Bajk.cz home
  HLEDEJ     
podrobné vyhledávání  
Klikni a popovídej si s přáteli!

Křivoklátskem na biku

Opravdu rozsáhlý popis tras na Křivoklátsku. Enjoy...

Pár informací úvodem

Výchozím místem je obec Žloukovice, která se nachází kousek od Nižbora proti proudu Berounky. Proč zrovna Žloukovice? Protože tam mám chatu, takže bivak zadarmo. Stejně tak může jako základna posloužit kterékoliv místo od Berouna, ke Křivoklátu, nebo ještě lépe samotný Beroun. Protože Beroun je snadno dostupný vlakem, nebo po dálnici, lze výlet realizovat přímo z Prahy s pomocí přibližovala.

Terény jsou členité, je to stále nahoru dolu a nastoupaná výška při výletu okolo 60 km bývá 1200 výškových metrů. Během těch kilometrů potkáte silnici většinou jenom když ji přejíždíte napříč. Povrch je různý, většinou lesní cesty s kořeny, jemnou šotolinkou, velké šutry volné i pevné. Lze hodně využívat lesácké cesty, které jsou většinou šotolinové a kupodivu dost udržované. Ale hlavně vedou trasy po turistickém značení. Takže díky hoháčům (výškovým metrům) a povrchu je to tady dost náročné na kondici.

Technická náročnost není nic moc, ale to neznamená, že se tady nedá pěkně natlouct, většinou je to ale díky snížené pozornosti než díky technické náročnosti terénu. Opravdu technicky náročné sjezdíky znám tak 3 nebo 4. Jeden je modrá turistická z Dědu do Berouna, těsně před vjezdem do města (pokud to nevezmete z modré doprava po širší cestě), druhý je konec červené z Pustovět do Křivoklátu těsně před příjezdem na silnici a další dost dobrý sjezdík je konec červené ve Skryjích. Nejvíc se mi líbí sjezdík po neznačené cestě ve Žloukovicích od kapličky k Berounce. Ten má všechno skálu, kořeny, šutry. Pravda je, že nemá tak ostrý sklon jako předchozí (díky tomu ho sjedu) a taky chybí volné kameny. Jako kolo určitě horáka (určitě ne cross nebo treking), buď hardtaila, možná, že se zde více hodí full. Ne že by to na HT objet nešlo, ale švihy se dají dělat hodně dlouhé a pohodlí je pohodlí.

Nejlépe se mi jezdí podle turistické mapy Shocart 1:50000 číslo 16. Ještě více se mi ale letos osvědčil atlas PRAHA a Okolí Prahy, který ve své druhé části obsahuje cyklo turistickou mapu Okolí Prahy 1:50000. Kromě nepoužitelných cyklotras, které vedou po silnicích, obsahuje turistické značení a doporučené MTB trasy, které někdo asi skutečně projel. Občerstvovacích stanic je požehnaně, některé jsou hodně známé, jako třeba Rozvědčík, ale zrovna tam to není nic moc, pokud ovšem nejste fanda do tak nějak upatlaného prostředí. Co sedí vodákům, nemusí sedět bikerům. Nejlepší dojem na mě zanechala hospoda ve Žloukovicích (takový steak jsem snad ještě ve svém dlouhém životě nejedl) a pizzeria v Loděnici, skvělá pizza, jediný malý nedostatek je, že tam sice obsluhují pěkný holky, ale měly by se alespoň trochu usmívat. Protože jako většina bikerů mám nejraději delší sjezdy, kde se to dá pustit, tak začnu se sjezdy, které mám rád. Nemusí mít extrémní sklon, mám rád když se to dá pustit a především mám rád když se mi fullík pode mnou rozezpívá na kamenech.


