Vyvinout pozemní dopravní prostředek, který by byl dostatečně pevný, aby mohl
být shozen z letadla, odolný natolik, aby mohl překonávat těžký terén, aby se
mohl pohybovat velkou rychlostí a potřeboval jen minimální údržbu. Konstrukce by
měla být natolik jednoduchá, aby se dalo složit pro přenos, ale rozložit jej by
mělo trvat pouhé sekundy.
Společnost Montague, která je jedničkou v produkci výkonných a odolných kol, která se dají
skládat, vyvinula horské kolo ve spolupráci s agenturou
DARPA (Defense Advanced
Research Projects Agency – Agentura pro pokročilé výzkumné projekty ve věcech
obrany), aby zaplnila mezeru mezi pochodem pěchoty a dopravou těžkými armádními
vozidly.
Paratrooper je dvacetičtyřrychlostní horské kolo zkonstruované tak, aby překonalo tiše a
velkou rychlostí jakýkoli terén, aniž by zanechávalo tepelnou stopu. Nádavkem
k vysokému výkonu se kolo skládá bez použití jakýchkoli nástrojů. Otočením jedné
páčky se Paratrooper dá složit za méně než třicet sekund do zavazadla o
velikosti 1x1 metr, přičemž může být shozeno z letadla, připevněno k boku LAV
(Lehkého útočného vozidla – Light Assault Vehicle) nebo uloženo v kufru vozidla.
Společnost Montague zavádí svůj systém FIT (Integrovaná skládací technologie – Folding
Integrated Technology), která se stane trendem příští generace cyklistiky.
Jelikož DARPA rozpoznala důležitost skládací technologie pro vojenské účely,
spojila se se společností Montague, aby vyvinula nový způsob pozemního
transportu.
Do současnosti nebylo možné si vojenské kolo zakoupit mimo konstrukční okruh DARPy.
Avšak díky velké poptávce ze strany vojenských kruhů, bezpečnostních hlídek a
mnoha civilistů, se společnost Montague rozhodla vyrábět vojenské kolo
Paratrooper pro široké použití.
Systém, který se otáčí okolo sedadlové trubice, zachovává pevnost tradiční
geometrie kola. Na rozdíl od jiných skládacích kol se u kola Paratrooper
neviklají čepy a žádná z hlavních trubek rámu není přeťatá v půli.
Rychlý start: K složení a rozložení Paratrooperu nepotřebujete žádné nástroje.
Stačí pouze otočit páčkou na svrchní trubce rámu a sejmout přední kolo.
Bezpečnostní pojistka: I když zapomenete zajistit páčku pro rychlé rozkládání,
bezpečnostní pojistka zabrání tomu, aby se rám samovolně složil.