Bajk.cz home
  HLEDEJ     
podrobné vyhledávání  
Klikni a popovídej si s přáteli!

Schwalbe Racing Ralph 2.25

Když jsem na jaře přemýšlel co přijde na místo již značně dosluhujících plášťů Rubena Higlander/Master našel jsem pro mě do té doby neznámou značku Schwalbe a jejich novinku Racing Ralph. Jak vypadají více než půlroční zkušenosti s tímto pláštěm se můžete dočíst na následujících řádcích.

Na začátek nastíním co jsem od pláště vyžadoval a očekával, aby bylo jasné, proč jsem se vlastně nakonec rozhodl právě pro tentou kousek. První a velmi důležitou vlastností byla přítomnost kevlarové patky, která podstatně usnadňuje nazouvání a demontáž pláště, snižuje hmotnost a myslím, že i zajišťuje lepší kompaktnost celku ráfek/plášť. Druhou podmínkou byla hmotnost někde kolem 500g a přitom šířka, která je v reálu kolem dvou palců a zajišťuje dostatečné pohodlí. Nakonec je tu ještě nutnost kulatého profilu pláště a nepříliš agresivního vzorku, který dobře pojede.

Proč, jak a co:

Nakonec, jak již jsem v úvodu předeslal, moje oko zaujal Racing Ralph ve verzi Evolution (kevlarová patka, 66TPI) a šíři 2,25. Někdo namítne proč takový balón, když chtěl dvoupalcový plášť? Odpověď je jednoduchá, v reálu je totiž jeho šíře na ráfku Mavic 517 přesně 2,09, což je podle mého tak akorát. Pro zajímavost etalon pohodlí Hutchinson Python má v reálu 2,01. Hmotností Ralph také příliš nevybočuje ze zadaných parametrů (přední/zadní 498/502) a vzorek a profil dává tušit, že půjde o celkem rychlý plášť.

Balení, montáž:

Po troše shánění jsem nakonec plášť koupil v jedné známé pražské prodejně. Pláště dostanete v pěkném papírovém obalu, který se mimochodem ideálně hodí na obaly na CD :-). Doma jsem byl trochu překvapen tloušťkou (tedy spíše tenkostí) stěny pláště a naprosto bezproblémovou montáží, protože nebyly potřeba montpáky a pláště šel krásně nasadit rukou. Po roztočení kola jsem jen zkontroloval, že je vše ok, plášť dobře sedí a nikde nehází, takže nebylo třeba žádných dodatečných zásahů a mohlo se vyrazit.




Testovací sestava:

Pláště: Racing Ralph 2.25 Evolution, 66TPI, kevlar folding
Ráfky: Mavic 517
Duše: Continental Supersonic + Schwalbe ultralight
Kolo: XC hardtail – vysloveně chrtí nádobíčko, vpředu 80mm zdvihu olej/vzduch (Duke SL)




Jízda a dlouhodobé zkušenosti:

První dojmy jsou oproti původním Rubenám kladné, kolo je lehčí, má lepší akceleraci, kupodivu menší jízní odpor a podstatně lepší trakci. Na takříkajíc ještě novotou smrdích pláštích jsem odjel Zbraslavskou osmu, což je takový lokální závůdek. Výsledek svůj nebudu hodnotit, ale pláště se tu osvědčily a naznačily, co jim bude sedět. Tvrdý povrch s písečnými pasážemi je pro ně jedním z ideálních podkladů. Jak jsem ale zjistil v dalších několika měsících, je jen málo povrchů, kde se tyto pláště necítí jako doma. Asi nejméně vhodným je pro ně hluboké bahno, kde kvůli své šířce nejsou na předním kole jistotou a celkový jížní dojem je takový, že pláště jezdce brzdí. Na druhou stranu mokrá trať s občasným bahýnekm, nebo jen mokro je místo, kam se vyplatí Ralphy použít. Odvděčí se skvělou trakcí na mokrých kořenech a jistotou vedení i na předním kole, kde se jemné a nepříliš vysoké figury dezénu lehce zakusují do podkladu, ale jezdce nebrzdí. Stejně pozitivně mě Ralphy překvapili na šotolině a kamení. Zvláště na druhém ze jmenovaných jsem se bál proříznutí dost tenkého boku nebo dezénu pláště, ale nakonec jsem žádný problém nezaznamenal a naopak jsem kvitoval oproti užším plášťům podstatně lepší ovladatelnost kola v hluboké vrstvě kamení, kterým jsou občas vysypány lesní a polní cesty.



Trochu opomíjenými, ale pro mě přesto celkem důležitými jsou vlastnosti na asfaltě. Tady, stejně jako na ostatních površích, jede Ralph svižně a dá dostatečně brzy vědět, že jde do smyku a neustřeluje. Na mokém asfaltě je to jeden z nejlepších plášťů jaký jsem kdy měl možnost vyzkoušet, protože toho jezdci dovolí opravdu mnoho a vrátit se zpět k něčemu jiném je pak dost nebezpečné.