Moje oblíbené sjezdy

Z Železné do Berouna, vede po červené turistické, začíná za rozcestníkem U Lizu a končí výjezdem na silnici Hýskov Beroun. Moc pěkný, členitý sjezd, na jednom místě pevné kameny, kde mi full děkoval. Je dlouhý asi kilometr. Bydlet v Berouně, tak ho jezdím obden.
Z Hřebenů do Březové a Točníku, vede po zelené turistické, začíná u rozcestníku Hřebeny, vede do Březové a po kousku asfaltu končí v Točníku. Je to nejdelší sjezd co tady znám, má tak 6 kilometrů, nejprve vede po šotolině, dejte pozor, abyste nezapomněli odbočit ze šotoliny na lesní cestu u rozcestníku Věrovice. Nejprve podjedete vedení vysokého napjetí, potom následuje paseka a tam zarůstající odbočka. Pokud byste ji minuli, tak se vás to hodí na asfalt a po něm se dostanete do Březové, ale přijdete o nejhezčí část lesního sjezdu. Sklon je takový, že můžete zapomenout na brzdové páky a pěkně to pustit přes kořeny. V Březové tak 100 m po asfaltu a hned doprava stále po zelené, ke které se přidala žlutá.
Z Radosti do Janovského Mlýna, vede po zelené turistické značce, kterou na mapě chytíte v obci Líšná, sledujte ji přes zříceninu Řebřík na rozcestník Pod Týčským vrchem. Sjezd začíná tak 700 m za rozcestníkem těsně pod kopcem Radost v místě, kde zelená odbočuje vlevo z lesácké cesty. Je dlouhý tak 3,5 kilometru, skvělý sjezd po dost rozbité lesní cestě, kde se to dá pustit. Proto je dost záludný, občas se pod listím může skrývat překvapení. Doporučuji opustit zelenou v místě, kde odbočuje doprava z lesní cesty. Je to už dost dole a lesní cesta je zajímavější a stejně jako zelená vás dovede do Janovského Mlýna. Nelekněte se, že poslední část pojedete pod lesem po louce a tam se opět spojíte se zelenou. Pracovně tomuto sjezdu říkám Mansfeldovým polesím a patří k mým favoritům.
Z Chýňavy na Nižbor, vede pro změnu po modré turistické, kterou chytíte u rozcestníku Pod Hradeckou. Vlastní sjezd začíná tak po kilometru a zajímavá část je dlouhá tak kilometr. Tenhle sjezd jsem ještě před pár lety považoval za techniku a občas jsem si i šlápl. Nyní je to fajn sjezd, ale nic obtížného. Občas ho může zkomplikovat déšť a divoká prasata, která se tam rády rejpají.
Kovářův luh, tak to je jeden z mála sjezdů, který nevede po turistické značce a za jehož objevení vděčím zmiňovanému atlasu Praha a okolí. Na mapě ho najdete tak, že sledujete žlutou ze Sýkořice k hájovně Kaly. Před závorou těsně u hájovny jde lesní cesta vlevo a to je právě cesta Kovářovým luhem. Sjezd je dlouhý 2 km a potkáte kousek blata, kousek volných kamenů (ale ne moc, stopa se dobře hledá). Údolí působí divokým dojmem a milovníci přírody si přijdou na své.
Hředelská cesta, vede po červené, kterou chytíte na rozcestníku Zelený kříž, který je na silnici ze Svaté do Kublova. Sjezd začíná tak po 1,5 km, kde lesní asfaltka odbočí vpravo a Hředelská cesta pokračuje rovně dál. Sjezd je dlouhý 2,5 km, je členitý místy jemná šotolinka, dole pevné, velké šutry a full si tam procvičí práci zadní stavby.
Z Vlastce do Skryjí, vede po zelené, začíná v nejvyšším místě zelené turistické po horou Vlastec, vede k silnici z Broum do Skryjí, kam se dostanete tak po 1 km sjezdu, přejedete silnici a za závorou pokračujete po mysliveckém asfaltu tak 300 m, potom se asfaltka odpojí doprava a zelená pokračuje kousek do kopce, vyjede na mýtinu s nádherným výhledem a pokračuje pořádným sešupem dolu. V okamžiku, kdy zelená začne stoupat po mysliveckém asfaltu vlevo, tak pokračujte přímo dolu podle Skryjského potoka. Celkově je sjezd s malým stoupáním po přejezdu silnice dlouhý tak 5 km a patří k nejlepším. Zvláště poslední 2 km podle Skryjského potoka jsou pěkné. Asi 10 přejezdů potoka, co 200 m to myslivecký posed. Trochu mě ty posedy připomínaly strážní věže na bývalé hranici míru a socialismu. Při jízdě jsem si představoval věže obsazené desítkami myslivců, kteří pálí po jelenech jak u Verdunu a ti se snaží proplížit do země zaslíbené, což by mohlo být za Skryjí na Týřov.
Z Lísku do Nižbora, vede po žluté, která začíná přímo v osadě Lísek. Zajímavá část začíná v okamžiku, kdy žlutá přetne lesní asfaltku. Po 100 metrech nezapomeňte zabočit se žlutou na louku a pak to začne skutečně odsejpat. Zajímavá část sjezdu je dlouhá tak 1,5 km a končí na šotolinové cestě Nižbor Otročíněves. Tenhle sjezd je zajímavý tím, že o jeho náročnost se postarali lesáci a lesní cestu, kterou zničili při stahování kmenů vyspravili kameny. Ale jakými kameny, jsou to šutry velikosti dětské hlavy. Tento úsek je dlouhý tak 200 m a pokud někdo chce vidět, jak vypadají kultovní sjezdy na Lago Garda, tak ať uhání na tuto cestu, než se volné šutry zatáhnou.
Ze sedla pod Krušnou Horou do Hudlic, vede po červené, je poměrně krátký, zajímavá část tak 1 km, ale má svoje specifika. Je to úplně rovný a přehledný úsek, kde se dá zapomenout na brzdy, povrch je místama hodně nerovný, ale pevný. Ideální místo na testování full ve sjezdu. Vždycky jsem si přál mít možnost si vzít všechny systémy zadního pružení, o které jsem se zajímal, na tohle místo najednou a tady si to projet.
Od hájenky Jezírka do Nížbora, vede po zelené, je dlouhý tak 1 km a taky letos vylepšený kamením. Na rozdíl od předchozího jde o kamení menší, hodně ostré a volnější. Tento sjezd je především zajímavý tím, že umožňuje sjet ve směru od Leontýnu do Nižbora mimo frekventovanou silnici okolo Aromy.
Z parkoviště nad hájenkou Bušohrad do rezervace, vede po neznačené cestě, zmíněné parkoviště najdete na mapě tak, že začnete v Broumech a pokračujete na Skryje. Asi 1 km nad hájenkou Bušohrad najdete lesní parkoviště. Na něm začíná lesní myslivecká asfaltka, ze které asi po 100 m odbočíte doleva na lesní cestu. Ta vede asi přes deset můstků přes Prostřední potok. Sjezd je dlouhý 2 km a vede divokým údolíčkem. Dole to vemte doprava a i další cesta po rovině stojí za to. Tolik kamení jste ještě neviděli.
Červená do Roztok, zajímavý sjezd začíná v místě, kde červená protne silnici 236 z Nižbora do Roztok. Začínáme na kořenech, potom nezapomeňte odbočit s červenou doprava a potom pořádný sešup. Po povodních 2002 byl docela technicky náročný, protože ho dost voda vymlela. V současnosti je to pohoda, zajímavá část je poměrně krátká, tak 1 km. Poslední část dost prudká, takže se tam dobře testují brzdy.


