Maxxis Mofo XC front a rear
Vybrat ten správný plášť pro svého dvoukolého miláčka je opravdu tvrdý oříšek.
Výrobci se nám toto dilema nesnaží nikterak usnadnit. Naopak, chrlí obrovské
množství plášťů pro nejrůznější použití. Firma Maxxis patří mezi velké výrobce
pneumatik, nejenom pro použití v cyklistice.
|
Testované pláště Mofo XC 1,95 front a rear jsou, jak je zřejmé i z názvu, zařazeny
výrobcem do kategorie pro cross country. Tedy pro použití, pokud pomineme závodní
pojetí bikingu, širokou masou bikerů.
Pláště jsem podrobil celosezonnímu testování, aby výsledky byly co možná nejobjektivnější. A výsledek?
Nové pláště nejdříve putovaly na váhu, ta ukázala 640g u předního pláště a 650g u zadního.
To není žádný zázrak, ale s přihlédnutím k drátovému provedení a pořizovací ceně (cca 350Kč za kus)
je to hmotnost celkem ucházející. Jako celkem snadný úkol se ukázalo nasazování na ráfky: pláště šly
nasadit rukou, bez použití montpák. Usazení na ráfku bylo dobré, pláště neházely. Pouze červený proužek
na boku byl značně křivý a při otáčení se vlnil "jak had" - to je ale pouze kosmetická vada.
Pláště jsou přesně označeny pro použití na předním (resp. zadním) kole. Směr otáčení je určen šipkou
na boku pláště a doporučuji jej dodržet. Přední plášť má vzorek poskládaný do šípu pro dobré držení směru,
zadní pak zajišťuje dobré záběrové vlastnosti a bezproblémové brždění. Doporučené huštění 35-65psi
(tj. asi 2,5 až 4,5atm) je uvedeno na boku pláště.
Jízdní vlastnosti
Tak ty jsou poměrně vyvážené na všech druzích terénů, těžko se hledá nějaká slabina.
Snad jen hlubší, mazlavé bláto, vzorek poměrně rychle zalepí a plášť se stane nevyzpytatelným.
Při roztočení kol však dojde poměrně rychle k vyčištění vzorku. Naopak tvrdý, případně kamenitý
podklad plášťům nečiní potíže a ty poměrně svižně uhání vpřed. Při přesunu po asfaltu je poznat
vyšší valivý odpor vzorku - pláště při jízdě "hučí". Při náklonu v zatáčkách se plášť chová jistě,
boční výstupky jsou pevné. Dobře se vzorek Mofo chová i při záběru a brždění. Mírnou výtku bych měl
jen k přednímu plášti, při zatáčení na šotolině se choval nejistě (plaval). Použitou směs bych
hodnotil jako středně tvrdou. Přilnavost ke kořenům byla spíše průměrná. Životnost plášťů bude
zřejmě taky průměrná - pláště na fotografii mají najeto cca 1500km a dle mého soudu jsou tak v
polovině životnosti. Jako velmi dobrou bych naopak hodnotil odolnost proti defektům: klasický defekt
(proražení o ráfek) se mi za dobu testu nepodařil. Lepil jsem však dvakrát po probodnutí běhounu pláště trnem.
Mofo XC front a rear v reálu (po 1500km) |
|
|
|
|
|
|
|
A závěr?
Jedná se o univerzální pláště, průměrné po všech stránkách v dobrém slova smyslu. Vhodné především pro
trénink a méně náročné bikery. Pokud jste běžný biker, jistě by neměl uniknout vaší pozornosti při výběru
nového obutí vašeho kola. Pro závodní použití pláště hendikepuje především jejich vyšší hmotnost.
Zajímavé linky: