Za posledních několik desítek let se města přehltila neekologickými, zbytečně velkými, kyslík požírajícími a velmi hlučnými automobily.
Na to, že ulice měst kdysi byly určeny hlavně lidem jsme nějak postupně zapomněli a jako by nám hlučnost, zápach z výfuků a nedostatek
prostoru na ulicích ani nevadily. A přece najdeme recept třeba v takovém Holandsku, kde mají 19 tisíc kilometrů cyklostezek; ale
cyklostezek v pravém smyslu, ne jen značených cyklotras na běžných komunikacích pro auta, jak tomu bývá zvykem u nás.
Bez komentáře
Místo aby města podporovala ekologickou dopravu, cyklista je vlastně vytlačován. Na úřadě, na nádraží nebo u obchodního domu nenajdete
parkovací stojany na kolo, takže proč byste tam jeli na kole... Na ulici si připadáte jako dotěrný zpomalovač automobilistů a jste rádi,
že na vás jen občas troubí a zatím vás nikdo nesrazil.
Co s tím? Řešení je jednoduché - musíme jednat my sami!
|
účastnit se cyklojízd (např. Den bez aut 22.9.), aby zastupitelům došlo, kolik lidí jezdí na kole (zní to banálně, ale je to tak) |
|
psát nezeleným zastupitelům vašeho města, aby věděli, kolik lidí CHCE cyklostezky |
|
chodit na zasedání zastupitelstva a sledovat jak je kdo aktivní - jen tak budete moci příště volit ty "pro-cyklostezkové" |
Např. v Brněnském zastupitelstvu jsou "pro-ekologičtí" jen 4 zastupitelé Strany zelených oproti 51 ostatním (ODS, ČSSD, KSČ),
kteří jakékoli diskuze na téma budování cyklostezek nepřipouštějí. To jsem viděl sám na vlastní oči na zasedání zastupitelstva.