Bajk.cz home
  HLEDEJ     
podrobné vyhledávání  
Klikni a popovídej si s přáteli!


  Zpět do článku Přidej vlastní názor


Ako Lubos, 13.03.2003 11:32:00
Bratislava => tiez adrenalinovy sport jazdenie po meste, ale mozno je to o nieco lepsie. Zas ale nemame kopce v meste, ale hned vedla je les a Karpaty. Takze je to asi lepsie. Btw, pocul som, ze vraj v Cechach sa nesmie jazdit s MtB po cestach, vraj preto, ze maju drapaky a tie vraj z hladiska bezpecnosti su nevhodne na asfalt => slabo drzia :-). A policajti to vraj prisne trestaju. Co je na to pravdy ?
Odpověz na tento názor


Re: Ako Tomas Vitvar, 13.03.2003 12:42:00
S tim zakazem je to nejaky nesmysl - akorat se resi pozadavky Klubu cesky turistu ohledne zakazu jizdy bajkerum jinde nez na cyklostezkach. Jinak se mi zda ze policie na cyklisty az na par vyjimecnych akci zvysoka kasle.
Odpověz na tento názor


Re: Ako Zdenek Bartos, 13.03.2003 22:38:00
Bud klidny, v CR se muze, na rozdil od SR, bajkovat jeste skoro vsude. Precti si vas novy zakon o ochrane prirody a nazory na nej na slovenskych bikovych forech (jedno je uvedeno nize) a pak si delej legraci z nas...... http://www.extremebike.sk/modules.php?name=News&file=article&sid=301&mode=&order=0&thold=0 Rad bch veril tomu, ze jde z Tve strany o hloupy vtip. V opacnem pripade musim konstatovat, ze o nas nevi nic uz nejen v USA, ale uz i na Slovensku... Bye Zdenek Bartos - - http://zbartos.tripod.com
Odpověz na tento názor


Re: Ako Lubos, 14.03.2003 15:14:00
1. viem co je u nas na Slovensku, tak prosim nenarazaj. 2. to nie je vtip, to mi tvrdil skolitel na skoleni referencnych vodicov. Podla mna osobne to je pekna debilina na n-tu, ale nedalo mi to.
Odpověz na tento názor


Praha Braník - Hostivař chemik, 13.03.2003 19:46:00
Pěkný článek. To mi teda mluvíš z duše. Jezdím už čtyři roky na trase Braník - Hostivař a zkušenosti mám stejné. Jedinou cyklostezku kterou na svý cestě potkávám objíždím , protože je nebezpečnější než široká silnice podél ní vedoucí. Na té stezce značené pro cyklisty jsou umístěny dva nástupní ostrůvky MHD (po ránu plné ospalých a blížícího cyklistu neočekávajících lidí), parkují na ní auta, začíná z ničeho nic a končí jakbysmet ve ztracenu ... Jezdím opatrně, blikám, svítím, snažím se předvídat reakce řidičů, nikam se moc necpu a ono to docela jde. Čau a hodně štěstí při jízdách po městech ČR.
Odpověz na tento názor