Moje oblíbené přejezdy

Takže po 12 oblíbených sjezdech je potřeba se v oblasti umět pohybovat od jednoho k druhému a to tak, že se budeme vyhýbat asfaltu jako čert kříži. Ještě tak beru přejet silnici napříč, nebo se proplést vesnicí. Co ještě toleruji je myslivecký asfalt, je většinou letitý, hodně vytlučený a fullík si na něm taky užije. Cílem přejezdu tedy není dostat se z bodu A do bodu B v co nekratším čase, nebo s nejmenším počtem kilometrů vzdálenostních nebo výškový. Cílem je dostat se z bodu A do bodu B tak, aby se projelo co nejvíce uvedených sjezdíků a minimalizoval pobyt na silnicích.


Nižbor - Otročíněves - Nový Jáchymov - Leontýn Tak tomuhle přejezdu bych doporučoval věnovat maximální pozornost, je to osa celé oblasti a umožňuje vyhnout se silnici Nižbor Roztoky, která je strašně frekventovaná, díky rovným úsekům to po ní naši Schumacherové pálí s plynem na podlaze. Kupodivu ji stále využívá velké množství cyklistů včetně těch na horských a krosových kolech a v jejich případě je to zcela zbytečné. V Nižboru zahájíte stoupání po silnici jako byste chtěli na Aromu a asi po 100 m je odbočka vlevo, kterou se dáte. Jedete tak 3,5 km po žluté, nejprve po asfaltu, který brzo přejde v šotolinu. V místě, kde žlutá zatočí doleva stále pokračujete po šotolině až do Otročíněvsi. Až se dostanete ve vsi na hlavní zatočte vlevo a pokračujte po silnici, těsně za vsí, asi tak po 700 m je odbočuje neznačená cesta vlevo. Je tam šipka "Sportovní areál". Tak tu berte, jedete údolíčkem potoka, zprava se přidá zelená a ta vás doprovodí až do Jáchymova. V Jáchymově se chyťte červené směrem na kurty a ta vás po pěkné šotolině odvede až na Leontýn. Těsně za Jáchymovem, až za rybníkem má lesní cesta asi tak půl metrový břeh. V jednom místě uvidíte, průjezd břehem, který vyjezdili bikeři jedoucí od Leontýna. Zkuste si tady udělat malé kolečko, projeďte břehem a dejte si malý sjezdík přes kořeny zakončený lávkou. Z Leontýnu můžete potom pokračovat po červené do Roztok, nebo po modré (myslivecký asfalt) do Karlovy Vsi.
Nový Jáchymov - Hudlice - Lísek - Nižbor Pokud v Jáchymově zvolíte červenou na opačnou stranu, tak vás povede do prudkého stoupání podle obchodu a stále nahoru, za posledními chalupami je šotolinová odbočka doprava, ale nechte ji být a pokračujte stále nahoru. Přejedete sedlo mezi hřebenem Krušné Hory a Hudlickým vrchem a sjedete sjezd do Hudlic. Dejte pozor, těsně před příjezdem na hlavní jde červená podle chalup po šotolinové cestě, tak ji nevynecháte. Projedete dolů Hudlicemi, přejedete hlavní na Otročíněves a stále po červené. Následuje pěkný výjezd, polní cesta a zabočíte doprava na vyasfaltovanou polní cestu, jedete do mírného kopce, červená odbočí doprava na Lísek, tak ji nechte být a až dojedete k lesu, tak hned vlevo na žlutou a hurá z kopce dolu na Nižbor.
Žloukovice - Nový Jáchymov Ze Žloukovic po modré podle vody asi tak 200 m, potom modrá zatočí vpravo a pokračuje tak 2 km podle potoka. Nezapomeňte tak po 1,2 km zatočit spolu s modrou doprava mezi kopřivy. Není to tak strašné, cesta se opět otevře a jedete přes kameny a kořeny nahoru. Tahle část je moc pěkná i opačným směrem. Až vás modrá přivede na větší lesáckou cestu, tak ji nechte odbočit vlevo a pokračujte po té lesácké. Lesácká cesta tak po 300 narazí na šotolinovou silničku ze Žloukovic, tak pokračujte po ní až se dostanete na asfaltovou silnici Nižbor Roztoky. Tu přejeďte napříč, na její druhé straně najdete lesáckou cestu označenou zákazem vjezdu, tak se po ní vydejte. V místě, kde se porejpala divoká prasata, to trochu drncá. Po 700 m uvidíte další asfaltku, tato vede směrem na Karlov. Zde jsou dvě možnosti, první přejet jí a pokračovat dál po lesní cestě stále stejným směrem. Na prvním rozcestí je to vpravo, cesta stále ztrácí kvalitu, nakonec je to lesní pěšina, prudký sešup k potůčku, kde ještě loni byla lávka a ta se ale rozpadla (nemohl by ji někdo z místních opravit ?), tak nezapomeňte sestoupit z kola a přenést ho přes potůček. Druhá možnost je nepřejet silnici a pokračovat po lesní, která pár metrů vede s ní rovnoběžně a potom se od silnice vzdálí. Po 500 m zabočí cesta doleva, po 100 m doprava a jste na červené ruristické Leontýn Jáchymov. Tak se dáte vlevo a mírným sjezdem to valíte až do Jáchymova. Těsně před Jáchymovem nezapomeňte na zmíněnou technickou pasáž.
