Sport Prague Jaro 2003 - část I.
Jak jste se jistě všichni doslechli a víte, o uplynulém víkendu se konalo ve výstavním areálu v Letňanech další pokračování tradičního veletrhu sportovních potřeb a módy Sport Prague, letos již s pořadovým číslem 24. První veletrh se konal již před neuvěřitelnými 12 lety - v roce 1991. Co si pro nás letos vystavovatelé z cyklistiky připravili? Mělo vůbec cenu obětovat 100 Kč za vstupné a veletrh navštívit? |
Letos měl Sport Prague viditelně vyšší úroveň než v předchozích letech, ale pořád to dle mého mínění nebylo ono – hlavně ve srovnání s brněnským veletrhem Sport Life, jehož součástí byl i sem přesunutý Bike Vysočina, který zde, doufejme, založil svou novou tradici. Nevím, čím to je, jestli je problém v existenci dvou, respektive tří veletrhů se stejným zaměřením během roku (již zmiňovaný Sport Life v Brně a dva díly Sport Prague – jarní část veletrhu a podzimní, i když o ní letos není nikde ani zmínka, ani na webu pořadatele). Možná taky svou roli hraje cena za umístění expozice (stánek o velikosti 6m2 stojí cca 20 000 Kč), a pokud se firma účastní již zmiňovaného Sport Life a i jednoho dílu Sport Prague, tak jí propagace vyjde min. na 40 000 Kč, a do toho není započítaná cena za reklamu ve veletržních katalozích, a ani cena za reklamu v médiích orientovaných na cyklistiku během roku (kdy ceny za inzerát v jednom čísle vycházejí zhruba na polovinu ceny za stánek na veletrhu). Myslím, že právě toto hraje velkou roli při rozhodování, jestli a kterých veletrhů se účastnit, a proto je situace a úroveň akcí taková jaká je.
Veletrh byl také spojen s dalšími akcemi - veletrhem Auto Expo a Svět Kosmetiky, což
jsou však náměty pro odlišně zaměřené portály a periodika. I když by se zde možná dalo
napsat pár slov o veletrhu Auto Expo - co nabízel pro nás cyklisty - ale to by bylo
maximálně na jeden řádek. Na Auto Expu totiž bylo možno vidět pouze použití střešního
nosiče v expozici Škoda Auto na předváděné Octavii Combi (mimochodem, kolo na nosiči
byl Scott).
Ale pojďme se nyní podívat, jak to vlastně v Letňanech probíhalo v sekci věnované
cyklistice. Předně se asi hodí napsat, že ze značek a dovozců se veletrhu neúčastnila
firma Aspire, dovozce GT, dále pak zde neměly zastoupení značky RB, Favorit (který jak
víte z našich stránek opět rozběhl výrobu), Rock Machine, Duratec aj. a co mně osobně
překvapilo, tak slovenský Kelly’s.
Ptáte se proč mně překvapila neúčast této slovenské firmy? Protože Kelly’s, jak jste
si jistě všichni všimli, investuje v poslední době obrovské částky do své propagace.
Proto mě překvapuje, že se jejich zástupci neúčastnili tohoto veletrhu, ani ve stánku
nějakého prodejce. (I když se mi je nepodařilo najít ani při zpětném hledání na
stránkách veletrhu Sport Life 2002 – což ale neznamená, že tam kola této značky
neprezentoval nějaký prodejce ve svém stánku.)
Author
Jako první si povíme něco o našem největším výrobci – o značce Author. Firma Universe
Agency, která kola Author vyrábí, měla tradičně své exponáty asi na největší ploše ze
všech firem z oblasti cyklistiky. K vidění zde byla skoro celá modelová nabídka pro
rok 2003, včetně top modelu mezi MTB s názvem Introvert (druhé kolo, které má v názvu
lidskou „vlastnost“ – prvním byl Egoist).
Jak již bylo řečeno výše, Introvert je top model mezi horskými koly této firmy. Rám modelu je svařen z materiálu Columbus Airplane Dural 26“. Kolo je osazeno kompletní řadou XTR, o brždění se starají véčka XTR. K celkovému černému designu s bílošedým logem firmy a nápisem Introvert skvěle sedí také v černé barvě vyvedená vidlice Manitou Skareb Elite s uzamykáním. O dodání ostatních komponentů se podělily firmy Ritchey, Panaracer a Author. A nakonec váha – dle informací výrobce má kolo váhu rovných 10 kg.
Ale Author zde měl samozřejmě i jiná kola. Vystavené byly všechny tři modely
Sovereigna, oba dva modely A-Zony, oba dva modely A-Gangy. Byl zde také vystaven jeep
(či pickup) našeho trialisty Járy Spěšného, alias Spacemana, a jeho nový A- Gang 2003.
Proč jeho? Protože se Spaceman podílel na jeho vývoji. Rám je konstruován tak, aby
vydržel ještě vyšší zátěž než model loňský. Zadní stavba je širší, nové jsou patky,
výztuha na straně kotoučovky, výztuha na místě stýkajících se sedlové trubky a trubek
zadní stavby (na výztuže je vyraženo logo Author), výztuha byla také přidána do místa
styku hlavové a spodní rámové trubky. Na fotografii vidíte rám v barevném provedení
A-Gang Spaceman, který však nebude ve volném prodeji. Ale nemusíte se bát, popsaný rám
si budete moci zakoupit v jiných barvách a opatřen jinými logy (alespoň dle tvrzení
zástupců Authora).