Praha Martin, 17.03.2003 10:52:00
Ahoj, jezdim asi 15 let denne do prace po trase Hodkovicky - Lysolaje (16 km) (drive H. - Vokovice), zatim bez zraneni. Cyklostezky by byly fajn, ale drtiva vetsina tech stavajicich je zpomalenim (chodci, psi, nastupni cekarny, sloupy, parkujici auta, vykopy, obrubniky). Stavitele stezek maji na to umistit hezke zlute cedulky, ale penize uz nestaci na strejdu s betonem, ktery by udelal alespon uzky najezd na obrubnik. Nektere stezky jsou fakticky skoro nesjizdne (Podbaba). Asi maji smysl pro rekreacniho cyklistu, ktery vyjede jednou za cas, ale pro otrle dojizdece do prace jsou prilisnym zpomalenim. Pokud by cyklista mel volbu, OK, ale domnivam se, ze silnicni vyhlaska uklada, ze tam kde je soubezna cyklostezka, je cyklista ji povinnen uzit. Protoze normy (a ze existuji!) na parametry stavenych cyklostezek se absolutne nedodrzuji, obavam se, ze cyklostezky jsou paradoxne dobrym nastrojem pro to, jak cyklisty vyhnat z mesta (za cyklostezku se vyhlasi nesjizdny prouzek na chodniku a soucasne cyklista nema na silnici co delat). Prazske cyklostezky maji radu specialit: hojne a zbytecne uzivane "cyklisto ved kolo ci "cyklisto slez z kola" (mezi Branikem a Vytoni na trech mistech), jizdu po schodech (Letna), jizdu pres svetelne krizovatky, kde jsou svetla rizena indukcni deskou ve vozovce (na kole to nesepnete a budete cekat tak dlouho, dokud se za vas nezaradi auto) (vyjezd z Kampy na Klarov). Mam-li shrnout to podstatny pro preziti: 1) Predvidat absolutne vse 2) Mit v super stavu brzdy a v dobrym stavu plaste 3) Nejezdit ustrasene a pomalu pri kraji 4) Neriskovat zbytecne, aspon zakladne dodrzovat predpisy 5) Mohutne svitit a blikat (kdyz treba) 6) V horsich podminkach (snih, naledi) volit radsi treba delsi, ale klidnejsi trasu 7) Drobny konflikty s ridici resit s nadhledem
Odpověz na tento názor


Re: Praha Tomas Vitvar, 17.03.2003 14:07:00
Tak to naprosto sedí. Kdyz jsem ten clanek psal tak jsem si na uplne vsechno nemohl vzpomenou a taky jsem se uplne vsechno neodvazil napsat. Ono by se ten clanek nevedl v tak klidnem duchu a nabadal by k porusovani predpisu.
Odpověz na tento názor


Re: Praha Jirka, 22.05.2004 23:45:00
Jinak dobrý, ale nesouhlasím s tím, že je třeba jezdit co nejvíc vlevo. Právě naopak! je to smrtelně nebezpečné zvláště v provozu tak hustém, že ještě auta moc nezpomalí ale jedou blízko za sebou. Pak se snadno stane, že Tě někdo nabere, protože prostě nestačí se Ti vyhnout. A nestačí to proto, že mu zakrývá do poslední chvíle výhled auto před ním .To se Ti třeba vyhne na poslední chvíli.Tvůj postoj je dobrý k tzv.školení řidičů. Pokud je toto tvoje priorita, je to správně. Pokud je prioritou zdraví, je to špatně. Oblíbený argument o větším místu k vlastnímu manévrování je nesmysl. Když tě něco srazí zezadu, nemáš čas to ani zaregistrovat před nárazem, natož nějak reagovat, tak na co mít nějaký prostor. Je třeba umět držet stopu pro bezpečnou jízdu u obrubníku, či kraje. Neházet vlny apod. Nebát se jezdit ve smetí u krajnice, proto je lepčí bajk než silnička, se kterou tímto stylem hned píchneš. Na tohle jsem cvičenej z doby ježdění po silnici první třídy MB -Doksy před 25 lety, kdy tam byla úzká silnice a na ní samej tirák s vlekama. Obvykle se při předjíždění mě zároveň míjel s protijedoucím tirákem. Na kraji silnice byly vyjetý rolety výšky 10cm a do toho někdy boční vítr. Tehdy jsem to řešil zpětným zrcátkem a koncentrací. Moje zásada: snažím se být co nejvíc vidět, ale chovám se tak, jako bych naopak vidět nebyl! Představ si, že jsi neviditelnej a zkus podle toho jezdit! Tímhle stylem Tě minou i řidiči, kteří o tobě nevědí. A nejen zezadu. Už Jsi někdy potkal ve svým pruhu auto zprotisměru? nic divného -mohl normálně předjíždět. Nějaké kolo že tam jede? To ve stotřiceti na dvěstě metrů nemusí zaregistrovat. Mnoho zdraví Ti přeje Jirka
Odpověz na tento názor