Žloukovice - Chýňava Ve Žloukovicích přejedete železniční most a vydáte se po cestě podle Berounky směrem na Nižbor. Jedete podle chat, až skončí, tak se trochu zhorší kvalita polní cesty. Tak po 500 metrech začínají další chaty patřící již po Nižbor. Cesta vede vlevo pod trať a pokračuje příjemným stínem tak 1 km. Podjíždíme silnici č. 116 a pokračuje stále stejným směrem. Cesta vede do území, které je označeno Národní přírodní rezervace. Pokračujeme podle rybářských rybníků, několika stavení a za dřevěnou boudou je rozcestí. Vyberte si prostřední cestu a pokračujte, přivede vás k velké vodní nádrži, jejíž jméno jsem na žádné mapě nenašel. 500 metrů za nádrží je rozcestí. Pokud byste jeli vlevo dostanete se k romantické zřícenině hradu Jinčov. Pro tentokráte jedeme vpravo a pokračujeme údolíčkem ještě asi 2,5 km. Je zajímavé, jak se postupně mění charakter přírody. Narazíme na asfaltovou silnici, na ní pojedeme vlevo a neradi na ní vydržíme 1 km (je to silnice Nižbor Bratronice a je málo frekventovaná). Na rozcestníku Zadní Muňava narazíme na vytouženou červenou a po ní se vydáme vpravo. Nejprve k Chýňavské myslivně, potom pár metrů po silnici, ale hned červená točí vpravo na polní cestu po které se dostanete k myslivně Pod Hradeckou a jste už na předměstí Chýňavy.
Chýňava - Železná - Beroun Kousek za kostelem v Chýňavě červená zatočí doprava na nádhernou polní cestu vedoucí po povných kamenech mírně do kopce, s trochou fantazie si tu člověk může připadat jako v Dolomitech. Polní cesta zahne doprava a potom je rozcestí, na které červená asi vede rovně a naše polňačka točí kolmo vlevo. Zůstaneme na naší plňačce, která vede přímo přes vrchol kopce před námi. Na vrchu si nevšímáme několika odboček vlevo a stále držíme naší cestu, ke které se pod kopcem připojí červená a zavede nás do Železné. Stále po červené kolem Obecné školy opustíme Železnou a zajedeme na lesní cestu a užijeme si nádherný sjezd až do Berouna Závodí. Na silnici vlevo a hned za eternitkou doprava k Berounce. Podle Berounky dojedeme až k lávce, přes kterou se dostaneme až na náměstí a můžeme se jít podívat třeba k Šírerovi. Letos bych si u něj vybral Specialized Epic.
Železná - Lhotka - Croustenice - Loděnice Z Železné vezměte červenou směrem na Beroun, nejprve si užijte krátký sjezdík po polní cestě, potom nezapomeňte spolu s červenou odbočit vlevo a pokračovat lesem, po 1 km se červená spojí se žlutou a my se podržíme žluté. Ta nás převede přes hlavní silnici Kladno Beroun a po silničce nás zavede do Lhoty u Berouna. Ve vesnici najdete modrou, po které se vydáte doleva. Těsně za vesnicí zabočí modrá vpravo, značku vidíte namalouvanou na plaňkovém plotě. Nepopleťte si ji se zelenou, která vede vlevo na Malé Přílepy. Ale nic by se vlastně nestalo, protože i tam je fajn a tahle zelená vede potom Zabitou roklí do údolí říčky Loděnice. My ale tentokráte jedeme po modré, která vede krásným mírným sjezdem po perfektně upravené šotolince až do Chrustenic. Na asfaltu vpravo, ale dole nezapomeňte sjet s modrou z asfaltu a zadem se pěknou pěšinou dostanete do Loděnice a tam můžete jít třeba na bezvadnou pizzu. Klidně se vyrovné té, kterou si dávám v Riva del Garda v Bavarii.