Egoist |
A-Zone Pro |
A-Zone |
Sovereign Pro |
Sovereign Sport |
Spacemanův A-Gang |
Spacemanův jeep |
Spacemanův jeep |
Spacemanův jeep |
a7703 |
a4403 |
Pedály |
Ohrádkové spd pedály |
Náboj pro kotouč. |
Pláště Author |
Batožiny Author |
Blatníky Author |
Pánský dres |
Dámský dres |
V expozici Authora nebyla jenom kola, ale byly zde vystaveny skoro všechny doplňky,
které Author nabízí. Vystaveno zde bylo oblečení, brašničky, blatníky, blikadla,
světla, pumpičky (i na vidlice) a mnoho dalšího. Návštěvníci si mohli prohlédnout také
pedály z produkce firmy Author. Byly zde vystaveny nejen klasické SPD pedály, ale i
jejich ohrádková verze.
Expozice Authora nezaujala jen množstvím exponátů, ale i „výtvarným“ řešením. Kola
byla umístěna na třípatrových stojanech, se specifikacemi příslušného modelu. Jediné,
co tomuto řešení ubíralo na kráse byla skutečnost, že kola, která byla umístěna zcela
nahoře nebyla moc dobře viditelná (a fotografovatelná) – díky osvětlení stojanu se
koukalo přímo do světel. Je to sice detail, ale kdyby byl vyřešen, jistě by to expozici
jen přidalo.
Olpran (a Olpran/Dominátor)
Tento český tradiční výrobce, v podvědomí veřejnosti, známý spíše jako výrobce kol pro
hyper- a supermarkety, se snaží v poslední době prorazit i do segmentu kol vyšší třídy.
Olpran se pokouší prosadit do podvědomí veřejnosti i díky spojení se značkou Dominátor
– značkou našeho legendárního hokejového brankáře a olympijského vítěze z Nagana
Dominika Haška.
Na webu Olpranu se mimojiné dočtete, že značka se podle výzkumu známosti značek
společnosti AISA umístila na prvním místě mezi všemi značkami kol v ČR. Teď už záleží
na vedení společnosti, zda-li tento výsledek dokáže přetvait do úspěchu a kola střední
a vyšší třídy se mezi veřejnosti ujmou. I když bude také záviset na ochotě prodejců,
jestli budou mít chuť a odvahu kola Olpran začít prodávat - pořád přeci jenom mají
spíš pověst hypermarketových a supermarketových kol. A změnit toto povědomí o značce
by mělo být prvním cílem společnosti.
Olpran pro letošní sezonu založil i závodní tým, který se jmenuje Olpran Dominátor
Cycling Team, a riderem není nikdo jiný, než náš jediný mužský účastník olympijských
her a několikanásobný mistr republiky Radim Kořínek.
Týmový dres |
Radim Kořínek |
Nejdříve se pojďme podávat na značku Olpran. Oproti minulým létům, dle mého názoru,
kola prošla jak velkými designovými změnami tak i změnami v jejich kvalitativní úrovni.
V nabídce firmy Olpran najdete nejen kola vybavená úplně nejnižšími a základními
sadami, ale i model pyšnící se sadou Deore vč. kotoučovek za cenu necelých 25 tis. Kč.
Pokud si Olpran udrží svůj standard, myslím, že má docela velkou naději dobýt si svou
pozici i v tomto segmentu trhu.
Olpran též nabízí i jeden celoodpružený model – Harrier Full Disc. Rám je svařen z
materiálu dural 7005. Tento celoodpružený model je osazen sadou Deore, kde jsou i
kotoučové brzdy. O přední pružení se stará vidlice RockShox Judy C, vzadu se o vaše
pohodlí bude starat tlumič DNM ST-8RC. Ostatní komponenty jsou od firmy Ritchey (
mimochodem, cena je necelých 35 tis. Kč). Jinak je rám až překvapivě hodně podobný
Meridě Cobra – že by stejný výběr a vaření rámu na Taiwanu?
Harrier Disc |
Týmová silnice |
Týmové mtb |
Jak jsem již v začátku avizoval, Olpran spolupracuje se značkou Dominátor. Na veletrhu
také představil kola s touto značkou. Nabídka kol je docela zajímavá. Zahrnuje jak
pevná kola, tak i kolo celoodpružené. Mezi pevnými koly jistě zaujme model Chicago
Disc, který je osazen mixem LX/XT a komponenty od Toma Ritcheyho. O pružení se u
tohoto topmodelu stará vidlice Manitou Black, o brždění hydraulické Hayesy.
Značka Dominátor má, jak jsem již psal, ve své nabídce také celoodpružený model, který
má název Detroit 26“ Full. Rám je vyroben z materiálu 7005. Kolo je osazeno mixem
Alivio/Acera, ostatní komponenty jsou povětšinou značky Kalloy. O pružení se vpředu
stará vidlice Suntour SF-XCC-E a zadní odpružení má na starosti tlumič DNM AO-22AR. O
brždění se mají postarat véčka od firmy Tektro – model Tektro „V“ Dural. Při pohledu
na design kola mi nechtěně na mysli vytanula mimo jiné kola firmy Rocky Mountain či
Kona, hlavně při pohledu na způsob přepákování a uchycení zadní kyvky.
Champion 26" Disc |
Detroit 26" Full |
Detroit 26" Full - detail |
|
|
|
|
Aktuální recenze | |
Reelight SL100 Flash |
|
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
|
všechny recenze |
Stáhněte si z Bajku | |
BAZAR aktuálně | |
23.10.2024 - poptávka
|
22.10.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
20.09.2024 - poptávka
|
19.08.2024 - poptávka
|
19.08.2024 - poptávka
|
18.07.2024 - poptávka
|
18.07.2024 - poptávka
|
|