Bajk.cz home
  HLEDEJ     
podrobné vyhledávání  
Klikni a popovídej si s přáteli!

24 HOURS MTB ANEB VÍKEND V SEDLE

Sportovní klání na 24 hodin. Slovní spojení, které vzruší každého milovníka dobrodružství ochotného podstoupit nemilosrdný test svých fyzických i psychických sil. Jako mně. Bikové čtyřiadvacítky jsem se chtěl zúčastnit již před 2 lety, ale bohužel mi start znemožnily nemoc a antibiotika. Možná to tak bylo dobře, kdoví, jestli bych s tehdy najetými kilometry přežil.

Loni už to vyšlo a na start jsem se postavil společně s několika kamarády v kategorii nejryzejší, to jest sólo závodu. Sám jsem vlastně moc nevěděl, do čeho jdu. Snažil jsem se jet své tempo, nikam nespěchat, hlavně aby mi vydržely síly. Neměli jsme sebou žádný podpůrný tým, tak jsem si pitivo do vaku v depu doplňoval sám. Mix všech možných nápojů mi ale zhruba v polovině noci způsobil lehké střevní potíže a téměř každé další kolo jsem pak běhal do toitoiky…. V sobotu ráno se ještě udělalo pořádné vedro a došly mi síly, ale dojel jsem statečně až do konce. Gung-Ho se mi do dneška směje, jak jsem si na cílové rovince (stoupání asi 0,5%) posledního kola hodil malou pilu a dokvrdlal nohama do cíle. Premiéra nedopadla špatně, s 22 ujetými koly a 321 najetými kilometry jsem skončil za chrty Blackym a Ječňákem třetí s naší grupy a celkově na pěkném 9.místě. Už tehdy jsem začal střádat plány na příští, tedy letošní ročník.

Rok utekl jako voda a já den před startem přemýšlím, co všechno zabalit, aby mi nic nechybělo. Přeci jen, na 24 hodin člověk potřebuje daleko víc věcí než na běžný maratón. Chtěl jsem letos využít nabytých zkušeností z loňské účasti. Především se mnou jela jako support moje přítelkyně Erika, která mi k trati nosila jídlo, pití, oblečení i osvětlení, abych se v depu zbytečně nezdržoval. Letos jsem si sebou vezl vlastní ionťák i spoustu jídla, abych předešel žaludečním a střevním problémům z loňska.

Z Prahy jsme vyrazili v sobotu ráno a já cestou s obavami pozoroval zamračenou oblohu. Podle předpovědi se mělo vyjasnit a až do neděle pršet nemělo. No uvidíme. Do centra dění dorážíme před desátou, zaregistruju se a stavíme stan na louce. Centrum závodu se kvůli stavbě areálu Mistrovství světa v klasickém lyžování 2009 přesunulo oproti předchozím rokům o pár set metrů jinam, bohužel hned vedle dálnice a ještě ke všemu se hlavní zázemí nacházelo na takové škvárošotolině. Start se blíží, převléknu se do závodního, navléknu čip na nohu, snažím se ještě pořádně najíst a začínám propadat nervozitě. Všichni loňští spolubojovíci se letos rozhodli chrtit v týmech, ovšem na start v kategorii jednotlivců se i tak postavilo 68 bikerů a dokonce 4 odvážné bikerky!

Je odstartováno. Pořadatelé připravili na začátek tradiční lahůdku v podobě krosového běhu do depa ke kolům. Všichni běží jako o život, já si v klidu indiánským během dorazím ke kolu na chvostu. Sice mne to stojí asi minutku čekání v technickém sjezdu kousek po startu, ale tady se vytrvalostní závody nerozhodují. Od startu nasazuji svoje naplánované svižné tempo, asi 43 minut na kolo a tempa ostatních závodníků si moc nevšímám. Jeden okruh měří 14,3 km a má převýšení něco přes 300 metrů. Trasa je opravdu pěkná, jezdivá a přitom biková. Je na ní jak asfalt na odpočinek, tak 3 prudší sjezdíky. Dokonce i pěkné singltracky. Prvních 5 kol jedu bez zastávky, jen si u Eriky vyměním bidon a vezmu něco malého k jídlu do kapsy. Pak následuje 10minutová plánovaná pauza, snažím se do sebe nasoukat co nejvíc domácích těstovin od maminky(děkuju) a vyrážím dál. V dalších kolech se míjím s Luckou a Gung-Hem, kteří se střídají na trati v kategorii dvojic. Je mi jasné, že stejné tempo jako oni nemůžu vydržet celý závod, ale zatím to jde. Další pauzu mám po 9. kole, kdy se opět snažím pořádně najíst. Trochu mne překvapuje, když mi Eri hlásí, že se pohybuju v pořadí průběžně až na konci druhé desítky. Co to všichni jedou za tempo? Vždyť jsem nezačal nijak pomalu. No nic, pokračujeme dál.