Dalsi zkusenost... Honza, 17.03.2003 13:55:00
Cau lidi, jezdim na svem biku do prace uz cca 7 let. V podstate ruzne trasy (Malvazinky - Zbraslav, Zlicin, Nusle). Cestou se denne setkavam s nekolika cyklostezkami, ale ani jedna nema jasne parametry cyklostezky. Vetsinou jde jen o znaceni zlutymi cedulemi, stezky konci v prazdnu (na Strakonické, v potoce, ve Vltave, v zábradlí, atd....) Kdyz to treba srovnám s Amstrdamem, kde jsem byl nedávno na sl. ceste, tak je to nepopsatelný rozdíl. Cyklostezky maji absolutne vsude (krome dalnice) a temer nemaji nic spolecneho s chodci (tech je stejne asi mensina). Chapu, ze neco takoveho se v Praze nestane pres noc, ale melo by se uz na tom zacit pracovat. Treba centru Amstrdamu neni krome zasobovani jedine auto a taky to tam funguje. Zatim radim:byt agresivnejsi k ridicum, byt videt, nejezdit zbytecne na doraz, atd......a hlavne to chce mit dobry brzdy !!!
Odpověz na tento názor


Re: Dalsi zkusenost... Lubos, 17.03.2003 16:04:00
V Amsterdame som bol tiez, prvych desat minut mi islo o zivot :-)), nez si clovek zvykol davat pozor na cyklochodniky.
Odpověz na tento názor


Re: Dalsi zkusenost... Radim, 30.04.2003 15:33:00
Jsem tedka v Dresden. Tady je cyklostezek pomerne dost, i kdyz se silnickou obcas problem, ale kde se hrabe Praha. Pravda, neni tady tolik uzkych ulicek jako v Pze, ale aspon je videt, ze tady za poslednich 10 let neco vzniklo. Jinak jezdi se tu porad a rychle, jedno jaky stroj.
Odpověz na tento názor


re Martin, 20.03.2003 11:30:00
zdravim spolusebevrahy moje zkusenosti - dve sezony kuryr na kole a posledni rok dojizdeni do prace Zahradni Mesto-Namesti Republiky... (zatim bez zraneni - tuk tuk na drevo) moje filozofie - jezdit na preziti, tak abych neohrozil sebe ani nikoho jineho. Predpisy dodrzuji spise vetsinou nez pokazde a uz vubec nespoleham na to, ze se jimi ridi i nekdo jiny (spolehat na to ze auto zastavi na cervenou je sebevrazda, stejne tak na povinost zapnout blinkr) ridici - agresivni, vetsinou sou nejnebezpecnejsi ti, kdo jezdi profesionalne (taxiky a zasobovani)... taky je nutny davat pozor na znenadani otevrene dvere stojicich aut... zkusenost s policisty - zatim pozitivni, dvakrat me zastavili (na pesi zone) a po domluve me pustili bez jakykoli pokuty... cyklostezky - mam dojem, ze zlepseni se v horizontu 5ti let nedockame... spise bych videl moznost omezeni dopravy v centru mesta. Obcas zavitam do Pardubic a to je opravdu cyklisticky raj. Cyklistane je respektovan jak chodci, tak ridici, ale je pravda ze diky huste siti cyklostezek se s nimi takrka nemusi dostat do kontaktu.... ticha zavist. My si muzem poprat tak maximalne hodne stesti a doufat v lepsi casy...
Odpověz na tento názor


Re: re Pardubacka, 20.06.2003 22:01:00
Ja bych to s tou chválou zas tak nepřeháněla. Stezky v Pardubicích jsou dost nesmyslný a přes centrum se člověk dostane skoro rychlejc pěšky. Teď jsem v Kodani a tam máme ještě hooodně daleko. Cyklista je tady absolutní bůh.
Odpověz na tento názor


Teplice Honza, 04.04.2003 14:20:00
Čau lidí, bikeři. Fakt to nemáme jednoduchý. Je mi jasný, že jezdit po Praze není žádný med. Řekl bych, že udělat v Praze pořádný cyklostezky je nutnost, ale nejspíš si to uvědomujeme jenom my. No já na tom jsem podstatně líp, protože jezdím převážně po Teplicku (okr. Ústí nad Labem) a tady není takový provoz. Do práce a zpět jedu lázeňskou zónou. Pokud si chci zajezdit, jezdím zásadně do hor. Mějte se a bajku zdar Honza
Odpověz na tento názor


