Ritchey V4 Pro

Zachovám si kompatibilitu s pedály na zimáku, uberu 50g oproti klasickým SPD od Shimana a navíc se chodidlo posune blíž k ose otáčení. Nerezové tělo už je jen bonus zaručující velmi slušnou odolnost. Tak takovou cestou se ubíraly mé úvahy. Při výběru nových pedálů se tehdy nový model od Toma jevil jako nejlepší možnost. Dopadlo to nakonec tak, že dlouho očekávané pedály dorazily do ČR s mírným předstihem, takže jsem neváhal a koupil.

Koupil, namontoval a vyjel. Oproti původním pedálům celkem znatelný rozdíl ve snadném nacvaknuti. Upínací mechanismus nevystupuje takovým způsobem z těla jako třeba u Shimana, takže je snadnější najit při nastupovaní do pedálu kufrem polohu SPD mechanismu. Vypínaní je na nejslabší předpětí pružin až příliš snadné, ale chvíle otáčeni příslušným šroubem a vše je jak chci. Snadnost nastupování přitom zůstala zachována. A bahno? Žádný problém. I blátem úplně obalená tretra a pedál si s spolu dobře rozumí. Co dodat, revoluce se nekoná, vše funguje jako dříve, jen jsme o pár gramu lehčí a nacvaknuti je opět o něco snadnější.



Ale teď už k samotné konstrukci. Crmo osa na které se otáčí nerez tělo. Ložiska jsou jakýsi hybrid mezi kónusy a průmysly. Vůle by šla seřizovat zřejmě pomoci desetinkových podložek. Jako u jiných ultralight pedálů i zde najdeme horší utěsnění ložisek. Nastupovaní a vystupovaní i v blátě zcela bezproblémové. Ukazatele předpětí zámku usnadní nastavení. Pedál je velice nízký takže nejen že přispává k výbornému přenosu sily, ale je navíc velmi těžké s ním škrtnout o pařez, kámen apod. jelikož vystupuje z tretry jen nepatrně. Kompatibilitu s ostatními SPD považuji za bezproblémovou – zkoušeno s Shimano 520, 540, Ritchey V3 COMP, Ritchey V2 WCS a dalšími. Váha 275g odpovídá - váženo na digitální vaze. Kufry spolu se šrouby váží dalších 54g.



Základní údaje:

Hmotnost páru pedálů: 275g
Hmotnost kufrů: 54g
Osa: CrMo ocel, utahovaná inbusem z vnitřní strany kliky
Tělo: nerez
Ložiska: kuličková a válečková ložiska
Indikace předpětí pružiny: ANO


K ložiskům – nikdy jsem je nečistil, používám prachovku jako maznici – nacpu vazelínou a zašroubuji. Špinavá vazelína vyleze na druhé straně. To dělám jednou za dva měsíce a je klid.

Pro a proti:

Pro:
+vynikající hmotnos
+odolnost
+design?
+snadné nacvaknutí v blátě
Proti:
- utěsnění ložisek
- horší demontáž pedálu inbusem
- cena?




Co dodat? V4 Pro jsou zajímavou alternativou ke šlehačům, mají podobnou váhu a cenu a přitom si zachováte plnou kompatibilitu s SPD pedály na jiných kolech. Za víc než rok používaní jsem na nich najel pres 8000km bez jakýchkoli problémů. Údržba se skládala z plnění vazelínou, jinak jsem o nich za celou dobu používaní nevěděl. A tak to má být.


Související články a zajímavé odkazy:

Stránky výrobce (Ritcheylogic.com)
SPD Richey V3 COMP - recenze na Bajk.cz
Rubena Charybdis Racing-Pro127 - recenze na Bajk.cz
Rubena Acris Silica - recenze na Bajk.cz
Další testy a recenze na Bajk.cz
Weightweenies - váhy komponentů