Sport Prague Jaro 2003 - část II.

Dnes vám přinášíme druhý díl o veletrhu Sport Prague Jaro 2003. Když jsem začal psát první díl, pořád jsem byl přesvědčen, že tento Sport Prague byla dobrá výstava. Ale protože tento druhý díl jsem začal psát skoro po týdnu, tak si už nejsem tolik jistý. Najednou nějak nevím, o čem dál psát. Ale přece jenom, na veletrhu bylo více firem a značek než jen Author a Olpran (které jsme vám představili v prvním díle), o kterých má cenu psát.

Norco Před časem mi do redakce dorazila tisková zpráva o uvedení značky Norco na náš trh, ve které se mimo jiné psalo, že na veletrhu budou prezentovány skoro všechny modely z freeride série.

Na jejich prezentaci jsem byl docela zvědav, neboť jsem měl tu čest vidět skoro všechny filmy z NSX série, viděl jsem i nějaké fotky z okolí Vancouveru apod., kde rideři jezdí po neuvěřitelných trailech sestávajících se většinou ze sjezdů kombinovaných s přejezdy různých lávek a terénních překážek.

Celý stánek byl koncipován trochu odlišně, než jsem dosud byli na našich veletrzích zvyklí. Kola stála na lávkách (podobných těm, které jezdci na těchto kolech v kanadských, potažmo amerických lesích překonávají), vše ostře nasvíceno a jako doplněk byla na zdi expozice umístěna velká plazmová obrazovka, na které byly promítány filmy ze série North Shore Extreme.

Jak je psáno v tiskové zprávě, na veletrhu byla prezentována všechna kola z freeridové série. Hned při vstupu do expozice na vás čekal jeden z modelů topsérie této značky - "North Shore series" - model VPS Drop. Tento model vás zaujme (stejně jako ostatní kola této značky) svým robustním designem. Při jízdě se o vaše pohodlí budou starat vepředu vidlice Marzocchi Monster T2 QR20+ a vzadu tlumič Fox Vanilla R, brzdy jsou od firmy Haye s, konkrétně kotoučovky Hayes HFX 9. Kolo je osazeno mixem D eore/LX, řadit na něm budete (pokud si ho pořídíte za bezmál a 60 tis. Kč) pomocí páček Deore a Sram Attack. Asi než slova a nudný popis vám více řekne pohled na obrázek - je to opravdu skvost.

Nebyly zde však prezentovány nejen modely celoodpružené, ale také modely jen s předním pružením. K vidění zde byl např. model Norco Sasquatch ze série Shore Hardtail. U tohoto modelu vep ředu pruží vidlice Marzocchi DirtJumperIII, kolo je osazeno mixem Alivio/Deore, o brždění se starajíc kotoučovky Hayes HMX 1 s pákami Alivio.

A nakonec malý rozhovor se sales managerem značky Norco u nás, Petrem Burešem:

Bajk.cz: Proč jste se rozhodli pro dovoz kol Norco, proč právě tato značka?
P. Bureš: Pro Norco jsme se rozhodli, protože jsme tuto značku sledovali již cca dva roky před tím. Vlastně jakási komunikace proběhla již před třemi lety když se jeden z mých společníků vydal do Kanady na "osobní průzkum" spojený s návštěvou North Shore. Během doby vykrystalizovala stávající situace. K finálnímu rozhodnutí asi nejvíce přispěla naše loňská 14-ti denní návštěva Vancouveru, kde jsme nejenom navštívili Světový pohár, ale především si hodn ě dobře zajezdili na North Shore. Po návratu pak začali rozhovory s Norcem, které vyústili 22.12.2002 oficiálním schválením českého zastoupení.

Bajk.cz: Když jste jednali o dealerství, jak se výrobce tvářil na představu prodeje jejich kol v malém státečku uprostřed Evropy, kde je přeci jenom kupní síla obyvatelstva jiná než v Kanadě/USA?
P. Bureš: Především musím říct, ze Norco se do loňského roku zaměřovalo především na zámořský trh. Většinu produkce prodaji v Kanadě a USA a velkou popularitu má značka i v Austrálii. Na Evropsky trh se zatím nijak významně nepouštěla. Z jednáni která se na naše poměry možná táhlo až zbytečně dlouho jsme pochopili, proč tomu tak je. V Norcu mají totiž relativně malý počet kol v TOP sérii a nejsou téměř schopni uspokojit ani vlastni lokální distribuci, natož celosvětovou poptávku, která by se jistě na tato kola v určitý okamžik snesla. Proto si myslím, ze pro ně bylo v daný okamžik zajímavé zjistit naším prostřednictvím jak na kola bude reagovat jakýsi relativně malý evropsky trh. Dohody o menších odběrových kvótách, než v jakých se pohybuji u zámořských distributorů, se tedy podařilo vcelku bez problémů uzavřít.