cyklostezka/trasa Matej, 13.04.2003 1:34:00
Mam dojem, ze se tady michaji dve ruzne veci: Jestli se nemylim, Tak zlute znaceni, o kterem je tady rec, nejsou cykostezky ale pouze doporucene trasy. Cyklistovi vubec nic neprikazuji, ani ho k nicemu neopravnuji. Kdyz takove znaceni vede napr. po chodniku nebo jednosmerkou, muzu tam stejne dostat pokutu. Cykostezka je skutecna komunikace pro cyklisty a znacena neni zlutymi ale modrymi cedulemi. V Praze se s nimi clovek setka dosti zridka. Co se tyce mych vlastnich zkusenosti, Oboji vyuzivam velmi zridka, prestoze jezdim na kole kazdy den do skoly. Pokud nekde na nejaky usek nahodou narazim, vetsinou stejne znamena pomalejsi jizdu a riziko stretu s chodci a psy. Na kvalitni stezky a cyklisticke pruhy si v Praze jeste asi skutecne budeme muset pockat. Ale Pokud vam na tom zalezi, muzete prijit podporit prazske cyklisty kazdy treti ctvrtek v mesici na hromadne jizde Prahou (Sraz v 17:45 na nam. J. z Podebrad). Jeste take dodam neco k memu vybaveni a zpusobu jizdy: Musim potvrdit, ze blatniky jsou velmi dulezite. Zadni blatnik mam sesroubovany ze dvou, tak aby byl co nejdelsi a na prednim mam jeste zasterku z PET lahve. To mi umoznuje jezdit kazdy den a cely rok v civilu bez ohledu na pocasi. Od podzimu jsem nemusel vynechat ani jednou. Co se tyce zamykani, pouzivam kaleny retez (8mm) zastrceny ve stare dusi a solidni visaci zamek. Je to sice skoro 2kg navic, ale clovek nikdy nevi....Vozim dve blikacky vzadu a jednu vepredu a na nohou siroke reflexni pasky, ktere lze pres den otocit navrch oranzovou fluorecscencni latkou (mozno koupit v pracovnich odevech v Ostrovskeho ulici). Jejich velkou vyhodou je, ze zabranuji umazani nohavice od retezu. Posledni dobou se snazim dodrzovat predpisy co nejvice. Rad bych, aby byla jednou cyklistika povazovana za plnohodnotny zpusob dopravy a ne jen za vystrelek par silencu a gauneru, kteri zadna previdla nerespektuji.
Odpověz na tento názor


auta a povodně trAble, 05.06.2003 10:34:00
To bylo loni v září řečí, jak se omezení dopravy v centru docela zaběhla a že mnohá z nich nadále zůstanou. Zůstala vůbec nějaká? Mně se zdá, že je vše při starém. Přitom řešení je tak jednoduché - stačí se podívat třeba do Londýna (tam zavedli poměrně vysoké mýtné při pobytu v centru a hlídají to kamerami). Ostatně na západě bývá obvyklé, že v centrech měst jsou téměř všude jednosměrky vedoucí středem ulice. Auta v nich ani nemohou zastavit, protože po obou stranách takových jednosměerk jsou betonové květináče či alespoň na první pohled velmi odolné překážky. Zbytek ulice (obvykle větší, než prostor pro vozy) je pak pro pěší a cyklisty. Tak mi teď někdo řekněte, koho mám v Praze volit, aby o tom začal alespoň přemýšlet? ;-) Jinak smekám před všemi, co se za současného stavu odváží po Praze jezdit na kole. Opravdu je to velký hazard... :-(
Odpověz na tento názor