Beroun - Nižbor/Otročíněves/Jáchymov Z Berouna vyjeďte jako na Zdejcinu, kousek nad kasárnama modrá odbočuje vlevo, vydejte se po ní. Vede po vrstevnici vilovou čtvrtí, v okamžiku kdy zatočí vpravo doporučuji pokračovat ještě jeden blok vilek a zatočit vpravo až tam. Na rozdíl od modré, je tato cesta nahoru jetelná, modrá se přidá z prava asi tak po 200 m. Stoupání je to docela tvrdé a výhled na Beroun láká k sesednutí, ale je to takový testovací kopec, jak na tom jsem, tak sesednutí nepřipadá v úvahu. Za vysilačema mobilních operátorů modrá povolí a jede se skoro po rovině. Po té, co modrá zatočí vpravo z lesní cesty narazíte na místní žlutou značku. Je to kulatý žlutý terč v bílém kruhu, klidně se vydejte po téhle cestě a až dojedete na širokou šotolinu vedoucí z Dědu změrem na Zdejcinu, vydejte se po ní vpravo, po 200 m se přidejte k červené, která vede vlevo směrem na Lísek. Těsně před příjezdem do Lísku, přímo v lesním sjezdíku odbočuje žlutá v pravo, dejte se po ní a přes pole a napříč přes lesní asfaltku pokračuje sjezdem na Nižbor. Vyjedete na šotolinu, po které se vpravo dostanete do Nižbora, vlevo do Otročíněvsi. Pokud neodbočíte na žlutou, nic se neděje, můžete pokračovat po červené, ta vás z Lísku vyvede na polní asfaltku, ze které nesmíte zapomenout tak po 700 m zabočit spolu s červenou na polní cestu, po které se dostanete do Hudlic. Červená vás provede vesnicí a lesem do Jáchymova.
Karlova Ves, Broumy Luh, rezervace, parkovište nad Bušohradem, Vlastec Nahoře v Karlově vsi najdete modrou značku vedoucí od Leontýnu, malý sjezdík a modrá zatáčí vlevo na šotolinu společně se zelenou. Pojedeme po ní. Pokud byste odbočili o kousek dál vlevo po asfaltové silničce, jeli byste dolu po Ševcově cestě. Té dávám přednost, když jedu opačným směrem. Nejprve mírné stoupání po pěkné šotolince, po 1,2 km se odpojí zelená vlevo a po dalších 600 metrech se odpojí z lesní cesty i modrá, necháme jí být a pokračujeme po lesní cestě, která začne pěkně klesat a sveze nás pěkným sjezdem do Luhu, tam se dáte vpravo, projedete okolo hájenky a bývalého mlýna a asi po 1 km je křižovatka, zprava přichází Ševcova cesta, doleva vede cesta do rezervace. Vydáte se po ní, místama pozor na šutry, jedeme asi tak 1,5 km nádherným údolíčkem, na rozcestí se vydáme vlevo do kopce a čeká nás asi tak 2 km stoupání asi s 10 mostíky přes potok, po výjezdu na lesní silnice se dáme vlevo a jsme na parkovišti u silnice Broumy Skryje. Po ní se vydáme vpravo nahoru do mírného stoupání, po asi 700 metrech narazíme na zelenou, která jde napříč silnicí, dáme se po ní vpravo. Jde odbočit ze silnice mnohem dříve, na první lesní cestu se zákazem vjezdu, ce dost zarostlá, ale na zelenou nás přivede na lesní mýtině. Zelená nás povede těsně pod vrcholem Vlastce až k hájence Vlastec.
Nový Jáchymov - hřebenovka pod Krušnou Horou - Kublov - Broumy - Vlastec - Skryje Z nového Jáchymova vyjedeme po červené směrem na Hudlice, v nejvyšším místě sedla pod Hudlickým vrchem odbočíme vpravo na neznačenou cestu, po malém hupu vede dost ostře vzhůru, pořád džíme přímý směr, neodbočujeme ani vlevo, ani vpravo, před námi je tak 30 m dlouhá přímá stojka, někdy ji vyjedu, někdy ne. Cesta se začíná zhoršovat, po výjezdu na rovinku je hodně rozrytá od prasat, po rozrytém úseku zatočte vlevo, přímý směr ještě sice pokračuje, ale brzo tato cesta končí, my po odbočení sjíždíme šikmo svahem a objíždíme vrchol Krušné Hory. Na konci sjezdu se přijedeme na pěknou šotolinku, po které se dáme vlevo a cca po 200 m přijedeme na silnici od Hudlic, po ní se dáme vpravo a po pár metrech dojedeme k silnici č. 236 na Karlov, tu pouze přejedeme a zmizíme v lese na žluté značce. Po žluté jedeme tak 1 km a až narazíme na lesní asfaltku, na ní zatočíme vpravo z kopce a asi po 100 metrech opět točíme, tentokrát vlevo a pokračujeme po lesní cestě až dojedeme na červenou, chvilku se na ní zdržíme, ale jen asi 100 - 200 metrů a zatočíme vlevo na polní asfaltku, která nás zavede do Kublova. V Kublově jedeme asi tak 50 m po asfaltu a hned narazíme na zelenou a tak jedeme po ní na Broumy. V Bromech u hospody najdeme žlutou, zatočíme na ní z hlavní silnice vlevo a míříme mírným stoupáním ke hřbitovu. Stále stoupáme až vjedeme do lesa a těsně za okrajem lesa je šotolinová odbočka vpravo. Vydáme se