Chvíli zase kroužím, najel jsem si za světla ideální stopu, tak se nebojím setmění. Najednou se ale nad Ještědem zatáhne a šedá mračna se blíží a zvedá se vítr. Citelně se ochladí a po chvilce začíná pršet. O minutku později začíná poctivá, asi půlhodinová letní přeháňka. Terén na trati se pomalu, ale jistě mění v bahenní lázeň. Nasazuju proto světla dřív, než jsem plánoval a vyrážim do deště a bahna. Začíná být opravdu zima a já dělám největší taktickou chybu v závodě a nepřevlékám se. Bohužel sebou nemám rezervní tretry a tak celou noc jezdím v mokrých botách i ponožkách. Nahoře mám jen dlouhé funkční triko a dres, později doobléknu větrovku. Setmělo se a najetá stopa ze dne je úplně k ničemu, voda změnila terén k nepoznání. Osvětlení mám dvojí, Hellu na řídítkách a na helmě čelovku. Do obou jsem pořídil drahý baterky, tak doufám, že vydrží celou noc. Bahno mi bere hodně sil a kolem jedenácté mám první krizi. O půlnoci se trápím na asfaltovém stoupání v polovině 15. okruhu a přemýšlím, jak dlouho ještě vydržím…



Noc je opravdu krizová. Citelně zpomaluji oproti původním plánům a každá 3 kola dávám asi 20minutovou pauzu. Je mi šílená kosa, podcenil jsem oblečení. Klepu se jako ratlík a odmítám jíst. Erika kolem mne skáče a snaží se mne donutit něco sníst, ale já nemůžu. Snesu jen ovoce, jak čerstvé, tak sušené. Pak ale vidím u kohosi párky a dostanu na ně chuť. Během chvilky přede mnou leží párečky s hořčicí a kečupem a já se do nich s chutí zakusuju. Čekám na svítání, které naštěstí přichází brzy, kolem půl páté. Pomalu se i otepluje a já už věřím, že to do dvanácti nějak doklepu. Po svítání taky zjišťuju příčiny nočních problémů s řazením. Na přehazovačce, na přesmyku, vlastně na celém kole mám spoustu bahna. Kamarádi v depu moje kolo omývají z nejhorší a vyrážím zase kroužit. Od Eriky vím, že jsem se v pořadí posunul výrazně dopředu, jelikož jsem v noci jezdil sice pomalu, ale jezdil. Pohybuju se kolem 4.-5. místa, ale pořadí je mi v tuhle chvíli úplně fuk.

V neděli ráno se otepluje, cesty usychají a jezdí se líp. Kolem osmé ráno mne bohužel postihuje defekt zadního kola, pravděpodobně v nepříjemném asfaltovém sjezdu, kde se musí v rychlosti kolem 50 km/h přeskakovat díra přes cestu a je to tam opravdu hooodně rozbitý. Jelikož jsem na defekt přišel až za můstkem přes dálnici a do depa už to není daleko, rozhoduju se tlačit do cíle a volám Erice, aby připravila nožní pumpu a duši. Po 10 minutách jsem v prostoru cíle, kde ke mne přiskakuje Gung-Ho a defekt opraví za mne. Díky! Ujedu ještě jedno kolo a dávám pauzu. Do cíle zbývá asi dvě a třičtvrtě hodiny a já už opravdu nemůžu. Úplně vyřízený se rozhoduju, že odjedu ještě 2 kola v rozumném tempu a končím. Opět vyrážim, ať to mám co nejdřív za sebou. Chytám ale poslední dech a trochu zrychluji. V dalším kole se tedy rozhoduju, že si ještě jedno přidám a jedu ze všech sil. Při průjezdu depem si jen měním láhev a vjíždim do opravdu posledního kola. Jako doprovod se ke mne přidává Medunka, ale po půlce okruhu jí ztrácím a blížím se do cíle. Před posledním kopcem předjíždím v klídku jedoucí a kecající borce, Pavla Kozlíka alias Rychlého Turistu a Zdendu Kříže, dva první muže konečného pořadí. Gratuluju, pánové!