v parisu laser, 10.06.2003 16:33:00
makám půl roku v parisu a i když do práce chodím pěšky pět minut přes martový pole, treka jsem si koupil v bazaru hned první tejden, hned po matraci, jezdím do parisu od začátku 90. let pravidelně a můžu myslím porovnávat vývoj situace, za posledních zhruba pět šest let tu udělali poměrně jednoduchý úpravy, který jsou pro cyklistu blahodárný, hlavně možnost jezdit společně s městskejma busama a dročkama ve zvláštním pruhu, kterej sice není všude, ale jak je jen trochu místa, máte ho k dispozici, většinou bejvá dost širokej, takže vás dročka nebo bus v pohodě předjedou, i když je občas oddělenej zvýšeným rantlem, kromě toho bylo vybudovanejch poměrně dost zvláštních pruhů pro kola, který sice nejsou moc široký, půl metru až metr, a někdy zničehonic skončí, ale přece jenom je to docela hustá síť, paříž má ovšem výhodu v širokejch ulicích, místa je v podstatě dost pro všechny, navíc bejvaj i velký bulváry a avenue často jednosměrný, pařížani jsou na kole sebevědomí až drzí, včetně holek, takže ridiči jsou patřičně vychovaní, maj ohledy a trpělivost, oni je k tomu vedou i naprosto neukáznění chodci, cyklisti dost jezdí do křižovatek na červenou, to je skoro pravidlo, nikomu se nechce stát v čoudící řadě aut, že, pochopitelně je třeba kontrolovat situaci, nejezdit zbrkle, ale proč čekat, když zrovna nic nejede, nicméně je to někdy dost o hubu, aut je tu přece jenom mraky, do toho motorky, který předjížděj podobně jako cyklisti, zleva, zprava, do protisměru, akorát tu červenou většinou dodržujou, přece jenom můžou přijít o řidičák, to my zatím neřešíme, ani helmy tu moc nefrčí, kolo je svoboda uprostřed toho automobilovýho šílenství, klasickejch cyklostezek tu ale vlastně moc není, vím o třech, čtyřech, nejdelší dvě vedou z města ven, o víkendech pochopitelně plný rodin a dětí, paříž je na kole úžasná, včetně předměstí, pěšky by to jeden neprochodil za celej život, v poslední době se místní prezident, král zlodějů chirac, pustil do bezpečnostní politiky na silnicích, což je třeba pochválit, nikdo si tu moc nedovolí švihat to ve městě stovkou, policajti kontrolujou jak diví, tresty se prakticky zdvojnásobily, úmrtnost závratně klesá, proti minulejm letům o víc než třetinu, v celý francii např. během letošního velikonočního prodlouženýho víkendu zhaslo jenom 48 lidí, nejmíň od roku 1964, zní to děsivě a nadějně současně, co říkáte
Odpověz na tento názor


Na kole do zaměstnání Mordloch, 25.03.2004 14:17:00
Myslím, že v Zákoníku práce se stále nalézá prastará, ale mnou oblíbená klauzule, že zaměstnavatel zodpovídá za jízdní kola a motocykly zaměstnanců - tedy nikoli dohoda, ale právo zaručené zákonem.
Odpověz na tento názor


Libeň - Břevnov Dan K., 18.04.2004 13:40:00
Zdravím všechny, taky se snažím jezdit do práce na kole, teď mi to vyjde tak 2x týdně. Jezdím trasu Palmovka - Malovanka. Tahle trasa má výhodu v tom, že se dá jet skoro celá mimo silnici. Projedu podél Rokytky a parkem u Vltavy do Troje a tam vede asfaltová cesta podél vody. U kanálu je třeba dát pozor na vodáky, kteří se chovají, jako kdyby ta cesta byla jen jejich. Pak přejedu do Stromovky, kde začíná peklo v podobě značené stezky pro cyklisty. Po ránu to celkem jde, ale odpoledne, když se na ní nahrnou maminky s kočárkama a důchodci s pejskama a holema, je tenhle úsek paradoxně nejnebezpečnější a téměř nesjízdnej. To samé pak platí o Letenské pláni, kterou ještě teď ozvláštnili tím, že z jedné komunikace odfrézovali asfalt. Z Letenské pláně vede na parčík pod Míčovnou lávka, na kterou jsou cyklisti směrováni žlutými značkami. Tohle je za mokra nejnebezpečnější úsek, lávka je klenutá a na vrcholu oblouku má povrch tvořený rovnoběžnými trámky s hlubokými spárami, kam spolehlivě zapadne kolo. Rozplácnul jsem se tam už minimálně 4x. Za tohle by měli toho architekta pověsit. Pak už pokračuji většinou po silnici. V zimě se dalo pohodlně jezdit podél hradu po chodníku, ale teď jsou tam davy turistů. P.S. S policií mám zatím jako cyklista jen 1 zkušenost (jaká to báječná změna po té, co je člověk jako řidič 17 let vydírán, buzerován a odírán dopravní policií) a to jsem byl slušně požádán o to, abych přes hradní nádvoří kolo vedl a nejel na něm (mám pocit, že vzhledem k šířce toho nádvoří to spíš vypadalo, že se za cyklisty před turisty stydíme, než že bych někoho byť jen náznakem ohrožoval).
Odpověz na tento názor


