Víte jak založit cyklistický klub II

Mít a být ve vlastním cyklistickém klubu. Ano, taková byla prvotní myšlenka. Parta lidí, která se již nějakou dobu zná, se rozhodne své konání "posvětit" Ministerstvem vnitra /MV/ a vyjít s bajkerskou pravdou ven.

Nechá-li jste se inspirovat článkem „Víte jak založit cyklistický klub?“, tak možná že již nyní vám přišel dopis z MV, ve kterém vám bylo přiděleno IČO a váš tým se tak stal oficiálním. Zcela jistě si to zaslouží menší oslavu, se všemi bajkerskými náležitostmi.
Ovšem každý člověk a tedy i bajker /ten snad obzvlášť/ chce dosáhnout něčeho dalšího, vyššího. Něčeho, co mu umožní jezdit lépe a déle. Toto zdokonalení vám jistě dopřejí nové součástky, sady, nebo snad i bajk? Ale kde na to brát? Odpověď je lehká. U sponzora.
A tak po založení klubu se snad každý začne pootáčet po nějakém tom sponzoru. Práce to rozhodně nebude snadná, protože se většinou na vás budou dívat s úsměvem, budou i přikyvovat, ale penízky nedají. Možná, že jim nakonec přispějete vy. Před vašimi oči budou takřka bezdomovci a žebráci, přestože jezdí v BMW. To mají ovšem na leasing!!!
Tak takto by to nešlo! Musíme se na ně připravit. Již nějaký ten čas platí pravidlo něco za něco. Co takovému potencionálnímu sponzoru můžeme nabídnout my? Nemáte-li ve svém týmu nějakého Martineze, tak na to budete muset jít hezky od lesa, nebo alespoň od dresu.
Přistupujete-li k potencionálnímu sponzoru, nesmíte jít "s prosíkem a slzou v oku", ale hezky autoritativně s jasným cílem.
Vypracujte si nabídku pro sponzory. Pokud tápete nad tím co jim nabídnout, tak vězte že toho není málo. Dopřát jim můžete reklamu na závodních dresech a oblečení týmu. Nabídněte také plošnou reklamu na akcích pořádaných týmem, propagovat můžete i výrobky sponzorů a jejich reklamu umístit na své propagační materiály/plakáty, tiskoviny, www stránky/. Je zde také možnost použití člena teamu pro propagaci sponzora, atd.
Tak takovou to nabídku zpracujete písemně, aby potencionálnímu sponzoru po vašem odchodu zůstalo něco v ruce. Z praxe mohu říci, že pokud se nedohodnete s budoucím sponzorem při prvním setkání, pravděpodobnost, že by "do vás šel" je velmi nízká.
Každý sponzor vám může nabídnout něco jiného. Například nějaký bike shop vám dopřeje servis zdarma, či ceny "za nákupku", za což bude požadovat logo na vašich dresech a majitel prosperující firmy vám může nabídnout úhradu veškerých nákladů. Za to ovšem bude jistě něco požadovat a asi ho neuplatíte jen reklamou na dresech. Tento sponzor bude jistě chtít mít jméno své firmy v názvu sportovního klubu.
Vy mu můžete nejprve nabídnout tzv. sponzorský přídavek. Ten je zpravidla uváděn v uvozovkách a může se měnit dle situace v týmu. Používá se vedle oficiálního názvu klubu.
Možnost je i taková, že si změníte název klubu. V tom případě musíte svolat valnou hromadu, balík, či jak jste vy všichni bajkeři ve stanovách pojmenováni a tuto změnu schválit. Stane-li se tak, potom pošlete zápis z tohoto shromáždění na MV ČR Zde a věc je uzavřená.
Upozorňuji, že toto je první místo, kde by mohlo docházet k jistým rozporům v názorech, ale zároveň vám i ukáže, jak to s vámi bude vypadat v budoucnu. A to nejen ohledně sponzoringu.