Bajk.cz: Budete dovozci pouze pro ČR, nebo i pro Evropu?
P. Bureš: Toto je záležitost, která zůstává momentálně otevřena. Představit si možnost, ze by v ČR vzniklo evropské zastoupeni Norco samozřejmě není špatné. Ovšem to by znamenalo proinvestovat několik desítek, možná stovek miliónů do podobného projektu a to je v tuto chvíli opravdu předčasné. Na druhou stranu se celkem reálně v tuto chvíli dohaduje model zastoupení pro Slovensko, a kontaktovat nás začínají i lide z Polska a Německa.

Bajk.cz: Myslíš, že si značka na trhu najde své místo? Jaké máte představy o prodejnosti? Kdybych si myslel, ze u nás NORCO nemá šanci, určitě bych do toho nešel. Kdo jednou navštíví North Shore, resp. Vancouver pochopí, že Freeride je směr, který prodělává v těchto letech obrovský boom a značky jako NORCO, KONA, Brodie, Rocky Mountain, či Santa Cruz tento trend jasně potvrzuji svými modely určenými právě pro tento typický styl ježděni. Je jasné, že se u nás neprodá sto těžkejch FR kol typu VPS Shore, ale když se podíváte na konkurenční FR nabídku, myslím, že NORCO má rozhodně co nabídnout i méně movitým dropařům.

Bajk.cz: Budete mít někde nějaký obchod, kde by se kola dala vidět a "osahat"?
P. Bureš: Ano, tohle je samozřejmě nejdůležitější věc. Nechceme rozhodně jit cestou pouze jakéhosi katalogového prodeje koncovým zákazníkům. Rádi bychom se dohodli v letošním roce cca se 3-5 ti obchody po celé ČR, ve kterých by byla kola NORCO k vidění. Bohužel doba pokročila a většina obchodníků má objednávky na letošní rok uzavřeny a jen stěží má další statisíce na investici do podobné prezentace. Několik obchodu nicméně vytipováno máme a jednaní především po Sport Prague pokračují a doufám ze dospějí v brzké době do nějakých konkrétních podob. Co se týče vlastní vzorkové prodejny, máme samozřejmě v plánu něco podobného vybudovat, ale to je horizont spíše roku 2004. Zatím máme představu uspořádat v létě několik specializovaných testovacích akcí na kterých by se s našimi koly mohli seznámit všichni, kdo projeví o tuto značku zájem.

Bajk.cz: Značka Norco mi okamžitě asociuje NotrhShore a Vancouver... Byli jste se tam někdy podívat či snad dokonce zajezdit?
P. Bureš: Na tuhle otázku už jsem vlastně odpověděl v předchozím textu. Musím říci, že já osobně jsem byl v Kanadě dvakrát. Poprvé v roce 1997 spíše služebně na dvouměsíční stáži. Kolo jsem s sebou tenkrát ještě neměl, a ani jsem nevěděl nic o NSX. Nicméně prostředí Vancouveru mě opravdu dostalo. Podruhé jsem si pobyt užil opravdu důkladně loni v červnu. Vezli jsme si s sebou z čech vlastní kola a věděli jsme, ze jedeme na NORTH SHORE jezdit. Z tohoto zážitku se člověk vzpamatovává hodně dlouho - možná právě proto jsem nebyl do dnešního dne schopen napsat žádný report na MTB Server, který jsem určitě napsat chtěl :-)

Co si myslíte o šancích značky Norco na našem trhu? Myslíte, že se prosadí? Jaký je váš názor na možnou prodejnost těchto kol (a kol stejného typu jiných značek? Koupili by jste si k olo značky Norco?
Napište nám vaše názory do diskuze pod tímto článkem !!!