Asi se ptáte, kde je háček. Takové skvělé pláště, v čem to je? Odpověď už asi mnozí tuší, výrobce použil relativně měkkou směs, která zaručuje vynikající přilnavost za mokra, ale na druhou stranu s životností je to horší. Myslím, že agresivnější jízdě Ralphy moc dlouho odolat nedokáží, ale při troše snahy o šetrnější zacházení se myslím dostanete na zadním kole přes 3000km. Také se asi ptáte jak je to s takovými šlupičkami s defekty. Procvaknutí u těchto plášťů celkem nehrozí, protože aby k nemu došlo, museli byste mít plášť natolik podhuštěný, že by “plaval” a jízda na něm by byla hodně nebezpečná. Proříznutí pláště a následný defekt jsem za těch asi 3000km co je vozím také nezaznamenal. Byť jsou dezén I boky pláště pěkně pořezány k duší se nikdy nic ostrého nedostalo. Klasické píchnutí o trn nebo něco jiného jsem měl asi třikrát. Nepočítám jednu propálenou duši ve sjezdu. Srovnám-li s jinými plášti, tak je to celkem v normálu.

Kapitolou sama pro sebe je pohodlí. Pláště jsem chtěl široké a pohodlné a jedním z horkých kandidátů byl Hutchinson Python. Ralph je však v rozměru 2,25 ještě o kousek dál. Nejde jen o šířku, ale také o objem. Pro čistě závodní XC nasazení bych zvolil menší šířku (případně podle trati I jiný plášť), ale pro marathony a normální ježdění je 2,25 ideální volba.


Pro a proti:

+ 
 jízdní vlastnosti
 pohodlí
 trakce
 nízký valivý odpor
 předvídatelné chování
 lehké nasazování pláště
 cena
  
- 
 životnost
 pro někoho design
 horší dostupnost v obchodech
 při agresivní jízdě možnost vytrhávání figur z dezénu


Závěr:

Co říci, Racing Ralph je solidní univerzál za dobrou cenu. Chcete-li pohodlí, jistotu ve sjezdech a dobrou trakci a přitom nízký valivý odpor, je Ralph asi to pravé. Na druhou stranu to není plášť pro časté ježdění po silnici, kde to s opotřebením bude dost špatné. Pokud ale potřebujete něco rychlého a pohodlného do terénu, pak si myslim, že Racing Ralph v rozměru 2,25 je to pravé.


Souvisejísí články a zajímavé odkazy:

Galuska na MTB? - AKTUALIZACE
Rubena Acris Silica
Maxxis Mofo XC front a rear
Stránky výrobce (Schwalbe.de)
Weightweenies - váhy (nejen) plášťů
http://mtbtires.com/ - zajímavý projekt zabývající se testováním plášťů



Datum: 02.11.2004   Autor: Vitvar Tomáš - šéfredaktor   Kategorie: Recenze a testy
Vytiskni článek
Informuj kamaráda o článku
Přidej vlastní názor
Slovník neznámých pojmů
lepší
Jak Vás článek zaujal?
1 2 3 4 5
průměrné hodnocení = 3
(celkem 8009 hodnocení)
horší
Diskuse k článku
 RR v drátu  McBlacky  07.11.2004 20:48:00 
 Re: RR v drátu Vlad   12.10.2006 6:18:00 
 si zapomel..   07.02.2005 9:17:00 
 Re: si zapomel.. Tom Vitvar  12.02.2005 14:14:00 
 obaly  lubos  21.02.2005 17:07:00 
 RR  Ten největší Guru  04.08.2006 17:16:00 
 Bahno  MoZeK  09.10.2008 11:31:00 
 
BAJK NEWS
   Zprávy a novinky
   Ze sportu
   Recenze a testy
   Rady a nápady
   Cestopisy
   Zábava
   Volná tvorba
   Trasy
   PR články
DOPORUČUJEME
   Bajkárna
   Bazar
   Blog
   Fotogalerie
   Download
   Závody
   Prodejci
   Odkazy
   Slovník
BAJK OSOBNĚ
   Kontakt
   Redakční team
   Reklama na Bajku
   Nabízíme práci
BAJK e-mailem
 
zapište svůj e-mail a nechte si zasílat pravidelně čerstvé zprávy z Bajk.cz
IKONKA PRO VÁS
SPŘÁTELENÉ WEBY
Bazar a inzerce - KupNet.cz
Jízdní kola, cyklistický obchod
Vyhlídkové lety balonem na Karlštejnsku
Jízdní kola Scott, cyklo e-shop
Aktuální recenze
Reelight SL100 Flash
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
  všechny recenze


Stáhněte si z Bajku
Bikeground
Pěkný motiv na plochu...
  ostatní download

BAZAR aktuálně
23.10.2024 - poptávka
22.10.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
19.08.2024 - poptávka
19.08.2024 - poptávka
18.07.2024 - poptávka
18.07.2024 - poptávka
   Copyright 2024 - Bajk.cz, design and programming by FRKAL