Prosek (Strizkov), Palmovka - Vinohrady boruvek, 31.05.2004 11:26:00
Ahoj, dneska jsem jel poprvy trasu Strizkov - Vinohrady, nutno ric, ze to jeste nemam moc zoptimalizovany... Kdybyste se chtel nekdo podelit o zkusensti, jestli je lepsi jezdit pres Bulovku, nebo pres Balabenku, kudy projet pres Palmovku a jak dorazit na Zelivskyho, tak se pochlubte :) Diky. Boruvek
Odpověz na tento názor


Hanspaulka - Žižkov MaPa, 24.06.2004 12:47:00
Ahoj všichni, jsem rád že to většina z vás vidí stejně jako já. Jezdím tak dvakrát týdně do práce z Hanspaulky (Dejvice) k Ohradě a mám zhruba tyhle zkušenosti: Proč se peníze investují do pseudo (žlutého) značení? Kromě zmíněných protisměrek, schodů, nespínaných semaforů jsou vybírány zvlášť tak aby vedly po kočičích hlavách. Proč se budují "cyklotrasy" v tomhle duchu? Tak například: lávka v Troji -> cyklisto veď kolo, pěší zóna Anděl -> autům vjezd povolen, cyklisto veď kolo, Karlínská stezka po břehu Vltavy -> vede přes zamčený pozemek hotelu Atrium, Karlínská stezka k tunelu -> vede po chodníku širokém necelé 2m těsně u východu z metra, Letná -> loni přeznačena tak aby cyklista jezdil pravúhle sem a tam, zatímco běhající pejsci a kroužící in-line-isti jezdili přímo, spojka Letná-Čechův most ->cyklisto veď kolo + sedum schodů a mnohé mnohé další... A když už jsme u těch báječných jednosměrek které cyklistům tak vyhovují: Zkoušeli jste někdo projet třeba Dejvicemi? Že to nejde jinudy než po hlavních ulicích zatížených dopravou? Máte pravdu, protože systém jednosměrek je většinou navržen ke zklidnění dopravy, tudíž tvoří smyčky... (to se učí na škole!). Takže proč máme takovéhle stezky? Můžeme volit někoho kdo nám nabízí něco jiného? Moje reakce když přijedu zpráce je: ZASE JSEM PŘEŽIL tak co víc chci?
Odpověz na tento názor


Olomouc DoomHammer, 13.01.2005 13:01:00
Mno, na kole v Olomouci jakž takž pohoda. Cyklo stezek máme jenom pomálu, většina z nich je dlážděná zámkovou dlažbou, takže pro silničáře děs a utrpení :-(... a to nemluvím o zvláštní oblibě chodců, zvláště starších lidí, v tom krásně červeném pruhu. Naštěstí ale postrádají značení modrými značkami Začátek a konec stezky, takže teoreticky by mě nikdo neměl nutit tam jezdit. Ježdění po stezkách v parku je o zdraví, spousta maminek s kočárky, děcek a "alienů" s pejsky... jet tam víc než 20 k/h je hodně o ústa... Naštěstí ale nemáme extra velký provoz na silnicích (oproti třebas Praze nebo Brnu), takže není problém se stezkám vyhýbat (což taky dělám)...
Odpověz na tento názor


