Pláště jsme obdrželi jako testovací, tedy přímo z továrny a bez jakéhokoli balení. Co
se týče nazouvání, tak na zapletených Crossmaxech XL (určeno pro bezdušovky) nebyl problém. Plášť jsem
nazul bez použití montpák, nafouknul na maximum aby si sedl, odfoukl na mnou žádaný tlak a mohl vyrazit. Vážil
jsem tentokrát až po ujetí asi 1500km a výsledek je pěkných 520g.
Pláště mám již víc jak tři měsíce a kromě ledu a sněhu snad už okusily každý podklad. A jaké tedy Scylly jsou?
Na rozdíl od Charybdisů jsou podstatně univerzálnější. Nečiní jim nejmenší problémy rychlé přesuny po asfaltu.
Musím opavit své tvrzení o nepohodlnosti Charybdisů a Scyll. Pokud najdete spráný tlak, tak jsou velmi pohodlné.
Je ale třeba dost laborovat a bez manometru se asi neobejdete. Dúležitou maličkostí je
pogumovaná patka, která
zabraňuje protáčení pláště a duše.
Jak už jsem psal u Charybdisů, tak na rozdíl od některých "balónů" jsou Scylly velmi ovladatelné a dobře se pokládají do zatáček.
Vzorek se dobře zakusuje do podkladu ale narozdíl od Charybdisů je hustší, takže jemný píseček nebo bahno už znamená problém.
Na asfaltu ale zase zmizely vibrace od hrubého dezénu, které se přenášel od Charybdisů do
řidítek. V náklonu v zatáčkách se guma chová předvídatelně, neustřeluje a přechod do smyku je
pozvolný s dostatečným předchozím varováním. Nakonec musím dodat, že tyto pláště jsou vynikající
co se týče odolnosti proti defektům. Najezdili jsme dost kilometrů přes kamení, skály, kameny
vysypané brody a na pláštích není nikde ani náznak po proříznutí. A teď asi pozorný čtenář zbystřil a říká si
jak jsem si hezky ulehčil práci a jen opsal kus recenze na Charybdis. Je to tak, ale proč ne, když je to pravda. Ani tentokrát
jsem pláště rozhodně nešetřil a měl jsem jen jeden defekt -
snake a za ten plášť rozhodně nemůže.
Hledal jsem nejaký povrch, kam Scylla vyslovene nepatří a nakonec musím konstatovat, že vyloženě špatná není nikde. Ani sjezdy po
ostrých kamenech nejsou problém. Širší pláště zde sice mají navrch v ovladatelnosti, ale při stejné váze u nich hrozí proříznutí běhounu, takže je
to opět spíše o technice a o tom co jsme schopni si na biku dovolit. Stejně tak hluboké bahno, kde by měl mít vzorek vyloženě
špatné vlastnoti kvůli hustému dezénu není větším problémem. Když se zalepí Scylla mají bahenní pláště i ostatní. Záběr je ale oproti bahenním
speciálum horší. Pro takové podmínky bych doporučil Charybdis. Konečně se dostáváme kživotnosti. Na zadním kole, kde má plášt nejvíc práce mám Scyllu
přes 2500 a je někde v polovině vzorku. Co dodat? Snad jen, že jsem se vyhýbal asfaltu.
Budu se muset znovu opakovat. To co jsem psal v odstavci o jízdních vlastnostech je prostě pravdou a
Rubena Scylla Racing-Pro127 je velmi dobrý a vyvážený plášt, který se dá skvěle použít jako celoroční univerzál.
Univerzál v nejlepšám slova smyslu, protože myslím, že nezklame prakticky na žádném povrchu. Valivý odpor je oproti Charybdisu znatelně menší a když se spokojíte s mírně horší adhezí a vlastnostmi v blátě, pak
je
Rubena Charybdis Racing-Pro127 ideální volbou na XC závody a maratony. NA vyloženě blátivé bych doporučil spíše Charybdis.