O co se jedná?
Myšlenka je jednoduchá. Využít magnetické indukce k napájení velmi nenáročných LED diod sloužících jako blikačky. Ve výpletu je umístěn magnet, respektive několik magnetů v jednom pouzdře. Při otáčení kola prochází magnet těsně kolem cívky ve světle a indukuje zde proud sloužící k napájení světla. Výhody takového řešení jsou nasnadě. Není třeba baterií, nemusíte myslet na zapnutí blikačky, nemusíte ani pamatovat na to včas baterie vyměnit.
V akci
Byl jsem zpočátku skeptický k funkci a hlavně svítivosti, ale musím uznat, že všechny obavy se ukázaly jako liché. Světla blikají naprosto dostatečně a již od velmi malé rychlosti. Posuďte sami na přiloženém videu.
Montáž
Namontovat světla zvládnete do deseti minut. Nejdříve sundáte rychloupínáky a nebo vyšroubujete levé matice na nábojích kola a uchytíte světla samotná. Pak do správné vzdálenosti přišroubujete magnety. Nakonec těla světel vystředíte do vhodné vzdálenosti k otáčejícím se magnetům.
Nevýhody a výtky
Po delším používání nemám k samotné funkci žádné výhrady. Co bych doporučil je ale vyšší verze světel s kondenzátorem uvnitř, která bliká ještě dlouho po zastavení. Vhodné je to třeba když zastavíte na křižovatce. Další poznámka je k montáži. Vzhledem k provedení nebude možné umístit světla na některé zvláštně tvarované patky vidlic a o 15,20 a jiných osách se ani nemá smysl bavit. Další věc, která může někoho otravovat, jsou mírné vibrace při průchodu magnetu kolem světla. Těch se zbavíte posunutím světla dál od magnetu. Vibrace jsou citelné jen na lehkých silničních kolech a v rychlostech nad 30km/h a na hladkém asfaltu, kdy se na vše nevědomky začnete soustředit.
Závěrem
Pokud najezdíte mnoho nočních kilometrů v rámci tréninku, anebo denně dojíždíte na kole do práce, jsou tyto blikačky přesně pro vás. I přes některé nevýhody je můžu jen doporučit.
Zajímavé odkazy
|