Praha 13; Strahov ; Letná DJ, 24.04.2006 14:55:00
V Praze 13 se dá poměrně dobře jezdit, jsou zde značené stezky, které se jen málo často opisují motoristické komunikace a když, tak málo frekventované. Velkým problémem jsou ale lidé a zejména pejskaři. Když máte široký chodník pro chodce a vedle celkem úzkou (ale dostačující) stezku pro cyklisty, na které jsou ještě nakreslené přechody pro chodce (lol), není výjimkou, že před vámi bude pejskař s chlupatým nesmyslem na šapagátě a chodník pro chodce prázdný. Pak si spíš připadám jako slalomář. Lepší je to v Prokopském údolí a v jeho okolí, dají se zde nalést neznačené trasy pro MTB, ale i "magistrála", kde je plno lidí - ta je značená. Za zmínku stojí cesta se zákazem vjezdu cyklistům nad údolím "Na Dívčích hradech". Je to tam pro MTB cool a dá se tam krosit, otravují ale zábrany a chodci, pro které je cesta určena (nedá se nic dělat). Na druhou stranu je Vidoule (pár mtb tracků i lowskillerský okruh), kudy se dá poměrně slušně přes Uhelné sklady sjet dolů do údolí na Klamovku (slušné převýšení na Prahu - Vidoule 360 - Plzeňská 230), jede se tam po vedlejší cestě a jediné, co tam jezdí je autobus (pozor na něj - když vám na retardéru spadne láhev a najede na ní , je to docela slušná bomba). Dole se crossne Plzeňská a kulí se to nahoru na Strahov - nejdříve parkem Klamovka (jestli je tam zákaz, ani nevím), pak se přejede tlustá silnice na Strahov a mezi domky nahoru (docela kopeček), pak doprava nejvýše položenou nehlavní uličkou, dostaneme se někam tam, co jezdí autobus z Karláku a po chodníku, co nikdo nechodí, na zastávku Stadion Strahov. Odtamtud doporučuji doleva ke stadionu E. Rošického (SKS) a mezi ním a Spartakiádním stadionem (ACStraining) Zátopkovou, je tam takový plac a od starých mhd cedulí (mimochodem - měla vést někdy tam nahoru tramvaj???) dolů takovým širokým chodníkem, pod nesmyslně velký most, k té skoro rozpadlé tramvajové točně, pak doprava (hodně štěstí ve vyhýbání se turistům z autobusů) ke hradu (crosba po dlažebních kostkách - groovy). Od Loretánského nám. je pěší zóna (každé dvě minuty tam profrčí mercedes) Před branami od Hradu (co stojí stráž) doporučuji neprovokovat a slézt z bajku dolů, provést to přes druhé nádvoří doleva a přes most přes Jelení příkop (tam se dá nasednout), tam se dostaneme na tu silnici s tramvají (od ní k Hradu nejezděte - v budce je tam acab, jenž vám pohotově vynadá, že jedete do pěší zóny - ještě k tomu německy - radši dál na západ a pak doleva k arcibiskupství) , tam se dáme po chodníku doprava , u letohrádu doleva přes silnici prokličkovat někam k Hradčanské, na Špejchar a jsme na Letné. Takže: Dá se to i bez aut a celkem uvidíte Hezkou radnici na P13, pěknou přírodu a vápence v prokopském údolí, pěkný sjezd na Klamovku, horské stoupání na Strahov, 2 prvoligové stadiony (Strahov, Letná), největší stadion na světě, Hrad a nejvíc havranních hnízd na jednom stromě v ČR - to všechno jednoduše (trasa nenáročná) a bez aut - jde to!
Odpověz na tento názor


BAJK NEWS
   Zprávy a novinky
   Ze sportu
   Recenze a testy
   Rady a nápady
   Cestopisy
   Zábava
   Volná tvorba
   Trasy
   PR články
DOPORUČUJEME
   Bajkárna
   Bazar
   Blog
   Fotogalerie
   Download
   Závody
   Prodejci
   Odkazy
   Slovník
BAJK OSOBNĚ
   Kontakt
   Redakční team
   Reklama na Bajku
   Nabízíme práci
BAJK e-mailem
 
zapište svůj e-mail a nechte si zasílat pravidelně čerstvé zprávy z Bajk.cz
IKONKA PRO VÁS
SPŘÁTELENÉ WEBY
Bazar a inzerce - KupNet.cz
Jízdní kola, cyklistický obchod
Vyhlídkové lety balonem na Karlštejnsku
Jízdní kola Scott, cyklo e-shop
Aktuální recenze
Reelight SL100 Flash
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
  všechny recenze


Stáhněte si z Bajku
Bikeground
Pěkný motiv na plochu, černobíle ...
  ostatní download

BAZAR aktuálně
24.11.2024 - poptávka
24.11.2024 - poptávka
23.10.2024 - poptávka
22.10.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
19.08.2024 - poptávka
19.08.2024 - poptávka
   Copyright 2024 - Bajk.cz, design and programming by FRKAL