RockMachine Landslide

Značka Rockmachine je na českém trhu již několik let dobře známá. Nabízí jak levná kola pro úplné začátečníky, tak i závodní kola pro profesionály. Měl jsem tu možnost otestovat bajk z vyšší střední třídy - Rockmachine Landslide 2003.

První dojem
Při prvním pohledu na bajk mě nezaujal ani tak černo-žluto-bílý mohutný rám, ale spíše vidlice Marzocchi Bomber, o níž jsem slyšel jen samá pozitiva. Trochu jsem se zalekl představce, řídítek, sedlovky a sedla, Hardware. Rozhodl jsem se proto vzhledem k mé váze zakoupit alespoň novou sedlovku FSA. Po delším seznamováním s bajkem se ale komponenty Hardware ukázaly jako dostatečné.


Rám a komponenty
Rám je u Rockmachinu už celkem tradičně vyroben z hliníkové slitiny 7005. Působí mohutným dojmem, má silnou spodní trubku, zpevněnou pouze zespodu navařeným plátem, což ale pro XC model bohatě stačí. Landslide je osazen Shimanem LX, přehazovačka je řady XT. Po správném seřízení vše funguje na jedničku. Představec i rovná řídítka Hardware působí jednoduše a svůj úkol splňují dostatečně. Pokud byste se chtěli vrhat do těžším terénů, doporučuji zakoupit řídítka i představec pevnější. Vidlice Marzocchi Bomber pracuje bezchybně. Nijak přehnaně se při výjezdu nezasouvá, pokud však přejedete malou nerovnost, poznáte její pravou tvář. Tuhost a zdvih se dá regulovat imbusem přímo na vidlici. Ošklivé jsou pouze samotné samolepky BOMBER, které vypadají, že se každou chvíli odlepí. Příjemným překvapením je úzké sedlo, na kterém se sedí velice příjemně.


Landslide 2003 je možné zakoupit ve dvou různých variacích - s hydraulickými kotoučovými brzdy Hayes HFX-9XC nebo Shimano M525 Disc za stejnou cenu 32000 Kč. Slyšel jsem i o levnějším modelu s V-brzdami, ale více informací o této variantě bohužel nemám. Nakonec jsem se rozhodl pro Hayes, i když rozdíl mezi ním a Shimanem je, jak jsem měl možnost zkusit, jen minimální.


Jízdní vlastnosti
S kolem jsem se rychle sžil. Jakmile jsem seřídil sedlovku, přihustil pneumatiky a vyjel na první výlet, překvapila mě hravost bajku. Zatáčky projížděl svižně, zrychloval též výborně. Váha je přijatelných 12,4 Kg při největší velikosti 21". Prodává se i ve velikostech 18", 19" a 20", kde bude váha o něco nižší. Dobře se s bajkem vyjíždějí kopce. Je to možná způsobeno vyšší hmotností vidlice, díky níž se přední kolo i ve velmi prudkých kopcích nemá tendenci tolik zvedat. Výtku bych měl k použitému obutí. Pneumatiky Maxxis High Roller mají sice minimální odpor, vjedete-li však do prudké zatáčky na suchém prašném povrchu, kolo má tendenci jít do smyku. Po několika pádech jsem se rozhodl pneumatiky změnit. Výborně fungovaly 6" kotoučovky Hayes, které mě po zajetí dovolovaly ve sjezdech požívat brzdy později, než jsem si zvykl u jiných biků. Celkově na mě kolo svými jízdními vlastnostmi zapůsobilo kladně.

Konečný verdikt
Z nové kolekce jedenácti XC hardailů je Landslide jedním z nejlepších co se týče poměru cena/výkon. Je pro ty, co hledají pohotově reagující, odolný a spolehlivý bajk, se kterým se nemusíte stydět na žádném závodě.

Technický popis
Rám: alu 7005, 18",19",20",21"
Vidlice:Marzocchi Bomber EXR COIL 80
Hlavové složení: Hardware
Představec: Hardware
Řídítka: Hardware
Sedlovka: Hardware
Přehazovačka: Shimano Deore XT
Přesmykač: Shimano Deore LX
Ovladač řazení: Shimano Deore LX
Brzdy: Kotoučové Hayes HFX9, 6" disk
Kliky a převodníky: TruVativ Firex SX
Pláště: Maxis High Roller
Hmotnost: 12,4 Kg
Cena: 31.990 Kč