Sedmá městská část umožní cyklistům jízdu na chodnících a v protisměru
Sedmá městská část jako první v Praze umožní cyklistům jízdu po nefrekventovaných chodnících a v protisměru některých jednosměrných ulic. Stane se tak od 1.7.2003, aby cyklisté, řidiči i chodci měli čas tuto změnu zaznamenat během dopravně klidnějšího prázdninového období. |
Od začátku prázdnin budou mít cyklisté v Praze 7 na území metropole ojedinělou výjimku – budou moci jezdit na nefrekventovaných chodnících a v protisměru jednosměrných ulic. Vzhledem k tomu, že tato změna bude vyžadovat kázeň nejen cyklistů, ale i řidičů a chodců, bylo zahájení načasováno na 1.7.2003 tak, aby všichni účastníci měli možnost si na tuto změnu zvyknout ještě v době slabšího dopravního provozu. Samotné vyznačení těchto změn bude dokončeno do konce června.
Opatření předcházelo vypracování projektu, na němž se podílel Odbor dopravy Úřadu MČ Praha 7, Policie ČR - Správa hl. m. Prahy a dopravní odborníci Policie ČR Ing. Kpt. Malý a Ing. Kpt. Kotta. Projekt je možné shlédnout na informačním panelu, který je umístěn ve druhém patře radnice u pater-nosteru. „Tato změna se dotkne zejména řidičů a chodců, kteří budou muset na cyklisty brát ohled. Je to v Praze novinka, přesto doufáme, že se ve většině případů setká s pochopením“ říká radní Ari Lieberman.
Zavedení tras na nefrekventované chodníky a do protisměru jednosměrných ulic je řešením, jak v Praze 7 trasy pro cyklisty na určitých místech vůbec zavést. Výstavbě cyklotras na Praze 7 totiž brání mnoho důvodů. Kromě toho, že by jejich výstavbu doprovázela řada majetkoprávních a finančních nároků, komplikuje výstavbu především sama poloha „sedmičky“. V daném území se totiž nachází zábory území pro stavbu metra a na komunikacích I. třídy není možné uvažovat o úpravách, dokud nebude dobudována či dořešena nadřazená komunikační síť (městské okruhy). Pro území Prahy 7 je také zpracovávána řada urbanistických a dopravních studií, s jejichž realizací se v nejbližší době nepočítá.
Problematickým je při výstavbě stezek i prováděcí předpis, podle něhož musí být pro cyklisty zachován prostor v šířce 1,5 m. Tento parametr se v jiných evropských státech za jistých okolností přizpůsobuje lokálním potřebám. V husté zástavbě Prahy 7 je však kvůli tomuto striktně nastavenému parametru realizace cyklostezek velmi obtížná a je nahrazována cyklistickými trasami.
V současné době je na Praze 7 zhruba osm kilometrů cyklostezek, které jsou tvořeny jednotlivými úseky - trasou v Letenských sadech - Kostelní ulicí a Oveneckou - Královskou oborou (Stromovkou) na Císařský ostrov - v Tróji ulicí Pod Havránkou na hranice s Prahou 8. Započítán je také úsek na pravém břehu Vltavy od mostu Barikádníků k napojení na trasu v ulici Pod Havránkou.
Šmídová Helena - tisková mluvčí MČ Praha 7
|
|
|
|
Aktuální recenze | |
Reelight SL100 Flash |
|
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
|
všechny recenze |
Stáhněte si z Bajku | |
BAZAR aktuálně | |
25.11.2024 - poptávka
|
25.11.2024 - poptávka
|
24.11.2024 - poptávka
|
24.11.2024 - poptávka
|
23.10.2024 - poptávka
|
22.10.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
|