Vydražitel Favoritu Rokycany zatím za podnik nezaplatil

Česká firma z oboru výroby jízdních kol, která 24. září vydražila zkrachovalý rokycanský Favorit, zatím 25,5 miliónu korun za podnik nesplatila. Pokud neuhradí 22 miliónů do 25. listopadu, propadne 3,5miliónová kauce ve prospěch účtu konkursní podstaty firmy. Věřitelský výbor by pak řešil, zda bude prodej opakovat či podnik prodá po částech, řekl dnes ČTK správce konkursní podstaty Favoritu Viktor Liška.

Liška nekomentoval, zda je vítězem dražby společnost napojená na českého "cyklomagnáta" Josefa Kozumplíka, který ovládá firmy Joko, Kovl a Bike Technology & Public Relations. "Teprve až bude na účtě celá suma, zveřejníme jméno kupce," dodal pouze.

Pondělní věřitelský výbor Favoritu rozhodl, že 3500 jízdních kol, které nebyly součástí prodeje podniku, nabídne do měsíce k prodeji Aukční síň Naxos Praha.

"Chceme je prodat licitací minimálně za šest miliónů, což představuje 55 procent prodejní ceny," uvedl Liška. O tato kola, jejichž hodnota je 11,5 miliónu korun, vede správce soudní spor. Bicykly, které tvořily prakticky celý sklad hotových výrobků, byly z podniku odvezeny těsně před prohlášením konkursu, ale Liškovi se je podařilo fyzicky zajistit. "Výtěžek z prodeje zůstane v konkursní podstatě do rozhodnutí soudu," dodal.

Pondělní věřitelský výbor uznal dalších 15 miliónů pohledávek a necelým šesti desítkám věřitelů tak firma dluží celkem 213 miliónů korun. Tato výše uznaných pohledávek už je definitivní. České konsolidační agentuře dluží Favorit 123 miliónů, její dceřiné firmě Konpo 30 miliónů a finančnímu úřadu 28 miliónů.

Kupec Favoritu získá areál 19 tisíc m2, kompletní technologii s 85 zaměstnanci, tradiční a na mnoha místech světa chráněnou ochrannou známku Favorit a zhruba 4000 kol na skladu. Podle Lišky má podnik perspektivu zejména po vstupu do EU. Nyní mu konkurují levná a méně kvalitní kola z jihovýchodní Asie. Unie se ale proti těmto dovozům úspěšně brání razantním ochranářským opatřením.

Favorit od vyhlášení konkursu loni v listopadu trvale vyrábí. Letos prodá méně kol než loni, kdy jejich odbyt činil 19 tisíc. To je podle Lišky hranice, která podniku zajišťuje zisk. V Česku je kromě rokycanské firmy a Kozumplíkovy skupiny už jen jediný velký výrobce bicyklů - olomoucký Olpran, který ale v příštím roce zvažuje přesunout kompletní výrobu do Asie.