mírným sjezdem po ní, šotolinka nás mírným pohupováním vede směrem k hájence Bušohrad. Těsně před koncem narazíme na lesní asfaltku, vpravo by to bylo na Bušohrad, ale my se dáme vlevo. Pokračujeme po lesní asfaltce tak 200 m, kde mírně vpravo po vrstevnici odbočuje šotolinka, vydáme se po ní a po chvilce odbočí prudce do kopce šotolinová cesta. Vydáme se prudce do kopce po ní a držíme směr, ve stoupání je rozdvojení a tam jeďte po lepší cestě vlevo. Pod vrcholem je cesta dost zarostlá vysokou travou, nezoufejte, jste na dobré cestě, podjedete dráty vysokého napětí a nahoře narazíte na zelenou značku. Vlevo byste sjeli k hájence Vlastec, jedeme ale vpravo, stále po zelené přejedeme i silnici a pokračujeme po zelené, kousek do kopce a potom sjezd. Zelená nás přivede na křižovatku, sama vede vlevo do mírného kopce po asfaltu, druhý asfalt vede vpravo do kopce. Vezměte lesní cestu stále dolů podle Skryjského potoka. Dovede vás až do Skryjí.
Hájovna Vlastec - Týčský vrch - Jankovský Mlýn - Kozův Mlýn - Jablečno - Zbiroh Od hájovny se vydáme po žluté po mysliveckém asfaltu do mírného kopce, po cca 3 km dorazíme na rozcestník Pod Týčským Vrchem, kde odbočíme vpravo po zelené, nejprve do kopce, potom zelená odbočuje vlevo z lesní cesty, tak nezapomeneme odbočit s ní. Užijeme si nádherný 2 km sjezd, v místě, kde zelená odbočuje vpravo z lesní cesty ji nechte být a pokračujte po lepší lesní cestě pořád dolu. Po výjezdu z lesa to vemte po louce vpravo a zelená se přidá z lesa. Sjedeme k Janovskému mlýnu a pokračujeme vpravo po modré. Ta nás zavede krázným údolím Zbirožského potoka přes Jablečno až do Zbiroha.
Ziroh - Týček - Točník - Hředle - Svatá - Trubská - Děd - Beroun Ze Zbiroha bohužel po silnici na Týček, tam ještě kousek po silnici na Líšnou a za poslední chalupou v Týčku doleva vede cesta přes pole, v létě byla dost zarostlá, po tak 700 m přijde zprava červená a dále se dá pokračovat po červené až do Točníku, alternativa je jet po červené pouze asi tak 200 m, kde by měla být odbočka mírně vpravo. Po té se dá objet Holý Vrch zprava a s červenou se spojíte těsně za silnicí Žebrák Líšná. V Točníku jedeme jako na hrad, ale za parkovištěm pokračujeme rovně, držíme se pořád podle lesa. Od místa kde lesácká cesta zabočí prudce vlevo je naše cesta pěkně zarostlá a v jednom místě je nutno jet po poli, protože trnovník již zvítězil a cestu uzavřel. Pokud se nechcete trápit se zarostlou cestou, dá se jet na hrad a odtamtud po červené do Hředlí. Z Hředlí je pěkné stoupání stále po červené. Dojedete na myslivecký asfalt, tak 1 km po něm a odbočíte vlevo na šotolinku, která vás dovede na počátek Svaté. Po asfaltu jeďte pouze ke hřbitovu, kde sjeďte z asfaltu vlevo na lesní cestu, která vás povede kolem Svaté a objedete dost frekventovanou silnici. Na konci Svaté pokračujete po místní asfaltce, přes údolí vidíte přímo před sebou osadu Lísek, vpravo velkolom Čertovy schody. Že jedete dobře poznáte, že projedete okolo velké staré stodoly. Následuje polní cesta a báječný sjezd lesem na Trubskou. Z Trubské po asfaltce stále dolů, přes můstek (ten se letos propadl, tak ho spravují) a jste na hlavní silnici Hudlice Králův Dvůr. Tady zatočte vlevo, jeďte po asfaltu tak 200 m a na první odbočce doprava. Je tam pár chalup a cesta se rozdvojuje, jeďte tou vpravo a užijte si prima výjezd na Lísek. Tam nejdete červenou a po ní pokračujte až k rozcestníku V Březinách a tam pokračujte po zelené na Děd. Ještě pod Dědem si to můžete ulehčit doleva po místní kulaté žluté značce. Po modré sjedete do Berouna.