Já projíždím cílovou pásku za 10 minut 12 a mám toho opravdu dost. Jsem totálně vyčerpaný. Oddechuju a jsem opravdu rád, že to mám za sebou. Umisťuji se na 6. místě s najetými 372 kilometry. Od 5.místa, které se vyhlašuje, mne dělí něco přes 10 minut. Co se dá dělat, já jsem se svým výkonem spokojen.

Během závodu jsem vypil moře ionťáku, několik čajů, kafí, coly i vody. Snědl jsem spoustu jablek a pomerančů, těstovin, dvoje párky, nějaké perníky a tatranky, sušené ovoce, tvrdý sýr a salám, 1 gel, 4 kofeinové a nějaké protikřečové tablety. Prorazil jsem 1 duši, zlomil 1 drát, ztratil pumpičku a ulomil košík na láhev. V neděli se mi trochu motala hlava a ještě v pondělí jsem měl zvýšenou teplotu a bolelo mne naprosto celé tělo. Bolest zápěstí se zatím zmírnila jen lehce. Prostě sportem ke zdraví.



Závěrem bych chtěl poděkovat přítelkyni Eričce, která se o mne po celou dobu úžasně starala. Bez její práce v depu bych takhle nedojel. Taky gratuluju všem známým z týmů, protože snad všichni skončili na bedně, většina na stupínku nejvyšším. 24 hours se příští rok určitě rád zúčastním, jen se teď rozhoduju, zda jako závodník nebo jako support či divák.

Darkson

Související články a odkazy:

MTB 24 hours 2007 - reportáž
Stránky autora článku
24 hodin 2007 - fotogalerie
24hours MTB 2006
24 hodin (2005)
Extrémních 24 hodin (Reportáž 2004)
Jizerských 24 hodin mtb (Reportáž 2003)
Jizerských 24hodin MTB (Reportáž 2002)
Stránky pořadatele



Datum: 23.06.2007   Autor: Bajk.cz   Kategorie: Ze sportu
Vytiskni článek
Informuj kamaráda o článku
Přidej vlastní názor
Slovník neznámých pojmů
lepší
Jak Vás článek zaujal?
1 2 3 4 5
průměrné hodnocení = 3
(celkem 6193 hodnocení)
horší
Diskuse k článku
 
BAJK NEWS
   Zprávy a novinky
   Ze sportu
   Recenze a testy
   Rady a nápady
   Cestopisy
   Zábava
   Volná tvorba
   Trasy
   PR články
DOPORUČUJEME
   Bajkárna
   Bazar
   Blog
   Fotogalerie
   Download
   Závody
   Prodejci
   Odkazy
   Slovník
BAJK OSOBNĚ
   Kontakt
   Redakční team
   Reklama na Bajku
   Nabízíme práci
BAJK e-mailem
 
zapište svůj e-mail a nechte si zasílat pravidelně čerstvé zprávy z Bajk.cz
IKONKA PRO VÁS
SPŘÁTELENÉ WEBY
Bazar a inzerce - KupNet.cz
Jízdní kola, cyklistický obchod
Vyhlídkové lety balonem na Karlštejnsku
Jízdní kola Scott, cyklo e-shop
Aktuální recenze
Reelight SL100 Flash
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
  všechny recenze


Stáhněte si z Bajku
Shimano - katalog funkcí a systémů
Nosná témata vývoje jsou “špičkové vlastnosti řazení” a “špičkové brzdné vlastnosti”.
  ostatní download

BAZAR aktuálně
23.10.2024 - poptávka
22.10.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
20.09.2024 - poptávka
19.08.2024 - poptávka
19.08.2024 - poptávka
18.07.2024 - poptávka
18.07.2024 - poptávka
   Copyright 2024 - Bajk.cz, design and programming by FRKAL