re: konusy... |
Vlad, 10.06.2006 4:03:00 |
|
Ze vy si z nas delate srandu ... |
Odpověz na tento názor
Seřízení zad. konusů obyč kola. |
JS, 10.09.2006 4:09:00 |
(Trochu OT.) Ideální je, co Japonci dělají už milión let, že se obě strany zad. náby zakontruji jen s tenkou podložkou a pak se pravá strana vymezí dle potřeby válečkem a kontramatkou. Tak se eliminuje laborování se správným vymezením délky (matice/matice) a současně vůle ložiska. |
Odpověz na tento názor
Kuličky a vazelina. |
JS, 10.09.2006 4:19:00 |
Nesouhlasím s "Naneste mazivo na misky v těle náboje (jen tolik, aby měli kuličky v čem držet). Pinzetou opětovně namontujte kuličky ...".
Rozhodně je třeba dát vazeliny plnou misku, pak se vám nedtane, že drcnete do kola, nebo kolem o zem a kulky se vysypou. A pinzetou to dávají hodináři. Prodtě vezmu nožík, šroubovák s trochou vazeliny na špičce, ťapnu na suché, čisté (nejlépe nové) kulky, ty se přilepí (i 2 - 3 najednou) a vrazím je do misky! A je to mnohem rychlejší a přesnější! S pinzety kulky akorát vypadnou. JS. |
Odpověz na tento názor
|
|
|
Aktuální recenze | |
Reelight SL100 Flash |
|
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
|
všechny recenze |
Stáhněte si z Bajku | |
BAZAR aktuálně | |
23.10.2024 - poptávka
|
22.10.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
19.08.2024 - poptávka
|
19.08.2024 - poptávka
|
18.07.2024 - poptávka
|
18.07.2024 - poptávka
|
|