Žloukovice - Jinčov - Sýkořice - Kovářův luh - Klíčava - Písky - Městečko Ve Žloukovicích přes železniční most a podle Berounky směrem na Nižbor. Cesta před Nižborem zatočí vlevo pod trať a po kilometru pod silnici a zavede nás do rezervace. Pokračujeme stále mírně nahoru až k rozcestí za dřevěnou boudou. Tam zvolíme prostřední cestu a pokračujeme až za velkou nádrž. Kousek za nádrží se dejte vlevo a cesta vás zavede ke zřícenině Jinčov. Od Jinčova pokračujte po červené až k rozcestníku K Jinčovu. Tam se dejte vlevo na Sýkořici. Kousek jedeme po silnici a za myslivnou Skalka opět do lesa na lesní asfalt. Sjedeme prudkým sjezdem k rozcestníku Řepiště, jde to objet po takovým trojúhelníkem po lesní asfaltce a prudce doleva dolů lesní cestou, ale v tomhle směru je červená jetelná. Přejedeme lesní cestu a stoupáme lesní pěšinou, potom stále po červené po okraji pole a potom přímo přes pole. Z pole vyjedeme na zpevněnou cestu na které zůstaneme tak 100 m a hned odbočíme na polní asfaltku vpravo. Ta nás obloukem zavede na silnici č. 201 Bratronice Sýkořice. Na ní zatočíme vpravo a vydržíme na ní tak 100 m a už vidíme polní cestu vlevo. Tak se po ní vydáme do mírného stoupání a pořád držíme směr podle lesa a užíváme si nádherný výhled, cesta nás sama otočí vlevo do lesa a na chvíli zafaltovatí a už jsme u závory přes cestu. Před závorou zahneme na lesní cestu vlevo, která velmi rychle začne klesat Kovářovým luhem a užíváme si dlouhý sjezd, občas nás ale švihne kopřiva, kterých je dost. Na silničce ze Zbečna na Klíčavu zatočíme vlevo, opět se sejdeme s červenou, kterou už neopustíme až k myslivně Písky, která je nad Křivoklátem. Tam se zdržíme na hlavní silnici směrem na Křivoklát tak 200 m a už je tu odbočka na lesní cestu, po které se okamžitě vydáme. Na první rozdvojce jeďte vpravo z kopce dolů. Rozbitá lesní silnička vás zavede až do Městečka.
Hájovna Vlastec - Hřebeny - Březová - Údolí Ticha - Jezevčí skála - Nový Jáchymov Vyjedeme od hájovny po silnici směrem na Křižovatky, tak po 1 km nezapomeneme odbočit šikmo vlevo do lesa po zelené značce. Zkrátíme si tak cestu po asfaltu a tenhle kousek lesem docela stojí za to. Zelená potom vyjede na sinici, na ní vlevo a po 100 metrech vpravo na šotolinu a užíváme si báječný sjezd. Až podjedete dráty vysokého vedení buďte ostražití, na pasece zelená zatáčí vlevo a je to tam dost zarostlé. Následuje mírný sjezd přes kořeny pěknou lesní cestou až do Březové. Tam kousek po asfaltu a pak najdete žlutou, jak zatáčí vlevo. Vede polní asfaltkou a značení se ztrácí, ale držte směr, přejedete potok a potom mezi chatami. Žlutá se nakonec objeví. Na rozcestníku Údolí ticha zatočíte prudce do kopce vpravo na myslivecký asfalt. Po lesní asfaltce soupáte tak 2,5 km. Potom zprava přijde červená od Hředlí, točíme vlevo a stále rovně pokračujeme s červenou až k rozcestí Zelený kříž. Vjedem na asfalt a stále rovně pokračujeme směrem na Karlov. Na první křižovatce cesta na Karlov uhýbá vlevo, my pokračujeme jakoby rovně na Hudlice a po 200 m přijedeme na rozcestí. Tady pouze přejedeme asfaltku na Hudlice a v přímém směru pokračujeme po šotolince která nás zavede až do Jáchymova.
Roztoky - Nezabudice - V Potocích - Malá Buková - Pustověty - Kalubice - Křivoklát Z Roztok vyrazíme po silnici na Višňovou, sjedeme k Berounce a podle vody pokračujeme po silnici. Asi po kilometru zprava přijde červená (taky jsem to po ní zkusil, ale připadalo mi to špatně jetelné). Před Nezabudicemi červená odbočí vpravo a dáme si s ní pěkný výjezdík. V Nezabudicích přejedeme silnici a pokračujeme po červené. Následuje sjezd k potoku, kde narazíme na modrou. Zatočíme vpravo, ale nemusíme se striktně držet modré, polní cesta nás přes dva potoky taky zavede kam chceme. Modrá přijde zprava z lesa a tak pokračujeme stále po modré. Jedeme údolím potoka až na Malou Bukovou a dále přejedeme silnici Velká Buková Všetaty a stále po modré až do Pustovět. Tam se připojíme na cyklostesku Rakovník - Městečko a jedeme směrem na Městečko. V místě kdy podjíždíme trať, která vede přes viadukt najdeme odbočující polní cestou na Kalubice. Ta vede prudce do kopce a přivede nás do Kalubic. Dále po asfaltu a za vesnicí zatáčí červená vlevo do lesa. Jedeme po ní, přejedeme silnici do Městečka a pokračujeme po červené. Užijeme si perfektní sjezdík těsně před Křivoklátem.


