Svezení na skvostu - Cannodale Scalpel
Tak jsem měl možnost vyzkoušet, jak se jezdí na velmi luxusním kole, konkrétně na
Cannondale Scalpelu. Kolo, které se nevidí moc často a svést se na něm patří do oblastí
snů. Mě se však tento sen na chvíli splnil. S úctou jsem nasedl na šperk v oblasti fulů
určených pro cross country či maratóny. |
Tak jsem měl možnost vyzkoušet, jak se jezdí na velmi luxusním kole, konkrétně na
Cannondale Scalpelu. Kolo, které se nevidí moc často a svést se na něm patří do oblastí
snů. Mě se však tento sen na chvíli splnil. S úctou jsem nasedl na šperk v oblasti fulů
určených pro cross country či maratóny.
Daný model byl postaven na rámu s označením 800. První, co mě okamžitě překvapilo byla
hmotnost kola. Neznám sice přesný počet kilogramů, ale vím, že při zvedání kola je
potřeba být opatrný. V opačném případě vám ruce s kolem vylétnou do závratných výšin.
Člověk od fula přece jen čeká vyšší hmotnost.
O přední pružení se staral HeadShok. Na můj vkus byl nastaven trochu víc na měkko než
by mi vyhovovalo. Na druhé straně páčkou nad hlavou lze pružení rychle zablokovat a
vidlice se chová téměř jako pevná. Rovněž boční tuhost je u systému HeadShok velmi dobrá.
Co u Scalpelu každého nejvíce zaujme je zadní pružení. O něj se stará pružnost spodních
karbonových vzpěr zadní vidlice doplněná o tlumič Fox. Na pravé straně řídítek je páčka
pro jeho zablokování. Jízda na Scalpelu se mnohem víc podobá jízdě na pevném kole než na
fulu. Pohupování zadního kola je minimální a na pevném povrchu je možné tlumič zablokovat,
čímž se tuhost samozřejmě zvýší. Rovněž boční tuhost zadní stavby je dobrá. Na kořenech
zadní kolo krásně kopíruje terén, aniž by jezdec ztrácel energii v pružení.
Testovaný Scalpel byl vybaven kompletní sadu XTR včetně kotoučových brzd. Jel jsem poprvé
na kole s novým řazením v brzdových páčkách. Musím se přiznat, že mi chvíli trvalo než
jsem si trochu na systém řazení zvykl. Při snaze přehodit na menší talíř jsem místo
zařazení brzdu zmáčknul a málem jsme šel na pusu. Systém je doplněn o spodní řadicí
páčku, kterou jsem rád použil při jízdě do kopce. Řazení mi připadalo jednodušší než
pomocí brzdové páky. Ale asi se jedná o zvyk a po delším zajetí si asi člověk novince
přivykne. Jinak je systém řazení velmi přesný. Co jiného také od sady XTR čekat.
Rám byl doplněn koly CrossMax od Mavicu. Pevné, krásné, prostě další šperk. Na ráfky
byly nasazeny bezdušovky Hutchinson. Pak už jen několik maličkostí. Cyklistickou láhev
si majitel kola zasouvá do lehce futuristicky vyhlížejících košíků firmy Specialized,
které jsou nejen krásné, ale rovněž funkční. Karbonová řídítka i rohy patří na tomto
kole k povinné výbavě.
Co mi na kole vadilo, byla jeho délka. Testovaný model byl pro mne příliš krátký. Ale to
je samozřejmě otázka individuálního nastavení.
Bohužel nejen kolo a jeho chování je exkluzivní, rovněž cena je patří do oblasti
závratných výšin.
A na závěr několik fotografií, pro představu, jak takový skvost
vypadá:
Fotogalerie -
Cannondale Scalpel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aktuální recenze | |
Reelight SL100 Flash |
|
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
|
všechny recenze |
Stáhněte si z Bajku | |
BAZAR aktuálně | |
23.10.2024 - poptávka
|
22.10.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
19.08.2024 - poptávka
|
19.08.2024 - poptávka
|
18.07.2024 - poptávka
|
18.07.2024 - poptávka
|
|