A nakonec malá fotogalerie z veletrhu:


Norco VPS Drop

Norco VPS Drop

Norco Sasquatch

Norco - vidlice Monster

Norco VPS Drop

Stánek firmy Norco

Dres Norco



Taillefer

Na veletrhu jsem narazil na pro mně neznámou značku, prezentovanou táborskou firmou Lukasport v maličkém stánku, tak trochu ukrytém mezi ostatními výrobci. Jak vidíte z níže uvedených fotek, kola této značky se vyznačují designem s důrazem na jednoduchost, což jim však mého názoru naopak přidává na kráse. V nabídce tohoto francouzského výrobce najdete kola nejenom pro XC (a to jak hardtaily tak i fully), ale i kola pro freeride, sjezd a dirt či dual - i když na co kolo použijete závisí vždy jen na vás.

Jako první bych vám rád představil kolo Taillefer Goldrider (jeho obrázek najdete ve fotogalerii pod tímto článkem). Jeho rám je z materiálu AL 7005 d.b. Rám má klasický tvar, trubky nejsou nijak zprohýbány. Kolo je osazeno kompletní sadou Sram 7.0, avšak brzdy jsou véčka Deore. Střed je do firmy Truvativ. O pružení se stará vidlice Marzocchi MX Comp, ráfky dodala firma Mavic, konkrétně model 521 s 36 děrami. Sedlo je Fizik Nisene a ostatní komponenty (řidítka, sedlovka, představec) jsou z vlastní produkce.

Dalším modelem, který zde byl vystaven, byl Taillefer Tchill, avšak zde prezentovaná verze byla jeho prototypem, neboť tento model bude vyráběn až od dubna letošního roku. Jeho ostrá verze bude černá, a jiný bude i tlumič - výrobce bude na tento model montovat tlumič francouzské provenience Hurrycat.

Tchill je fullem určeným dle výrobce na XC. Rám je svařen z materiálu AL 7005 d.b. a jeho přední část trochu připomíná vzhledem modely I-Drive firmy GT. U tohoto modelu se o tlumeni bude starat vepředu vidlice Marzocchi MX Comp a vzadu, jak jsem psal výše, tlumič francouzské firmy Hurrycat (model COMP). Kolo je opět osazeno sadou SRAM 7.0, tentokráte v kombinaci s kotoučovými brzdami Formula B4 Pro a přesmykačem Shimano STX (toto jsou katalogové údaje). Střed bude také od firmy Truvativ jako u předcházejícího modelu, tentokráte typ Fived. Ráfky budou také Mavicy - model Cross Roc UST Disc a ostatní komponenty budou z vlastní produkce (představec, sedlovka), Fizik (sedlo Nisene) a RaceFace (řidítka RaceFace Plat.

Posledním námi představovaným kolem bude model Zarma jump. Jak z názvu vyplývá, kolo je určeno pro disciplíny Dirt Jump (v katalogu je kolo v sekci DUAL). Bíle lakovaný slopingový rám se žlutým logem výrobce na spodní a černobílým názvem modelu na horní rámové trubce je vepředu odpružen vidlicí Marzocchi DirtJumper III se 110 mm zdvihu. Kolo je opět osazeno skoro kompletní řadou SRAM 7.0, komponenty Truvativ (střed) a Taillefer (řidítka z materiálu AL 7005 d.b., představec, sedlovka), Fizik (sedlo Nisene) a Mavic (ráfky Mavic 521 s 36 děrami).
Nakonec jsem připojil do fotogalerie i katalogový obrázek jejich sjzedového speciálu ZNX DH 03 (tento bike jezdí v DH a Dualu člen týmu Maxxis/Taillefer Fabien Barel). Zde jsou jeho technické parametry: vidlice Marzocchi Shiver se zdvihem 190 mm, tlumič Fox Vanilla RC, osazeno sadou SRAM 9.0, brzdy jsou Formula B4 Racing 2003, ráfky Mavic 521, představec, sedlovka a řidítka Taillefer atd.

Myslím si, že pokud firma udělá této značce u nás dostatečnou propagaci, kola této firmy si u nás své šťastné majitele najdou.


Taillefer GoldRider

Taillefer Tchill

Taillefer Zarma jump

Sjezd. speciál Taillefer ZNX DH 03

Sjezd. speciál Taillefer ZNX DH 03

Sjezd. speciál Taillefer ZNX DH 03 - katalog


Pokračování příště ...