Trek 6700 - představení

Největším trendem poslední doby co se týče MTB závodů jsou bezesporu marathony. Tyto mnohdy mezinárodní akce s velmi profesionální organizací a zajištěním dovolují stovkám ambiciózních hobby jezdců do té doby odkázaných pouze na měření svých sil mezi přáteli, popř. členy stejného klubu, srovnat svou kondici se špičkovými profi závodníky, kteří se těchto akcí velmi často zúčastňují. A právě do řad zákazníků vyznávající takovéto „závodní“ pojetí marathonů směřuje americký koncern TREK model 6700.


Fakt, že se s tímto strojem musí rozhodně počítat dokládá rám ze slitiny Alpha SLR Aluminium, která je společná i pro nejvyšší řadu Race. Ruku v ruce zde jdou velice příznivá hmotnost 1545g (3.4lb), neotřelá elegance v podobě monostay zadní stavby a úhledných svárů a také nezbytná pevnostní vylepšení, jako posilující plát vedoucí od spoje spodní trubky s hlavou. Novinkou pro letošní rok je také bi-axiálně (křížově) sploštělá spodní rámová trubka a mírně vertikálně sploštělé nohy zadní vidlice, vše v rámci zpevnění. Zprohýbání u Treku nikdy příliš nefandili a to platí i pro zadní stavbu tohoto modelu. Zbývá snad jen dodat, že dvakrát zeslabované trubky jsou u kol této kategorie samozřejmostí, stejně jako výměnná patka přehazovačky, příprava pro kotoučovou brzdu a pro ty žíznivější - otvory pro uchycení dvou košíků pro bidon.
O Vaše pohodlí se postará nová vidlice od amerického Rock Shoxu a to Duke v OEM verzi C. Tato červeno-stříbrná kráska pracuje na systému Hydra Air, kde je v pozitivní komoře vzduch a v negativní pak ocelová pružina. Zdvih poskytuje „závodních“ 80mm bez možnosti uzamykání či vnějšího seřízení. Pokud v budoucnu pomýšlíte na kotoučové brzdy, můžete být klidní, Duke má totiž vnější nohy o průměru 30mm a speciálně zesílený design celého monobloku, který ho přímo předurčuje pro použití s kotoučovými brzdami.

Rám a odpružení však nejsou všechno, proto se pojďme podívat na pohon. Ani zde neponechává Trek nic náhodě a vsází vše na Shimano. V tomto případě se jedná o kompletní řadu Deore, vyjma přehazovačky, která je z řady vyšší, tedy LX. Dvorním dodavatelem komponentů pro amerického giganta je Bontrager a „šesttisícsedmistovka“ je toho důkazem. Zapletená kola Bontrager Superstock sice nepatří do nejvyšších pater nabídky tohoto výrobce, avšak nebál bych se jim důvěřovat. Zadní kolo o váze 1120g je vypleteno 28 dráty, na asymetrickém OSB ráfku s opracovanými brzdnými plochami. Totéž platí pro kolo přední, jen paprsků je 24, ráfek je klasický a váha ukazuje velmi solidních 855g. Náby jsou pak na konusech, jejich těla i osy jsou vyrobeny z CrMo oceli. Kliky nesou také značku Bontrager, tentokrát s přídomkem Comp. Zbytek výbavy tvoří zástupci z řady Sport.
Vybrat si můžete ze dvou barevných variant (viz. obrázky) a ani Vaše „něžné polovičky“ nemusejí přijít zkrátka. Pro ně si totiž Trek připravil tentýž model s mírně pozměněnou geometrií a přídomkem WSD. Za kterýkoliv z těchto modelů u nás zaplatíte bez deseti korun rovných 40 tisíc, ale pokud by se Vám zachtělo verzi s hydraulickými kotoučovými brzdami Deore, připravte si ještě 10 tisíc navíc.