Okruhy, které jsem jezdil o dovolené

Uvedené přejezdy umožňují vytvářet nepřeberné množství kombinací okruhů. Pro inspiraci uvádím ty, které jsem jezdil o letošní dovolené. Ty, které jsem jezdil s doprovodem a jsou proto "měkčí" nazývám výlety, ostatní jsou švihy.


Žloukovice, Jáchymov, Krušná Hora, Kublov, Broumy, Vlastec, Hřebeny, Březová, Točník, Hředle, Jáchymov, Žloukovice - švih 55 km, 1080 hoháčů.
Žloukovice, Jáchymov, Kublov, Broumy, Vlastec, Jablečno, Zbiroh, Týček, Točník, Březová, Údolí Ticha, Zelený kříž, Jáchymov, Žloukovice - výlet 62 km, 927 hoháčů
Žloukovická hájenka, Karlova Ves, Broumy, Skryje, Rozvětčík, Roztoky, Karlova Ves, Leontýn, Jáchymov - výlet 53 km, 853 výškových
Jáchymov, Krušná Hora, Kublov, Broumy, Vlastec, Skryje, kapsa zpět, Ševcova cesta, Karlova Ves, Jáchymov - švih 61 km, 1173 hoháčů
Žloukovice, rezervace, Chýňava, Železná, Lhota, Chrustenice, Loděnice, Svatý Jan pod skalou, Hostim, Beroun, Děd, Zdejcina - výlet 62 km, 989 hoháčů
Žloukovice, Roztoky, Višňová, Nezabudice, Malá Buková, Pustověty, Městečko, Písky, Klíčava, Sýkořice, Jenčov, Žloukovice - švih 58 km, 1176 hoháčů
Žloukovice, Jáchymov, Nižbor, po modré na Chýňavu, Železná, Beroun závodí, náměstí, Děd, Lísek, Hudlice, Jáchymov, Žloukovice - švih 47 km, 977 výškových metrů
Žloukovice, Jenčov, Sýkořice, Kovářův luh, Klíčava, Městečko, Rakovník, Městečko, Roztoky, Karlova ves, Žloukovice - výlet 77 km, 825 hoháčů
Žloukovice, Karlova Ves, Broumy, Vlastec, Hřebeny, Březová, Tiché údolí, Svatá, Trubská, Lísek, Nižbor, Žloukovice - švih 55 km, 952 hoháčů
Žloukovice, Jáchymov, Hudlice, Lísek, Nižbor, po zelené nahoru a lesem zpět do Žloukovic krátký švih 24 km, 565 hoháčů


Související články a zajímavé linky:

Tento článek ve formátu *.pdf
Tento článek ve formátu *.doc



Datum: 08.10.2004   Autor: Bajk.cz   Kategorie: Trasy
Vytiskni článek
Informuj kamaráda o článku
Přidej vlastní názor
Slovník neznámých pojmů
lepší
Jak Vás článek zaujal?
1 2 3 4 5
průměrné hodnocení = 3
(celkem 7495 hodnocení)
horší
Diskuse k článku
 Moc pěkné  Miroslav Kolombo  10.10.2004 20:37:00 
 Re: Moc pěkné jakub  23.12.2004 19:11:00 
 Re: Moc pěkné jana  21.05.2006 12:35:00 
 Skryje - Beroun  Martin  11.10.2004 17:10:00 
 Re: Skryje - Beroun Jenda  12.10.2004 11:51:00 
 Mapka?  Zdenek  12.10.2004 8:03:00 
 Re: Mapka? autor  17.10.2004 18:53:00 
 Re: Mapka? Tomas Vitvar  26.10.2004 9:53:00 
 Re: Mapka?   02.06.2005 12:31:00 
 dalsi sjezdy  Jenda  12.10.2004 12:00:00 
 Re: dalsi sjezdy RoKro  13.10.2004 8:33:00 
 Re: dalsi sjezdy autor  18.10.2004 12:40:00 
 Re: dalsi sjezdy jenda  18.10.2004 14:19:00 
 Re: dalsi sjezdy RoKro  20.10.2004 14:52:00 
 Re: dalsi sjezdy   29.01.2005 12:23:00 
 Biku zdar  durman  30.11.2004 9:35:00 
 Re: Biku zdar jakub  23.12.2004 19:19:00 
 Je to pravda  Zajda  27.12.2004 14:17:00 
 Křivoklátsko  climber  22.04.2005 13:49:00 
 
BAJK NEWS
   Zprávy a novinky
   Ze sportu
   Recenze a testy
   Rady a nápady
   Cestopisy
   Zábava
   Volná tvorba
   Trasy
   PR články
DOPORUČUJEME
   Bajkárna
   Bazar
   Blog
   Fotogalerie
   Download
   Závody
   Prodejci
   Odkazy
   Slovník
BAJK OSOBNĚ
   Kontakt
   Redakční team
   Reklama na Bajku
   Nabízíme práci
BAJK e-mailem
 
zapište svůj e-mail a nechte si zasílat pravidelně čerstvé zprávy z Bajk.cz
IKONKA PRO VÁS
SPŘÁTELENÉ WEBY
Bazar a inzerce - KupNet.cz
Jízdní kola, cyklistický obchod
Vyhlídkové lety balonem na Karlštejnsku
Jízdní kola Scott, cyklo e-shop
Aktuální recenze
Reelight SL100 Flash
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
  všechny recenze


Stáhněte si z Bajku
Shimano - katalog funkcí a systémů
Nosná témata vývoje jsou “špičkové vlastnosti řazení” a “špičkové brzdné vlastnosti”.
  ostatní download

BAZAR aktuálně
25.11.2024 - poptávka
24.11.2024 - poptávka
24.11.2024 - poptávka
23.10.2024 - poptávka
22.10.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
19.08.2024 - poptávka
   Copyright 2024 - Bajk.cz, design and programming by FRKAL